Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

podcast GRYOnline.pl - newsy i ciekawostki

Niezwyciężony i RoboCop: Rogue City - podsumowujemy tydzień polskich gier
Niezwyciężony i RoboCop: Rogue City - podsumowujemy tydzień polskich gier

Hubert Śledziewski, 5 listopada 2023, 14:16

Niezwyciężony i RoboCop: Rogue City zdominowały wszelkie dyskusje o grach w tym tygodniu. Są również głównym tematem 65. odcinka podcastu GRYOnline.pl.

Chwalimy Alana Wake'a 2 i Ghostrunnera 2, narzekamy na Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1
Chwalimy Alana Wake'a 2 i Ghostrunnera 2, narzekamy na Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1

Hubert Śledziewski, 27 października 2023, 21:41

Alan Wake 2, Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 i Ghostrunner 2 zdominowały 63. odcinek podcastu GRYOnline.pl. Niemniej nie zabrakło w nim miejsca na Diablo 4 oraz Squadron 42.

Analizujemy 4 premierowe gry, w tym Spider-Mana 2 i kandydata na gniota roku
Analizujemy 4 premierowe gry, w tym Spider-Mana 2 i kandydata na gniota roku

Hubert Śledziewski, 22 października 2023, 20:11

W 62. odcinku podcastu GRYOnline.pl podsumowujemy premiery bieżących dni. Na tapet zostają wzięte gry Marvel’s Spider-Man 2, Super Mario Bros. Wonder, Cities: Skylines 2… a także Skull Island: Rise of Kong, mające szansę zostać gniotem roku.

Przewidujemy, jak fuzja Activision Blizzard i Microsoftu wpłynie na graczy i branżę
Przewidujemy, jak fuzja Activision Blizzard i Microsoftu wpłynie na graczy i branżę

Hubert Śledziewski, 15 października 2023, 19:40

Fuzja Activision Blizzard i Microsoft, oburzenie graczy twarzami postacie z Marvel’s Spider-Man 2, nowa wersja PS5, premiery Total War: Pharaoh i Lords of the Fallen – m.in. takie tematy zostały podjęte w 60. odcinku podcastu GRYOnline.pl.

Bierzemy pod lupę problemy w Ubisofcie i doniesienia o sieciowym The Last of Us
Bierzemy pod lupę problemy w Ubisofcie i doniesienia o sieciowym The Last of Us

Hubert Śledziewski, 8 października 2023, 15:08

Debiut Assassin’s Creed: Mirage, afera w Ubisofcie, niepokoje w obozie Naughty Dog i kalendarz premier wypchany po brzegi – oto tematy, które wzięliśmy na tapet w najnowszym odcinku podcastu GRYOnline.pl. Zapraszamy na przegląd tygodnia.

Analizujemy Cyberpunka Phantom Liberty i słuszność przeprosin CDP za antyrosyjskie hasła
Analizujemy Cyberpunka Phantom Liberty i słuszność przeprosin CDP za antyrosyjskie hasła

Hubert Śledziewski, 29 września 2023, 19:04

Zachwycając się Cyberpunkiem 2077: Phantom Liberty, zastanawiamy się, czy studio CD Projekt Red postąpiło słusznie, przepraszając za antyrosyjskie hasła w ukraińskiej wersji gry. Zapraszamy na 56. odcinek podcastu GRYOnline.pl.

FIFA 24 czy coś więcej? Analizujemy EA Sports FC 24
FIFA 24 czy coś więcej? Analizujemy EA Sports FC 24

Hubert Śledziewski, 27 września 2023, 16:03

Czy EA Sports FC 24 to coś więcej niż FIFA 24? Dwóch największych redakcyjnych fanów „kopanek” od Electronic Arts wzięło ten temat na tapet w najnowszym odcinku podcastu GRYOnline.pl.

Oceniamy debiut Starfielda i żegnamy Gothic 2: Dzieje Khorinis - podwójny przegląd tygodnia
Oceniamy debiut Starfielda i żegnamy Gothic 2: Dzieje Khorinis - podwójny przegląd tygodnia

Hubert Śledziewski, 8 września 2023, 20:13

Premiera Starfielda, debiut Baldur’s Gate 3 na PS5, anulowanie moda Dzieje Khorinis do Gothica 2: Nocy Kruka – to tylko część tematów, które omawiamy w 49. i 50. odcinku podcastu GRYOnline.pl. Zapraszamy na podwójny przegląd tygodnia.

