Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 9 czerwca 2017, 16:52

5. Marvel vs. Capcom. Najlepsze bijatyki – redakcyjne top 15

Spis treści

5. Marvel vs. Capcom

W Marvel vs. Capcom do dyspozycji graczy oddano rekordową liczbę prawie sześćdziesięciu grywalnych postaci. - 2017-06-09
W Marvel vs. Capcom do dyspozycji graczy oddano rekordową liczbę prawie sześćdziesięciu grywalnych postaci.
W SKRÓCIE:
  1. Rok premiery pierwszej odsłony cyklu: 1998
  2. Producent: Capcom
  3. Platformy: automaty, Dreamcast, PS1, PS2, PS3, PS4, PS Vita, Xbox, Xbox 360, PC

Pierwsza część Marvel vs. Capcom była wynikiem wieloletniej ewolucji – zaczęło się od wspomnianego już X-Men: Children of the Atom, a następnie pracownicy Capcomu wzięli się za superbohaterów w Marvel Super Heroes. Kolejnym krokiem było zderzenie ich z postaciami ze Street Fightera, by ostatecznie całość doprowadziła do powstania gigantycznego crossovera, w którym spotkały się postacie z najróżniejszych gier japońskiej firmy oraz z komiksów Marvela. Pomysł chwycił na tyle mocno, że przerodził się w całą serię, a jesienią spodziewamy się debiutu jej czwartej odsłony.

Oprócz plejady rozpoznawalnych postaci cykl charakteryzuje bardzo wysoki poziom efektowności, objawiający się dużym stężeniem rozbłysków i wybuchów, wysoką dynamiką starć i naciskiem na toczenie długich fragmentów walk w powietrzu. Ponadto zazwyczaj w potyczkach udział biorą nie pojedynczy wojownicy, a zespoły składające się z dwóch bądź trzech postaci wymieniających się w trakcie starć i w razie potrzeby wzajemnie sobie asystujących. Ze względu na problemy licencyjne seria była przez jakiś czas trudno dostępna, ale wraz z zapowiedzią kolejnej odsłony do dystrybucji cyfrowej powróciła (i przy okazji zadebiutowała na nowych platformach) jak dotąd najnowsza jej iteracja – Ultimate Marvel vs. Capcom 3.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych, a od 2024 roku zarządza działem sprzedaży. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Jaka jest Twoja ulubiona seria bijatyk?

Mortal Kombat
50,5%
Tekken
30,6%
Street Fighter
4,3%
Soulcalibur
6,5%
Inna
7,1%
Marvel vs. Capcom
1,1%
Zobacz inne ankiety
Capcom zaczął słuchać fanów i wraca na szczyt
Capcom zaczął słuchać fanów i wraca na szczyt

Wśród czterech najmocniejszych premier początku roku aż dwa tytuły – Resident Evil 2 i Devil May Cry 5 - wyszły spod ręki japońskiej firmy, która jeszcze kilka lat temu ledwo utrzymywała się na powierzchni, co rusz rozczarowując swoich fanów.

Kudłaty, uspokój się. Shaggy w Mortal Kombat 11 to zły pomysł
Kudłaty, uspokój się. Shaggy w Mortal Kombat 11 to zły pomysł

Nowa internetowa moda wdziera się z butami tam, gdzie zdecydowanie nie jest jej miejsce – do najnowszej odsłony cyklu Mortal Kombat.

Dlaczego już nie gramy w bijatyki? Sukces, upadek i powolny powrót
Dlaczego już nie gramy w bijatyki? Sukces, upadek i powolny powrót

Choć bijatyki radzą sobie ostatnimi czasy całkiem nieźle, to do złotych czasów czy wyników najpopularniejszych gier wciąż im daleko. Dlaczego dawniej jeden z najpopularniejszych gatunków gier dziś walczy o to, by wyjść z niszy?