Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 28 lipca 2020, 14:46

Jesteś najlepszy! High Scores. Pomysły sprzed lat, których brakuje dziś w grach

Spis treści

Jesteś najlepszy! High Scores

No dobra, w tym miejscu trochę oszukamy system. Tablice wyników punktowych są prawie tak stare jak branża gier. Już w latach 70. ubiegłego wieku mogliśmy porównywać swoje umiejętności z najlepszymi, którzy zapisali swój high score na coraz liczniej pojawiających się w pubach w USA pierwszych automatach. Kto nie słyszał nigdy o królu Pac-Mana i Donkey Konga, Billym Mitchellu, i jego rywalizacji z niesamowitym Steve’em Wiebe, która doczekała się w 2007 roku nawet filmu dokumentalnego zatytułowanego The King of Kong: A Fistful of Quarters? Ale przecież nawet my, zwykłe szaraczki, rywalizowaliśmy na wyniki zarówno w tzw. wozach Drzymały wypełnionych automatami arcade po sam dach, jak i na własnych 8- czy 16-bitowcach.

Zostało jeszcze 43% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czy Original War to najlepszy RTS w historii?

Tak!
7,7%
Absolutnie!
36%
Zdecydowanie!
4,3%
StarCraft, Age of Empires i Company of Heroes są prawie tak samo dobre.
52,1%
Zobacz inne ankiety
95% szans na sukces i… PUDŁO! Mechaniki z gier, których nienawidzimy
95% szans na sukces i… PUDŁO! Mechaniki z gier, których nienawidzimy

Tak, kochamy gry, ale są takie chwile, gdy jedyną sensowną reakcją jest... wyrzucenie klawiatury przez okno. Niektóre mechaniki zaszły graczom mocno za skórę i dzisiaj piszemy właśnie o nich.

Wirtualne umieranie, czyli śmierć jako element mechaniki i fabuły gier
Wirtualne umieranie, czyli śmierć jako element mechaniki i fabuły gier

Jak twórcy wykorzystują śmierć w mechanice i w fabule gier? Czy traktują ten temat po macoszemu czy w sposób całkowicie dojrzały?