Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 20 października 2014, 15:14

autor: Damian Pawlikowski

Amazon. Nie tylko Microsoft dał dużo za Minecrafta

Spis treści

Amazon

Koszyk: Twitch

Kiedy amerykańskie przedsiębiorstwo handlowe, posiadające największy na świecie sklep online, zaczyna interesować się światem gier i przeznacza onieśmielające 970 milionów dolarów na zakup platformy streamingowej, wiedz że coś jest na rzeczy. Twitcha zna chyba każdy fan e-sportu - to właśnie za jego pomocą możemy oglądać rozgrywki wprost z "cyber-olimpiad", które z roku na rok stają się coraz poważniejszą rozrywką, nierzadko przewyższając swym budżetem klasyczne zawody sportowe. Jest to również swego rodzaju YouTube, przeznaczony do promowania publikacji audiowizualnych o wyraźnie elektronicznym charakterze. Jeśli myślicie, że oglądanie cudzych rozgrywek w wirtualne tytuły to chwilowa moda, miejcie w pamięci, że najpopularniejsze kanały na YouTube należą do videoblogerów streamingujących własne gameplaye (m.in. PewDiePie). Cybernetyczna pornografia? Być może - jedno i drugie polega mniej więcej na tym samym, a i generowany zysk w obu przypadkach należy do wyjątkowo obfitych. Amazon wiedział, co robi, zwłaszcza że 55 milionów użytkowników Twitcha, zgodnie z opinią szefa przedsiębiorstwa handlowego, Jeffa Bezosa, "uczyniły transmitowanie i oglądanie gier globalnym fenomenem". Idealnym załącznikiem do niniejszego cytatu mogą być liczby, mówiące iż 43% wszystkich transmisji na żywo w Stanach Zjednoczonych przechodzi przez Twitcha, którego udział w całkowitym internetowym ruchu w godzinach szczytu wynosi aż 1,8%. Co więcej, prawie 60% użytkowników serwisu spędza na nim około trzech godzin dziennie, podczas gdy reszta dochodzi do prawie dwóch godzin na dobę. Miliard dolarów za perełkę takiej skali, to na dobrą sprawę oferta promocyjna... na którą stać jednak naprawdę niewielu.

W konsolowym wyścigu zbrojeń to Microsoft jest na razie górą
W konsolowym wyścigu zbrojeń to Microsoft jest na razie górą

Najważniejszym wydarzeniem mijającego tygodnia była zapowiedź przejęcia firmy ZeniMax Media przez Microsoft. Tym jednym ruchem gigant z Redmond zademonstrował swoją siłę i pokazał, że nie będzie biernie przyglądać się poczynaniom Sony.

„Zieloni” szastają zielonymi. Zakup Bethesdy to genialny ruch Microsoftu
„Zieloni” szastają zielonymi. Zakup Bethesdy to genialny ruch Microsoftu

Nowy Fallout ominie PS5? Wczoraj bez żadnej zapowiedzi Microsoft ogłosił zakup ZeniMax Media, właściciela m.in. Bethesdy. Ten gigantyczny zakup może poważnie zmienić układ sił w branży gier.

Dlaczego Minecraft odcina się od Notcha – ojca kultowej gry?
Dlaczego Minecraft odcina się od Notcha – ojca kultowej gry?

Wygląda na to, że Microsoft nie chce mieć nic do czynienia z kontrowersyjnym ojcem Minecrafta. Czy rzeczywiście powodem jest kilka niepoprawnych politycznie tweetów?