Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Biomutant Publicystyka

Publicystyka 25 maja 2021, 15:34

Kot – do zjedzenia. 6 zwierząt, których potrzebujesz w postapo

Spis treści

Kot – do zjedzenia

Kot, jaki jest, każdy widzi. Siedzi gdzieś na parapecie – albo Waszej klawiaturze – i mruczy. Na co się patrzy, co widzi, o czym myśli, ciężko powiedzieć. Niby ma całkiem zaawansowane funkcje „stealth” – porusza się bezszelestnie, świetnie poluje i tropi, widzi w ciemnościach i potrafi się ukryć w kartonowym pudełku. Robi to jednak tylko po to, aby zabić, nie zaś po to, aby się najeść – nie przejmuje się ani naszym sprzeciwem, ani w ogóle nami. To nie z Wami mieszka kot – to Wy mieszkacie z kotem. Jak długo trwa świat, kot może być wspaniałym towarzyszem Waszej rodziny. Kiedy jednak już spadną te wyczekiwane nuklearne bomby, może zabraknąć nam czasu na kocie swawole.

Koleżkot z Monster Hunter World był niezwykle przydatnym kompanem. - 6 zwierząt, których potrzebujesz w świecie postapo i 3, które lepiej zjeść - dokument - 2021-05-26
Koleżkot z Monster Hunter World był niezwykle przydatnym kompanem.

PLUSY:

  1. zaawansowane funkcje skradania się;
  2. widzi w ciemnościach;
  3. komunikuje się z ukrytym wymiarem;
  4. dba o higienę.

MINUSY:

  1. ma Cię głęboko w poważaniu;
  2. upoluje Ci co najwyżej szczura;
  3. nie jestem pewny, czy będzie za Wami podążał;
  4. sam wejdzie w pułapkę zaaranżowaną z kartonu.

No, tak po prawdzie to koty w grach pojawiają się nader często. I bywają również pomocne. Magiczny kot z Divinity: Original Sin 2 najpierw nas przez kilka godzin mocno wkurzał, aby potem okazać się w sumie przydatnym kompanem. Kot Morgana z Persony 5 i koleżkot z Monster Hunter: World również posiadały mnóstwo przydatnych umiejętności, ale były to okazy obdarzone ludzką inteligencją.

Po długich (mniej więcej 15 sekund) przemyśleniach postanowiliśmy więc kota przeznaczyć do zjedzenia. Autor tego tekstu jednocześnie zaprzecza, jakoby był fanem psów. Autor tego tekstu jest w 100% obiektywny. Kota wkładamy zatem do konserwy i ruszamy przez postapokaliptyczne bezdroża. Naprawdę. Kot w niczym Wam nie pomoże. Gdy zaatakują Was bandyci, kot zrobi „MIAU” i ucieknie na drzewo. Albo będzie siedział i w spokoju lizał swoje łapy, w czasie gdy naszpikowane gwoździami pałki bandytów zrobią z Was schabowe kotlety. No a poza tym to ulubione zwierzę pewnego gościa z Żoliborza.

Maciej Pawlikowski

Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

więcej

Biomutant

Biomutant

Co po The Last of Us 2 – najciekawsze nadchodzące gry postapo
Co po The Last of Us 2 – najciekawsze nadchodzące gry postapo

Co zrobić, gdy po The Last of Us 2 wciąż będzie nam mało podobnych klimatów? W kolejce czeka sporo innych tytułów, które pozwolą poznać ciekawe historie i przetestują naszą wolę przetrwania w postapokaliptycznych krainach.

Ponura paczka gier postapo – bo koniec świata to dopiero początek
Ponura paczka gier postapo – bo koniec świata to dopiero początek

Obok wielkich nurtów fantasy i science-fiction dumnym krokiem podąża od jakiegoś czasu trzeci zawodnik – postapokalipsa. Jej wpływy są silne zwłaszcza na polu gier wideo, więc postanowiliśmy wyłonić ciekawe tytuły osadzone w świecie po zagładzie.

Absurdy postapokalipsy w grach – pierwszą ofiarą zagłady jest... logika
Absurdy postapokalipsy w grach – pierwszą ofiarą zagłady jest... logika

Zdarzyła Wam się kiedyś sytuacja, w której nie mogliście wciągnąć się w grę w realiach postapo, bo nie byliście w stanie „kupić” świata po zagładzie? Nam też. Dlatego dziś analizujemy kuriozalne patenty, które stosują twórcy atomowych Pustkowi.