Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 15 grudnia 2013, 12:49

Indiana Jones and the Staff of Kings. Zaginione w akcji - gry, którym nie udało się ujrzeć światła dziennego

Spis treści

Indiana Jones and the Staff of Kings

INDIANA JONES AND THE STAFF OF KINGS
  1. Producent: LucasArts
  2. Platformy: PS3, 360
  3. Data kasacji: prawdopodobnie 2008

Indiana Jones and the Staff of Kings miało być spadkobiercą wyśmienitych przygodowych gier akcji w postaci Indiana Jones and the Emperor's Tomb oraz Indiana Jones and the Infernal Machine. Gra została zapowiedziana w 2005 roku, jako jeden z pierwszych dużych projektów zmierzających na PlayStation 3 i Xboksa 360. Premierowa prezentacja zachwycała grafiką, zwłaszcza niezwykle realistycznym systemem animacji Euphoria opracowanym przez firmę NaturalMotion.

Niestety, produkcja zaliczała kolejne opóźnienia, głównie z powodu coraz mniej licznego zespołu deweloperskiego, którego kolejni członkowie byli przesuwani przez szefostwo studia LucasArts do prac nad Star Wars: The Force Unleashed. Ostatecznie ambitne plany zostały porzucone i gra w oryginalnej formie nigdy nie ujrzała światła dziennego. Zamiast tego wzięto niektóre jej elementy i na tej podstawie na szybko sklecono Indiana Jones and the Staff of Kings w wersji na Wii i PlayStation 2. Oczywiście wydany w 2009 efekt końcowy w niczym nie przypominał tego, co zaprezentowano cztery lata wcześniej podczas E3. Gra otrzymała słabe recenzje w mediach branżowych i okazała się finansową porażką.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Który ze skasowanych projektów zapowiadał się najciekawiej?

Call of Duty: Devil's Brigade
2,3%
Sadness
1,3%
Tiberium
1,2%
The Lord of the Rings: White Council
6,4%
Pirates of the Caribbean: Armada of the Damned
5,1%
Aliens: Crucible
1,6%
2 Days to Vegas
1,1%
Fallout Online
5,9%
Star Wars: Battlefront III
6,2%
The Crossing
1,4%
Indiana Jones and the Staff of Kings
2%
Command & Conquer
5,1%
Star Wars: 1313
60,5%
Zobacz inne ankiety
7 wielkich hitów, których omal nie skasowano
7 wielkich hitów, których omal nie skasowano

Inwestycja czasu oraz pieniędzy w produkcję gry oznacza ryzyko, które można oddalić decyzją o przedwczesnym skasowaniu projektu. Historia zna jednak przypadki, gdy słabe, niechciane gry okazywały się wielkimi hitami!