Kogo Starfield zachwyci, a kogo rozczaruje - oto nasze wrażenia
Kogo Starfield zachwyci, a kogo rozczaruje - oto nasze wrażenia

Hubert Śledziewski, 1 września 2023, 18:14

Produkcją dla jakiego typu gracza jest Starfield? Na to pytanie próbujemy odpowiedzieć w 48. odcinku podcastu GRYOnline.pl, który został w całości poświęcony nowej grze Bethesdy.

Podsumowujemy gamescom 2023 i znów zachwycamy się Baldur's Gate 3 - przegląd tygodnia
Podsumowujemy gamescom 2023 i znów zachwycamy się Baldur's Gate 3 - przegląd tygodnia

Hubert Śledziewski, 25 sierpnia 2023, 23:15

W 47. epizodzie podcastu GRYOnline.pl dokonujemy przeglądu tygodnia, m.in. podsumowując gamescom 2023 i komentując najnowsze materiały z Gothic Remake.

Gothic na żywo jest jeszcze lepszy niż jako gra wideo
Gothic na żywo jest jeszcze lepszy niż jako gra wideo

Hubert Śledziewski, 20 sierpnia 2023, 12:00

W 46. odcinku podcastu GRYOnline.pl przybliżyliśmy Wam, jak wygląda larp Gothic – doroczne wydarzenie organizowane przez fanów z Polski.

Baldur's Gate 3 to RPG totalne, oto nasza analiza
Baldur's Gate 3 to RPG totalne, oto nasza analiza

Hubert Śledziewski, 9 sierpnia 2023, 12:45

Baldur’s Gate 3 zachwyca i przyciąga tysiące graczy. W 45. odcinku podcastu GRYOnline.pl. analizujemy najnowszą grę Larian Studios, jednocześnie zastanawiając się, czy można nazwać ją „RPG totalnym”.

Analizujemy 1. sezon Diablo 4 - oto wszystkie błędy Blizzarda
Analizujemy 1. sezon Diablo 4 - oto wszystkie błędy Blizzarda

Hubert Śledziewski, 25 lipca 2023, 18:38

Pierwszy sezon Diablo 4 mocno rozczarował graczy. Dlaczego? Analizujemy to w 44. odcinku podcastu GRYOnline.pl.

Czy Assassin's Creed: Mirage naprawdę powróci do korzeni? Oto nasze wątpliwości
Czy Assassin's Creed: Mirage naprawdę powróci do korzeni? Oto nasze wątpliwości

Hubert Śledziewski, 21 lipca 2023, 16:05

W 43. odcinku podcastu GRYOnline.pl bierzemy na tapet Assassin’s Creed: Mirage i analizujemy, czy owa gra rzeczywiście powróci do korzeni serii.

Oto świeże „indyki”, które mogły umknąć Waszej uwadze
Oto świeże „indyki”, które mogły umknąć Waszej uwadze

Hubert Śledziewski, 14 lipca 2023, 22:42

W zalewie dużych gier łatwo pominąć te mniejsze, choć niekoniecznie gorsze produkcje. W 42. odcinku podcastu GRYOnline.pl omawiamy świeże „indyki”, które mogły umknąć Waszej uwadze.

„W innym świecie to mógł być nasz Fortnite”. Twórca Dying Light wspomina zapomniany projekt battle royale
„W innym świecie to mógł być nasz Fortnite”. Twórca Dying Light wspomina zapomniany projekt battle royale

Hubert Śledziewski, 12 lipca 2023, 17:42

Pamiętacie jeszcze Dying Light: Bad Blood? Ten porzucony dodatek battle royale do owej gry Techlandu mógł być – przynajmniej „na papierze” – polskim Fortnite’em. Oto, dlaczego do tego nie doszło.

