10. Guilty Gear. Najlepsze bijatyki – redakcyjne top 15
Spis treści
10. Guilty Gear
Bardzo oryginalne projekty postaci to cecha charakterystyczna wszystkich Guilty Gearów.
- Rok premiery pierwszej odsłony cyklu: 1998
- Producent: Arc System Works
- Platformy: wszystkie liczące się
Mam szczególny sentyment do serii Guilty Gear, gdyż na początku XXI wieku, gdy PlayStation 2 pozostawało dla mnie nieosiągalne finansowo, był to jedyny pierwszoligowy cykl bijatyk ukazujący się regularnie na komputerach osobistych. Seria Arc System Works była więc jedyną okazją do przekonania się, jak wyglądają „nowoczesne” wówczas bijatyki.
Ale nawet bez takich okoliczności sprzyjających produkcje te wybijały się na tle konkurencji, zawsze oferując piekielnie dynamiczne starcia bardzo charakterystycznych postaci, ze świetną rockową ścieżką dźwiękową w tle. W miarę pojawiania się kolejnych gier z cyklu system walki stawał się coraz bardziej kompleksowy i rozbudowany, przez co tytuł dorobił się opinii bardzo trudnego do opanowania. Ci jednak, którzy przebili się przez barierę wejścia, w większości kończyli zabawę zachwyceni – zwłaszcza że najnowsze odsłony sagi, będące częścią podserii Xrd, dodatkowo mogą pochwalić się świetną oprawą graficzną.