Command & Conquer PC
Jedna z najsłynniejszych strategii czasu rzeczywistego, która przedstawia alternatywną wersję świata i historię konfliktu dwóch organizacji. Przygotowana przez studio Westwood produkcja rozwija mechaniki opracowane wcześniej przez twórców na potrzeby innego RTS-a - Dune 2.
Command & Conquer Premiera PC
anulowana
producent: BioWare wydawca: Electronic Arts Inc. wydawca PL: Electronic Arts Polska Strona oficjalna
Polskie napisy i dialogi
Gry podobne do Command & Conquer
StarCraft II: Wings of Liberty
Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium
Sudden Strike 4
Geneza Command & Conquer wiąże się z projektem Command & Conquer: Generals 2, czyli planowanego sequela wydanej w 2003 roku gry studia EA Pacific. W trakcie prac deweloperskich wydawca – koncern Electronic Arts podjął decyzję o zmianie docelowej formuły. Tytuł tworzony przez Jona Van Caneghema (twórca King's Bounty oraz serii Might & Magic i Heroes of Might & Magic) i ekipę Victory Games (dawniejsze BioWare Victory) stał się bazą dla darmowej platformy usług sieciowych Command & Conquer.
Głównym zadaniem postawionym przed twórcami było scalenie zróżnicowanych uniwersów serii Command & Conquer w jedno. Cel udało się osiągnąć dzięki modułowej konstrukcji platformy, pozwalającej na koegzystencję realiów sub-cykli Command & Conquer Generals, Command & Conquer: Tiberium oraz Command & Conqer: Red Alert, a także dodanie nowych elementów.
Wspólnym mianownikiem platformy Command & Conquer jest mechanika rozgrywki, bazująca na klasycznych dla gatunku RTS-ów rozwiązaniach. Gracze wcielają się w role dowódców i stają po stronie wybranej przez siebie frakcji. Do ich zadań należy przede wszystkim pozyskiwanie surowców (zaopatrzenie i ropa), rozbudowa bazy, a także tworzenie armii i kierowanie jednostkami na polu bitwy.
C&C zaprojektowano głównie z myślą o zabawie wieloosobowej za pośrednictwem sieci Internet. Stąd chociażby mnogość wariantów rozgrywki w rywalizacji lub kooperacji z innymi graczami, a także rozbudowane funkcje społecznościowe. Dla zwolenników trybu single-player twórcy przygotowali natomiast kampanie fabularną wydawaną w formie epizodów.
Od strony technicznej Command & Conquer bazuje na możliwościach silnika Frostbite 2, znanego z takich gier jak Battlefield 3 czy Need for Speed: The Run. Technologia ta zapewnia wysokiej jakości oprawę audiowizualną, a także wsparcie dla zaawansowanego systemu fizyki i realistycznego modelu destrukcji otoczenia w grze.
Uwaga: platforma Command & Conquer dystrybuowana jest w oparciu o model biznesowy free-to-play. Pozwala to na grę za darmo. Niektóre opcje i udogodnienia oferowane są jednak odpłatnie poprzez system mikrotransakcji.
Ostatnia modyfikacja 16 września 2013
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet
Oczekiwania czytelników: 8.9 / 10 na podstawie 446 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Command & Conquer: 12+