Twórca Dying Light 2 ocenia Dead Island 2. Tę jedną rzecz chciałby „odzobaczyć”
Twórca Dying Light 2 ocenia Dead Island 2. Tę jedną rzecz chciałby „odzobaczyć”

Hubert Śledziewski, 11 lipca 2023, 16:22

Jakie byłoby Dead Island 2, gdyby – tak jak „jedynkę” – stworzył je polski Techland? Odpowiedzi na to pytanie już nie poznamy. Wiemy za to, jaki element tej gry nie przypadł do gustu Tymonowi Smektale, lead game designerowi Dying Light 2.

Twórca wyjaśnia, dlaczego stworzenie Dying Light 2 było trudniejsze niż „jedynki”
Twórca wyjaśnia, dlaczego stworzenie Dying Light 2 było trudniejsze niż „jedynki”

Hubert Śledziewski, 10 lipca 2023, 16:20

Gościem specjalnym 41. odcinka podcastu GRYOnline.pl jest Tymon Smektała z Techlandu – lead game designer Dying Light 2 i producent „jedynki”. Deweloper wyznał, że kiedyś polskie studio nie pomyślałoby, iż stworzy grę-usługę.

Pierwsza połowa 2023 roku w grach - jaka była? Podsumowujemy
Pierwsza połowa 2023 roku w grach - jaka była? Podsumowujemy

Hubert Śledziewski, 30 czerwca 2023, 19:58

W 40. odcinku podcastu GRYOnline.pl podsumowujemy pierwszą połowę 2023 roku. Jest to pierwszy epizod, który nagraliśmy w formie wideo.

Sprawdzamy, ile „Fajnala” jest w Final Fantasy XVI
Sprawdzamy, ile „Fajnala” jest w Final Fantasy XVI

Hubert Śledziewski, 23 czerwca 2023, 18:50

Final Fantasy XVI zbiera bardzo wysokie oceny i wyrasta na jedną z najlepszych odsłon tej kultowej serii jRPG – choć w wielu aspektach mocno odbiega od przyjętych w niej standardów. Czy to dobrze? Zapraszamy na podcast GRYOnline.pl.

Bierzemy pod lupę zalety i wady endgame'u w Diablo 4
Bierzemy pod lupę zalety i wady endgame'u w Diablo 4

Hubert Śledziewski, 16 czerwca 2023, 17:45

Diablo 4 ukończone? Pora na endgame. Czyli… na co? W nowym odcinku podcastu GRYOnline.pl wyjaśniamy, co można robić w grze Blizzarda po ukończeniu kampanii – trochę przy tym narzekając, gdyż endgame trapi sporo bolączek.

Summer Game Fest 2023 tuż, tuż - oto gry, na które czekamy
Summer Game Fest 2023 tuż, tuż - oto gry, na które czekamy

Hubert Śledziewski, 5 czerwca 2023, 10:40

Nie ma E3, niech żyje „nie-E3”. W nowym odcinku podcastu GRYOnline.pl omawiamy gry, które oczekujemy zobaczyć na Summer Game Fest 2023.

RPG, jakiego wcześniej nie było. Wspominamy Diablo 1
RPG, jakiego wcześniej nie było. Wspominamy Diablo 1

Hubert Śledziewski, 2 czerwca 2023, 18:05

Premiera Diablo 4 tuż-tuż – to idealny moment, by… przypomnieć sobie Diablo 1. Zapraszamy na nowy odcinek podcastu GRYOnline.pl, w którym biorą udział osoby pamiętające premierę „jedynki”.

Diablo 4 pod lupą - wysłuchaj długiej rozmowy z naszymi recenzentami
Diablo 4 pod lupą - wysłuchaj długiej rozmowy z naszymi recenzentami

Hubert Śledziewski, 30 maja 2023, 18:05

W końcu można dzielić się wrażeniami z pełnej wersji Diablo 4. Rozkładamy więc grę Blizzarda na czynniki pierwsze – w trwającym ponad godzinę odcinku podcastu GRYOnline.pl.

