Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 30 września 2017, 11:24

Radio – it is I, Three Dog, your ruler!. 20 rzeczy, za które pokochaliśmy serię Fallout

Spis treści

Radio – it is I, Three Dog, your ruler!

Niezależnie od Twojego zajęcia na Pustkowiach radiowy jazz umilał zagładę. - 2017-09-30
Niezależnie od Twojego zajęcia na Pustkowiach radiowy jazz umilał zagładę.

Wprowadzone w Falloucie 3 radio mocno namieszało w świecie gry. Nie był to przecież zabieg szczególnie oryginalny, wcześniej ze stacjami radiowymi, dzięki którym gracz może dobrać muzykę do aktualnego samopoczucia, spotkaliśmy się w serii GTA. Tutaj jednak radio stawało się towarzyszem drogi – w trakcie samotnej wędrówki przez Pustkowia audycje Three Doga podtrzymywały na duchu. DJ nie tylko opowiadał historyjki i puszczał starą, dobrą muzykę, ale również komentował nasze poczynania w świecie gry. Pomysł z radiem przypadł do gustu fanom, a scena moderska przygotowała wiele modów, które rozbudowują zawartość Pip-Boya o kolejne stacje.

Muzyka – jazz na końcu świata

Wszyscy członkowie Ink Spots już nie żyją... - 2017-09-30
Wszyscy członkowie Ink Spots już nie żyją...

A jeśli już jesteśmy przy audycjach, warto w końcu wspomnieć o niesamowitej muzyce! I nie, nie mówię tu o surowym jak Pustkowia ambiencie, tylko o świetnie dobranych utworach muzyki rozrywkowej. To dzięki nim wielu z nas poznało w ogóle jazz, zaznajamiając się z twórczością Ink Spots czy Elli Fitzgerald. Takie szlagiery jak I Don’t Want to Set the World on Fire, Maybe, Into Each Life Some Rain Must Fall, Wanderer czy Jingle Jangle Jingle towarzyszyły nam podczas handlu z mieszkańcami osad lub odstrzeliwania głów bandytom. Ta muzyka pasowała do każdej czynności, a zwłaszcza do nuklearnego świata Fallouta.

Maciej Pawlikowski

Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Która odsłona serii Fallout jest Twoim zdaniem najlepsza?

Fallout 4
10,4%
Fallout: New Vegas
39,6%
Fallout 3
5,8%
Fallout Tactics: Brotherhood of Steel
3,1%
Fallout 2
34,5%
Fallout 1
6,6%
Zobacz inne ankiety
Siedem najciekawszych frakcji w uniwersum Fallouta
Siedem najciekawszych frakcji w uniwersum Fallouta

Fallout dla milionów graczy stał się symbolem postapokalipsy. Tym jednym światem po nuklearnej zagładzie, który budował w głowach wizję końca ludzkości. W tej wizji ocalali ludzie podzielili się na „plemiona” – i to właśnie o nich dzisiaj porozmawiamy.

Dzień, w którym zatrzyma się Ziemia. Jak może wyglądać upadek cywilizacji?
Dzień, w którym zatrzyma się Ziemia. Jak może wyglądać upadek cywilizacji?

Trudno zliczyć gry, których autorzy snują własne wizje apokaliptycznych zdarzeń stawiających ludzkość na krawędzi zagłady. Ale koniec świata to nie tylko pożywka dla fikcji, ale i szereg mrożących krew w żyłach, wcale nie nieprawdopodobnych scenariuszy…

Życie po bombie - wszystko, co musisz wiedzieć o uniwersum Fallouta - część I
Życie po bombie - wszystko, co musisz wiedzieć o uniwersum Fallouta - część I

23 października 2077 roku na całym świecie zawyły syreny alarmowe zwiastujące nadciągającą nuklearną apokalipsę. Z okazji tej szczęśliwie fikcyjnej rocznicy przyglądamy się bliżej uniwersum Fallouta, szykując się na nadchodzącą premierę nowej odsłony.