Xbox Anaconda – konsola dziewiątej generacji. E3 marzeń – najbardziej oczekiwane gry targów
Spis treści
Xbox Anaconda – konsola dziewiątej generacji
Na co czekamy? Na tym etapie liczymy co najwyżej na oficjalne ogłoszenie istnienia nowego sprzętu i trochę ogólników o mocy i kierunku rozwoju.
Rezygnując z tradycyjnej konferencji podczas E3, Sony oddało targi walkowerem Microsoftowi. Pytanie tylko, co zrobi z tym fantem gigant z Redmond? Cóż, niewykluczone, że postanowi jako pierwszy zadać cios w rozpoczynającej się powoli walce o klientów w kolejnej, dziewiątej generacji konsol – i oficjalnie zapowie nowego Xboksa. To, że takowy jest w planach, absolutnie nie ulega wątpliwości. Ba, według niektórych źródeł Microsoft planuje dwie wersje tej platformy, które różnić mają się specyfikacją oraz ceną. A że większość analityków prognozuje, iż dziewiąta generacja rozpocznie się już w przyszłym roku, nadchodzące targi wydają się wyśmienitą okazją, by pochwalić się światu przygotowywanym sprzętem.
Oczywiście przypadki Xboksa 360 i Xboksa One sugerują, że oficjalna prezentacja nastąpi dopiero na kilka miesięcy przed premierą (więc bardziej prawdopodobne wydawałoby się zostawienie jej na przyszłoroczne E3), ale być może rozochocony nieobecnością swojego największego rywala Microsoft wykorzysta targi, by skupić na sobie całą uwagę. Phil Spencer, szef marki Xbox, zdążył już zapowiedzieć, że podczas konferencji giganta z Redmond zobaczymy 14 projektów autorstwa wewnętrznych studiów – a parę z nich z pewnością stworzyłoby przyzwoity zestaw startowy dla nowej konsoli.
Baldur’s Gate 3
Na co czekamy? Na oficjalne ogłoszenie istnienia tego tytułu.
DOCZEKALIŚMY SIĘ
Parę godzin po publikacji tego tekstu studio Larian potwierdziło oficjalnie, że pracuje nad Baldur’s Gate III. Jeszcze nie znamy daty premiery, ale gra ma być dostępna na Steamie, GOG-u, a także na platformie Google Stadia. Producent ogłosił także, że nad projektem pracuje więcej osób, niż nad Original Sin II.
Fani klasycznych RPG pewnie stracili już nadzieję na pełnoprawną kontynuację cyklu Baldur’s Gate – wszak druga i ostatnia jak dotąd część, Cienie Amn, trafiła na półki sklepowe prawie dwie dekady temu. Ale niedawno szanse na trzecią odsłonę tej serii nagle wzrosły. Najpierw był Brian Fargo, który stwierdził, że wie, kto pracuje nad trzecią częścią Wrót Baldura. Później, na oficjalnej stronie Larian Studios, zespołu znanego m.in. za sprawą fenomenalnego Divinity: Original Sin II, pojawiła się rzymska trójka, którą fani natychmiast połączyli z pogłoskami na temat przejęcia przez Belgów praw do marki Baldur’s Gate. Odniesienia do ewentualnej kontynuacji można było też znaleźć w nazwach plików na stronie internetowej Larian Studios.
Cieszymy się, że to właśnie Belgowie pokazali nową część legendarnej serii. Trudno bowiem znaleźć bardziej odpowiednią ekipę do pracy nad tym tytułem. Wyśmienitym Divinity: Original Sin i jego kontynuacją Larian Studios udowodniło, że na tym gatunku zna się jak mało kto. Oby tylko nie okazało się, że na premierę będziemy musieli czekać kolejne długie lata.