autor: Damian Pawlikowski
Największe przejęcia w branży gier - nie tylko Microsoft i Minecraft
Największe firmy w branży elektronicznej rozrywki są w stanie wydać naprawdę sporo pieniędzy na zakup mniejszych podmiotów, które następnie pomagają im w walce z konkurencją. Minecraft jest tego najlepszym przykładem.
Spis treści
W połowie września stała się rzecz niesłychana – Microsoft, zwany gigantem z Redmond, zakupił za oszałamiającą sumę 2,5 miliarda dolarów firmę Mojang AB, mającą na koncie bardzo popularną grę Minecraft oraz jej liczne konwersje. Jest to zaiste frapująca wiadomość, biorąc pod uwagę zaledwie jeden projekt szwedzkiego dewelopera, a także ciężki do przeoczenia fakt, że jest to kwota astronomiczna! A już na pewno, jeśli porównamy wydatek do innych znamiennych zakupów w branży. Zebraliśmy dla Was dziesięć największych, najciekawszych i najistotniejszych przejęć w historii gier wideo, pamiętając naturalnie o tematycznej różnorodności. Będą więc korporacje wciągające pod skrzydła mniejsze studia w ilościach hurtowych, niespodziewane przejęcia finansowe istotnych dla gamingu wynalazków, fuzje przedsiębiorczych gigantów, a nawet kosztowne wpadki i katastrofy ekonomiczne. Dla Waszej wygody postanowiliśmy także przeliczać starsze kwoty na wartości zbliżone czasom dzisiejszym, z uwzględnieniem inflacji (znajdziecie je w nawiasach obok podawanych funduszy). Zapraszamy więc do lekkiej, choć najeżonej intrygującymi detalami lektury, która powinna przypaść do gustu nie tylko zatwardziałym ekonomistom i studentom zarządzania.