Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 28 lipca 2020, 14:46

Jednostki piechoty z imionami. Pomysły sprzed lat, których brakuje dziś w grach

Spis treści

Jednostki piechoty z imionami

Piechurzy znani z imienia to rzadkość w RTS-ach, a i same RTS-y pojawiają się ostatnio niezbyt często. - Tak się kiedyś grało - zapomniane mechaniki, za którymi tęsknimy - dokument - 2020-07-28
Piechurzy znani z imienia to rzadkość w RTS-ach, a i same RTS-y pojawiają się ostatnio niezbyt często.

Jeszcze Original War nie zginęło, póki żyje rzesza fanów gry zaproponowanej w 2001 roku przez zespół Altar Interactive. Ten oryginalny RTS wykroił niezły kawałek z tortu popularności owego gatunku. Popularności, która utrzymywała się przez ładnych kilka lat po premierze przełomowego Command & Conquer. OW charakteryzowało się między innymi tym, że każdy z żołnierzy posiadał indywidualne współczynniki rozwijające się wraz z nabieraniem doświadczenia w walkach.

Zostało jeszcze 58% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czy Original War to najlepszy RTS w historii?

Tak!
7,7%
Absolutnie!
36%
Zdecydowanie!
4,3%
StarCraft, Age of Empires i Company of Heroes są prawie tak samo dobre.
52,1%
Zobacz inne ankiety
95% szans na sukces i… PUDŁO! Mechaniki z gier, których nienawidzimy
95% szans na sukces i… PUDŁO! Mechaniki z gier, których nienawidzimy

Tak, kochamy gry, ale są takie chwile, gdy jedyną sensowną reakcją jest... wyrzucenie klawiatury przez okno. Niektóre mechaniki zaszły graczom mocno za skórę i dzisiaj piszemy właśnie o nich.

Wirtualne umieranie, czyli śmierć jako element mechaniki i fabuły gier
Wirtualne umieranie, czyli śmierć jako element mechaniki i fabuły gier

Jak twórcy wykorzystują śmierć w mechanice i w fabule gier? Czy traktują ten temat po macoszemu czy w sposób całkowicie dojrzały?