Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 12 listopada 2017, 11:50

Wieża Eiffla. Top 10 lokacji z całej serii Assassin's Creed

Spis treści

Wieża Eiffla

Co to takiego? Jeśli zadajecie sobie to pytanie, cieszcie się, że najprawdopodobniej nie słyszy Was żaden Francuz... to by dopiero było...

Gdzie można zobaczyć? Na żywo – jak wyżej. Tańszą alternatywą od wycieczki do Paryża jest jednak zagranie w Assassin’s Creed: Unity.

Pracownicy Ubisoftu nie byliby sobą, gdyby po osadzeniu akcji Assassin’s Creed: Unity w stolicy Francji nie pozwolili graczom wdrapać się na szczyt wieży Eiffla; nawet mimo tego, że rodziło to pewne komplikacje (o których szerzej piszemy w ramce znajdującej się poniżej). Wspinaczka na szczyt jest tutaj celem samym w sobie, którego realizacja zajmuje całkiem sporo czasu.

Wysokość obiektu ma jednak drugorzędne znaczenie – po drodze Arno musi bowiem wykonać kilka zadań pobocznych, by niejako utorować sobie drogę, w myśl zasady „po trupach do celu”. Widok na nocną panoramę Paryża rozpościerający się ze szczytu (rozświetloną nie tylko przez latarnie uliczne czy blask palących się w domach żarówek, ale również przez eksplozje, serie z karabinów maszynowych czy wreszcie szperacze wypatrujące na niebie zbliżającego się zagrożenia) skutecznie wynagradza jednak cały wysiłek.

Gdyby akcja Assassin’s Creed: Unity toczyła się w XIX-wiecznym Paryżu, Wieża Eiffla byłaby idealnym punktem widokowym. Trudno jednak sobie wyobrazić, by skok wiary dokonany ze szczytu i zakończony lądowaniem w stogu siana zakończył się dobrze dla Arno…

Trzystumetrowa „kupa złomu”

Wieża Eiffla to nie byle jaka budowla – konstrukcja ta mierzy bowiem 324 metry wysokości, co sprawia, że jej szczyt jest najwyżej położonym punktem w całym Paryżu. Wieża powstała w 1889 roku jako swoisty pokaz możliwości technicznych epoki, a także upamiętnienie setnej rocznicy rewolucji francuskiej. Jej nazwa pochodzi natomiast od nazwiska projektanta, czyli Gustave’a Eiffela. Co ciekawe, początkowo zakładano, że konstrukcja będzie mieć jedynie tymczasowy charakter, a po dwudziestu latach zostanie rozebrana.

Jak jednak wszyscy doskonale wiemy, nigdy do tego nie doszło, a pozostawienie jej na stałe to między innymi zasługa Polaka – Juliana Ochorowicza, który brał udział w eksperymentach z telegrafem bezprzewodowym, jaki umieszczono na jej szczycie. Wieża okazała się przydatna również w trakcie I wojny światowej, pełniąc funkcje komunikacyjne, by z czasem zyskać miano największej atrakcji turystycznej Paryża (ku niezadowoleniu jej zagorzałych przeciwników, którzy najchętniej oddaliby ją na złom).

Jako ciekawostkę warto dodać, że w momencie, kiedy wspinał się na nią Arno Dorian, była niższa o niemal dwanaście metrów – wówczas na jej szczycie nie znajdowała się bowiem wysoka antena, a flaga Francji. Niemniej i tak aż do 1930 roku mogła pochwalić się tytułem najwyższej budowli na świecie.

Zdjęcia takie jak powyższe jednoznacznie świadczą o symbolicznym znaczeniu wieży Eiffla. Korzystając z okazji, należy wspomnieć, że według autorów Assassin’s Creed Adolf Hitler wcale nie popełnił samobójstwa – jak nietrudno się domyślić, padł ofiarą jednego z asasynów, który zakończył europejski etap II wojny światowej.
Zdjęcia takie jak powyższe jednoznacznie świadczą o symbolicznym znaczeniu wieży Eiffla. Korzystając z okazji, należy wspomnieć, że według autorów Assassin’s Creed Adolf Hitler wcale nie popełnił samobójstwa – jak nietrudno się domyślić, padł ofiarą jednego z asasynów, który zakończył europejski etap II wojny światowej.

Ale zaraz, jak to – Arno Dorian, urodzony w 1768 roku, a więc na ponad sto lat przed ukończeniem budowy wieży Eiffla, wdrapuje się na jej szczyt w Assassin’s Creed: Unity? Cóż... tak. Jak to bowiem bywa w grach z tej serii, niemal wszystkie wpadki czy problemy autorzy mogą wytłumaczyć błędem Animusa, który niewłaściwie interpretuje wspomnienia zapisane w genach. Warto odnotować, że dzięki powstałym w ten sposób anomaliom gracze mogą przenieść się nie tylko w czasy II wojny światowej – tak zwane „szczeliny Helixa” prowadzą również do średniowiecznej Francji czy wreszcie Paryża z czasów belle epoque (okres od 1871 roku do wybuchu I wojny światowej).

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej

Moda z Horizon Forbidden West to mocne 10/10 - zakochałem się w tych strojach!
Moda z Horizon Forbidden West to mocne 10/10 - zakochałem się w tych strojach!

The Last of Us 2 zachwyciło mnie postaciami, Battle Brothers klimatem dark fantasy, a Horizon Forbidden West strojami – i nie tylko, bo cały kierunek artystyczny gry uważam za tak oryginalny, że próżno czegoś takiego szukać u konkurencji.

Ateny czy Rzym? Porównujemy wielkość miast w serii Assassin's Creed
Ateny czy Rzym? Porównujemy wielkość miast w serii Assassin's Creed

W dobie nieustającego rozwoju gier wideo coraz większym uznaniem cieszy się nowa forma spędzania czasu podczas zabawy w wirtualnych światach. Mowa o e-globtroterstwie, czyli... zwiedzaniu i poznawaniu cyfrowych krain.

Najlepsze gry z serii Assassin's Creed – top 9 odsłon kultowego cyklu
Najlepsze gry z serii Assassin's Creed – top 9 odsłon kultowego cyklu

Assassin's Creed to seria, która miała ogromny wpływ na rozwój branży gier wideo w ostatnich dziesięciu latach. Postanowiliśmy raz na zawsze rozstrzygnąć, która odsłona jest najlepsza, a która najgorsza. Oto wyniki głosowania.