Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 28 lipca 2020, 14:46

Podkopy pod wrogie fortyfikacje. Pomysły sprzed lat, których brakuje dziś w grach

Spis treści

Podkopy pod wrogie fortyfikacje

Gdzie się podziały tamte oblężenia? - Tak się kiedyś grało - zapomniane mechaniki, za którymi tęsknimy - dokument - 2020-07-28
Gdzie się podziały tamte oblężenia?

Oblężenie średniowiecznej twierdzy to nie lada wyzwanie. Ten powszechny sposób prowadzenia wojen przed kilkuset laty (starcia w otwartym polu nie były tak popularne) wymagał ogromnych środków i wysiłku, który często bywał niweczony przez brak odpowiednich zapasów, choroby w obozie czy zwyczajne zniechęcenie niezadowalającymi postępami. Najeźdźcy próbowali różnych sposobów na osiągnięcie celu – ataku na mury, taranowania bramy, a nawet celowego podpalania znajdujących się po drugiej stronie budynków. Próba brania obrońców głodem była czymś absolutnie normalnym. W zakres ataków nie wchodziło za to bombardowanie krowami – nie wierzcie niektórym filmom.

Zostało jeszcze 52% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czy Original War to najlepszy RTS w historii?

Tak!
7,7%
Absolutnie!
36%
Zdecydowanie!
4,3%
StarCraft, Age of Empires i Company of Heroes są prawie tak samo dobre.
52,1%
Zobacz inne ankiety
95% szans na sukces i… PUDŁO! Mechaniki z gier, których nienawidzimy
95% szans na sukces i… PUDŁO! Mechaniki z gier, których nienawidzimy

Tak, kochamy gry, ale są takie chwile, gdy jedyną sensowną reakcją jest... wyrzucenie klawiatury przez okno. Niektóre mechaniki zaszły graczom mocno za skórę i dzisiaj piszemy właśnie o nich.

Wirtualne umieranie, czyli śmierć jako element mechaniki i fabuły gier
Wirtualne umieranie, czyli śmierć jako element mechaniki i fabuły gier

Jak twórcy wykorzystują śmierć w mechanice i w fabule gier? Czy traktują ten temat po macoszemu czy w sposób całkowicie dojrzały?