Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Biomutant Publicystyka

Publicystyka 25 maja 2021, 15:34

Ptaszek (ale taki większy) – dobry towarzysz. 6 zwierząt, których potrzebujesz w postapo

Spis treści

Ptaszek (ale taki większy) – dobry towarzysz

Wierny, wytresowany ptak to skuteczne wsparcie ziemia-powietrze. Jedyne, czego potrzebujecie, to wykształcić w sobie mutacje, dzięki którym będziecie zdolni do komunikacji ze swoim podniebnym towarzyszem. Wówczas żadne pułapki Wam niestraszne. Wasz orzeł, sokół czy kruk wykryje obozy bandytów, osady, w których się schronicie, czy zwierzynę, na którą zapolujecie. W momentach zagrożenia odwróci uwagę atakujących. Aby zwiększyć prawdopodobieństwo sukcesu – na wzór serii Assassin’s Creed – polecamy duże ptaki. Orzeł biały (bez korony), sokół, jastrząb, od biedy pustułka. Albo chociaż dzięcioł.

Bayek poleca. - 6 zwierząt, których potrzebujesz w świecie postapo i 3, które lepiej zjeść - dokument - 2021-05-26
Bayek poleca.

PLUSY:

  1. sokoli wzrok;
  2. upoluje Ci obiad;
  3. odszuka drogę i ląd.

MINUSY:

  1. nie da się go przytulać;
  2. bywa, że wlatuje w szyby.

Warto również – jeśli zrezygnujemy z pewnych, by tak rzec, bojowych umiejętności ptaków –rozważyć papugę. Z papugą nieszczególnie zapolujecie, ale jeśli zostaniecie ostatnimi ludźmi na Ziemi, to właśnie z nią możecie toczyć wielogodzinne ideologiczne dysputy na temat aborcji. Z takim Feldmarszałkiem Dudą na przykład.

Co ciekawe – tak odrobinę bardziej serio – wiele z ptaków wędrownych (w tym nawet gołębie) świetnie odnajduje się w przestrzeni za pomocą pola magnetycznego Ziemi. Oznacza to, że ciężko się im zgubić i odnajdą drogę do celu. Taki ptak, który posłuży nam za przewodnika, stanowiłby nieocenioną pomoc w sytuacji, gdy nie bardzo wiedzielibyśmy, gdzie jesteśmy. Trudno również nie przecenić zdolności ptaków na otwartym morzu i oceanie. A jeśli już utkniecie w jakiejś na szybko zaimprowizowanej osadzie, przy pomocy pocztowego gołębia udałoby się wysłać list do zmutowanej ukochanej do krateru, w którym kiedyś leżała Warszawa.

Czy wiesz, że…

Struś wcale nie chowa głowy w piasek.

Maciej Pawlikowski

Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

więcej

Biomutant

Biomutant

Co po The Last of Us 2 – najciekawsze nadchodzące gry postapo
Co po The Last of Us 2 – najciekawsze nadchodzące gry postapo

Co zrobić, gdy po The Last of Us 2 wciąż będzie nam mało podobnych klimatów? W kolejce czeka sporo innych tytułów, które pozwolą poznać ciekawe historie i przetestują naszą wolę przetrwania w postapokaliptycznych krainach.

Ponura paczka gier postapo – bo koniec świata to dopiero początek
Ponura paczka gier postapo – bo koniec świata to dopiero początek

Obok wielkich nurtów fantasy i science-fiction dumnym krokiem podąża od jakiegoś czasu trzeci zawodnik – postapokalipsa. Jej wpływy są silne zwłaszcza na polu gier wideo, więc postanowiliśmy wyłonić ciekawe tytuły osadzone w świecie po zagładzie.

Absurdy postapokalipsy w grach – pierwszą ofiarą zagłady jest... logika
Absurdy postapokalipsy w grach – pierwszą ofiarą zagłady jest... logika

Zdarzyła Wam się kiedyś sytuacja, w której nie mogliście wciągnąć się w grę w realiach postapo, bo nie byliście w stanie „kupić” świata po zagładzie? Nam też. Dlatego dziś analizujemy kuriozalne patenty, które stosują twórcy atomowych Pustkowi.