„Kolega jeździł do domu na weekend, żeby wyprać rzeczy” - twórca Wiedźmina wspomina crunch
„Kolega jeździł do domu na weekend, żeby wyprać rzeczy” - twórca Wiedźmina wspomina crunch

Hubert Śledziewski, 28 maja 2023, 10:00

Crunch towarzyszył studiu CD Projekt Red od samego początku. Tworząc pierwszego Wiedźmina, deweloperzy pracowali nawet po szesnaście godzin. Niektórzy z nich spali w biurze.

Sapkowski napisał sarkastyczny list do twórców Wiedźmina. Oni umieścili go w grze
Sapkowski napisał sarkastyczny list do twórców Wiedźmina. Oni umieścili go w grze

Hubert Śledziewski, 27 maja 2023, 10:10

Andrzej Sapkowski miał większy udział w produkcji pierwszego Wiedźmina, niż myślicie… niż sam myśli. Napisał „sarkastyczny list” do deweloperów ze studia CD Projekt Red, który następnie trafił do gry.

Twórca pierwszych Wiedźminów wyjawia nam tajemnice i kulisy produkcji
Twórca pierwszych Wiedźminów wyjawia nam tajemnice i kulisy produkcji

Hubert Śledziewski, 26 maja 2023, 17:05

W nowym odcinku podcastu GRYOnline.pl wziął udział gość – Artur Ganszyniec, główny projektant zadań z pierwszego Wiedźmina. Zgadnijcie, czego dotyczyła dyskusja.

Granie w The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom to przeżycie medytacyjne
Granie w The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom to przeżycie medytacyjne

Hubert Śledziewski, 19 maja 2023, 18:40

Gdyby to było możliwe, wielu graczy oceniłoby The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom na „jedenastkę”. Dla niektórych – w tym dla uczestników 33. odcinka podcastu GRYOnline.pl – granie w dzieło Nintendo jest przeżyciem medytacyjnym.

Gracze PC nie są poszkodowani; strategie w 2023 roku „dowożą”
Gracze PC nie są poszkodowani; strategie w 2023 roku „dowożą”

Hubert Śledziewski, 12 maja 2023, 19:20

Choć może się wydawać, że gracze PC mają ostatnio trudne życie, w 2023 roku do łask znów powraca stricte komputerowy gatunek strategii. O nim i jego najlepszych przedstawicielach dyskutowali nasi redaktorzy w nowym odcinku podcastu GRYOnline.pl.

Jasna i ciemna strona Star Wars Jedi: Survivor - nasza analiza
Jasna i ciemna strona Star Wars Jedi: Survivor - nasza analiza

Hubert Śledziewski, 5 maja 2023, 16:05

Star Wars Jedi: Survivor to dobry, choć nieidealny sequel Fallen Order. Mimo bardzo słabej optymalizacji na PC gra ma jednak sporo zalet – a także innych wad. O jednych i drugich usłyszycie w nowym odcinku podcastu GRYOnline.pl.

Ocena 6/10 może zrazić do dobrej gry, a wcale nie powinna
Ocena 6/10 może zrazić do dobrej gry, a wcale nie powinna

Hubert Śledziewski, 28 kwietnia 2023, 18:10

Czy gra opatrzona notą 6 na 10 może bawić? Czy jest może totalnym „crapem”? Zapraszamy na 30. odcinek podcastu GRYOnline.pl – o „średniakach” i zmieniającej się skali ocen gier wideo.

To jedne z najlepszych gier RPG; za co kochamy Baldur's Gate?
To jedne z najlepszych gier RPG; za co kochamy Baldur's Gate?

Hubert Śledziewski, 21 kwietnia 2023, 18:15

Seria Baldur’s Gate jest z nami już prawie ćwierć wieku. Co sprawia, że jej odsłony są określane jako jedne z najlepszych gier RPG w historii? Dlaczego tak często do nich wracamy? Zapraszamy na podcast GRYOnline.pl.

20 lat temu Gothic 2 zaszczycił Polskę; z nutą nostalgii analizujemy fenomen
20 lat temu Gothic 2 zaszczycił Polskę; z nutą nostalgii analizujemy fenomen

Hubert Śledziewski, 14 kwietnia 2023, 16:30

Lada dzień minie dwadzieścia lat od premiery Gothica 2 w Polsce. Czy może być lepsza okazja, by porozmawiać o tej grze w ramach podcastu GRYOnline.pl?

