Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 lutego 2023, 16:30

Czy Hogwarts Legacy byłoby dobrą grą bez świata Harry'ego Pottera?

Hogwarts Legacy szturmem podbiło serca graczy na całym świecie. Czy gra Avalanche Software odniosłaby równie duży sukces, gdyby została osadzona w uniwersum innym niż Harry’ego Pottera? Zapraszamy na podcast GRYOnline.pl.

Źródło fot. Warner Bros. Interactive Entertainment.
i

Zarówno branżowi krytycy, jak i gracze wysoko ocenili Hogwarts Legacy. Dzięki temu średnie noty na Metacritic.com oscylują od 84/100 do 91/100 (w zależności od platformy). Krótko mówiąc, fani wreszcie dostali swoją wymarzoną grę w świecie Harry’ego Pottera.

Czy jednak byłaby ona równie dobra, gdyby nie magiczne uniwersum stworzone przez J.K. Rowling? Czy gdyby studio Avalanche Software naniosło koncepcję Hogwarts Legacy na własny, autorski świat, zaliczyłoby równie duży sukces?

Właśnie na ten temat postanowili podyskutować Michał Mańka, Kuba Paluszek i Adam Zechenter w dwudziestym pierwszym odcinku podcastu GRYOnline.pl. Podobnie jak poprzednich epizodów, wysłuchacie go w serwisach YouTube, Spotify, Apple Podcast i Anchor.fm. Linki do nich znajdziecie poniżej.

Podcast GRYOnline.pl w YouTube

Podcast GRYOnline.pl w Spotify

Podcast GRYOnline.pl w Apple Podcast

Podcast GRYOnline.pl w Anchor.fm

Temat, który podejmują nasi redaktorzy, może wydawać się nieco dziwny, skoro cały gameplay Hogwarts Legacy – eksploracja, system walki, rozwiązywanie zagadek, rozwój postaci etc. – został zaprojektowany tak, aby pasował do świata Harry’ego Pottera. Czy jednak ta otoczka nie przysłania zanadto wad gry? Nie bez powodu Darek „DM” Matusiak na szczycie listy plusów i minusów w naszej recenzji – bardzo pozytywnej, dodajmy – umieścił punkt: „ogromne, wspaniale odtworzone, baśniowe uniwersum z filmów o Harrym Potterze – z Zakazanym Lasem i wioską Hogsmeade na czele, które eksploruje się z czystą przyjemnością”.

Hogwarts Legacy kusi wizją przeżycia własnej przygody w tytułowej Szkole Magii i Czarodziejstwa. Można odnieść wrażenie, że dla wielu osób jest to wystarczający pretekst, by sięgnąć po ten tytuł. Czy bez powszechnego sentymentu do tego magicznego uniwersum popularność gry byłaby równie duża? Czy setki tysięcy graczy skusiłoby się na jej droższą Edycję Deluxe tylko po to, by móc rozpocząć zabawę o trzy dni wcześniej?

Dowiedzcie się, co sądzą o tym Michał, Kuba i Adam, słuchając najnowszego odcinka podcastu GRYOnline.pl. Następnych epizodów możecie się spodziewać – tradycyjnie już – w kolejne piątki.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej