Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 9 czerwca 2017, 16:52

13. BlazBlue. Najlepsze bijatyki – redakcyjne top 15

Spis treści

13. BlazBlue

Seria kładzie duży nacisk na tworzenie długich kombosów. - 2017-06-09
Seria kładzie duży nacisk na tworzenie długich kombosów.
W SKRÓCIE:
  1. Rok premiery pierwszej odsłony cyklu: 2008
  2. Producent: Arc System Works
  3. Platformy: automaty, PS3, Xbox 360, PSP, PC, PS Vita, Nintendo 3DS, PS4, Xbox One

Choć cykl BlazBlue jest prawie najmłodszą serią w naszym rankingu, nie znaczy to, że ustępuje swoim konkurentom liczbą wydanych odsłon – w ciągu dziewięciu lat zdążył dorobić się czterech głównych części, trzech edycji ulepszonych, sześciu gier pobocznych, serialu anime i całkiem sporego zbioru mang oraz opowiadań. Na pierwszy rzut oka jest to saga mocno podobna do również tworzonej przez Arc System Works serii Guilty Gear.

W rzeczywistości jednak gry wychodzące pod szyldem BlazBlue różni od wspomnianego cyklu coś więcej niż tylko bardziej futurystyczny świat. Produkcje te przede wszystkim cechuje nieco mniejsze tempo akcji i większe nastawienie na tworzenie bardzo długich sekwencji kombosów. Mimo sporej kompleksowości systemów walki, są to też tytuły odczuwalnie łatwiejsze do opanowania od słynnych ze względu na wysoką barierę wejścia pozostałych bijatyk tego producenta. No i wreszcie próba zapoznania się z fabułą cyklu bardzo skutecznie leczy ze stereotypowego myślenia, że gry tego rodzaju oferują tylko proste, schematyczne opowiastki.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych, a od 2024 roku zarządza działem sprzedaży. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Jaka jest Twoja ulubiona seria bijatyk?

Mortal Kombat
50,5%
Tekken
30,6%
Street Fighter
4,3%
Soulcalibur
6,5%
Inna
7,1%
Marvel vs. Capcom
1,1%
Zobacz inne ankiety
Capcom zaczął słuchać fanów i wraca na szczyt
Capcom zaczął słuchać fanów i wraca na szczyt

Wśród czterech najmocniejszych premier początku roku aż dwa tytuły – Resident Evil 2 i Devil May Cry 5 - wyszły spod ręki japońskiej firmy, która jeszcze kilka lat temu ledwo utrzymywała się na powierzchni, co rusz rozczarowując swoich fanów.

Kudłaty, uspokój się. Shaggy w Mortal Kombat 11 to zły pomysł
Kudłaty, uspokój się. Shaggy w Mortal Kombat 11 to zły pomysł

Nowa internetowa moda wdziera się z butami tam, gdzie zdecydowanie nie jest jej miejsce – do najnowszej odsłony cyklu Mortal Kombat.

Dlaczego już nie gramy w bijatyki? Sukces, upadek i powolny powrót
Dlaczego już nie gramy w bijatyki? Sukces, upadek i powolny powrót

Choć bijatyki radzą sobie ostatnimi czasy całkiem nieźle, to do złotych czasów czy wyników najpopularniejszych gier wciąż im daleko. Dlaczego dawniej jeden z najpopularniejszych gatunków gier dziś walczy o to, by wyjść z niszy?