W której grze Star Wars moc jest najsilniejsza?
W której grze Star Wars moc jest najsilniejsza?

Hubert Śledziewski, 7 kwietnia 2023, 16:25

Która gra z uniwersum Gwiezdnych wojen jest najlepsza? A może będzie takową Star Wars Jedi: Survivor? Zapraszamy na nowy odcinek podcastu GRYOnline.pl.

Wiedźmin 3 i dalej nic; dlaczego inne wiedźmińskie gry nie były hitami?
Wiedźmin 3 i dalej nic; dlaczego inne wiedźmińskie gry nie były hitami?

Hubert Śledziewski, 31 marca 2023, 17:35

Wiedźmin 3 wysoko zawiesił poprzeczkę innym wiedźmińskim grom firmy CD Projekt. Dlaczego nie odniosły one sukcesu? Zapraszamy na podcast GRYOnline.pl.

Beta Diablo 4 - nasze nadzieje i obawy
Beta Diablo 4 - nasze nadzieje i obawy

Hubert Śledziewski, 20 marca 2023, 22:25

Beta Diablo 4 nie schodzi z ust graczy, więc została wzięta na tapet również w 25. odcinku podcastu GRYOnline.pl. Nasi redaktorzy bynajmniej nie popadają w huraoptymizm, choć po grę raczej sięgną.

Serial The Last of Us to znakomita adaptacja cutscenek, a nie gry
Serial The Last of Us to znakomita adaptacja cutscenek, a nie gry

Hubert Śledziewski, 16 marca 2023, 19:45

Serial The Last of Us można uznać za najlepszą ekranizację gry wideo. Co nie znaczy, że jest on idealny. Dzieło HBO zostało wzięte na tapet w dwudziestym czwartym odcinku podcastu GRYOnline.pl.

(Nie)zapomniane serie gier, którym potrzebne drugie życie
(Nie)zapomniane serie gier, którym potrzebne drugie życie

Hubert Śledziewski, 10 marca 2023, 18:40

Remaki gonią remastery w kalendarzu premier. Często odświeżane są gry relatywnie nowe, a niektóre klasyczne serie tkwią w zapomnieniu, choć przydałoby im się drugie życie. O takich cyklach rozmawiali nasi redaktorzy w 23. odcinku podcastu GRYOnline.pl.

Omawiamy nadchodzące polskie gry, na które warto czekać
Omawiamy nadchodzące polskie gry, na które warto czekać

Hubert Śledziewski, 24 lutego 2023, 20:40

W Polsce powstaje coraz więcej gier. Które z nich zapowiadają się najlepiej? Dowiecie się tego z dwudziestego drugiego odcinka podcastu GRYOnline.pl.

Czy Hogwarts Legacy byłoby dobrą grą bez świata Harry'ego Pottera?
Czy Hogwarts Legacy byłoby dobrą grą bez świata Harry'ego Pottera?

Hubert Śledziewski, 10 lutego 2023, 16:30

Hogwarts Legacy szturmem podbiło serca graczy na całym świecie. Czy gra Avalanche Software odniosłaby równie duży sukces, gdyby została osadzona w uniwersum innym niż Harry’ego Pottera? Zapraszamy na podcast GRYOnline.pl.

Obraz polskiego gracza za granicą kontra nasze wyobrażenia
Obraz polskiego gracza za granicą kontra nasze wyobrażenia

Hubert Śledziewski, 3 lutego 2023, 18:30

Czy Polacy, którzy grają w tytuły sieciowe, znacząco różnią się od obcokrajowców? Jak są przez nich postrzegani – pozytywnie czy negatywnie? Zapraszamy na dwudziesty odcinek podcastu GRYOnline.pl.

7000 godzin w jednej grze - co nas do tego motywuje?
7000 godzin w jednej grze - co nas do tego motywuje?

Hubert Śledziewski, 27 stycznia 2023, 17:02

Ile godzin poświęcacie na jedną grę? Kilkanaście? Kilkadziesiąt? Ponad sto? W dziewiętnastym odcinku podcastu GRYOnline.pl nasi redaktorzy rozmawiali z człowiekiem, który jednemu tytułowi poświęcił 7000 godzin.

Płaciliśmy w sklepie gry więcej niż za samą grę; nasze wyznania
Płaciliśmy w sklepie gry więcej niż za samą grę; nasze wyznania

Hubert Śledziewski, 20 stycznia 2023, 17:12

„Darmowe” gry często okazują się skarbonkami bez dna, pochłaniającymi więcej pieniędzy niż nowe tytuły AAA. Nasi redaktorzy doświadczyli tego i nie zawsze żałują. Swoje wyznania przedstawili w osiemnastym odcinku podcastu GRYOnline.pl.

Czy dziś każda gra to RPG? Ewolucja i kluczowe elementy gatunku
Czy dziś każda gra to RPG? Ewolucja i kluczowe elementy gatunku

Hubert Śledziewski, 13 stycznia 2023, 17:05

Większość graczy lubi gry RPG. Pytanie brzmi, jaka jest dzisiaj definicja tego gatunku i które tytuły można do niego zaliczyć. Odpowiedź na nie poznacie – lub nie – słuchając siedemnastego odcinka podcastu GRYOnline.pl.

Nie tylko Gothic Remake; gry, na które polski gracz czeka w 2023 roku
Nie tylko Gothic Remake; gry, na które polski gracz czeka w 2023 roku

Hubert Śledziewski, 6 stycznia 2023, 12:42

2023 rok przyniesie masę gier, w tym wiele naprawdę dużych. Na które z nich najbardziej czekają polscy gracze? Odpowiedź na to pytanie poznacie, słuchając najnowszego odcinka podcastu GRYOnline.pl.

Elden Ring, GoW Ragnarok, a może coś innego? Ulubione gry 2022 roku
Elden Ring, GoW Ragnarok, a może coś innego? Ulubione gry 2022 roku

Hubert Śledziewski, 23 grudnia 2022, 17:25

Elden Ring czy God of War: Ragnarok? A może jakaś inna produkcja? Który tytuł zasługuje na miano gry roku 2022? Poznaj typy naszych redaktorów, słuchając piętnastego odcinka podcastu GRYOnline.pl.

Gry 2023 roku, na które najbardziej czekamy
Gry 2023 roku, na które najbardziej czekamy

Hubert Śledziewski, 16 grudnia 2022, 19:15

Rok 2023 tuż, tuż – to dobry moment, aby wyrazić swoje growe oczekiwania i marzenia. Pokusili się o to nasi redaktorzy w czternastym odcinku podcastu GRYOnline.pl.

Nagrody czy trailery? Dyskutujemy o tożsamości The Game Awards 2022
Nagrody czy trailery? Dyskutujemy o tożsamości The Game Awards 2022

Hubert Śledziewski, 9 grudnia 2022, 20:35

The Game Awards za nami – zobaczyliśmy masę trailerów, gameplayów… a, rozdano także kilka nagród. Jak to się stało, że impreza, która ma w nazwie słowo „nagrody”, koncentruje się na zwiastunach? Rozmawiamy o tym w trzynastym odcinku podcastu GRYOnline.pl.

Next-genowy Wiedźmin 3 pod lupą; analizy i nadzieje związane z patchem
Next-genowy Wiedźmin 3 pod lupą; analizy i nadzieje związane z patchem

Hubert Śledziewski, 25 listopada 2022, 18:05

„Next-genowy” Wiedźmin 3 tuż, tuż, a społeczność prześciga się w domysłach, jakie niespodzianki szykuje dla graczy studio CD Projekt Red. My również podjęliśmy ten temat – przeanalizowaliśmy fakty i przedstawiliśmy swoje oczekiwania w dwunastym odcinku podcastu GRYOnline.pl.

Jedna gra do końca życia? Oto nasze typy
Jedna gra do końca życia? Oto nasze typy

Hubert Śledziewski, 18 listopada 2022, 17:00

Czy dalibyście radę grać w jedną grę do końca życia? Są bowiem ludzie, którzy spędzają z jednym tytułem setki, a nawet tysiące godzin. Dlaczego? Co takiego mają w sobie te produkcje? Zapraszamy na jedenasty odcinek podcastu GRYOnline.pl.