Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 marca 2023, 17:35

Wiedźmin 3 i dalej nic; dlaczego inne wiedźmińskie gry nie były hitami?

Wiedźmin 3 wysoko zawiesił poprzeczkę innym wiedźmińskim grom firmy CD Projekt. Dlaczego nie odniosły one sukcesu? Zapraszamy na podcast GRYOnline.pl.

Źródło fot. CD Projekt Red.
i

W dzisiejszym newsie o Wiedźminie III: Dzikim Gonie… nie skupimy się na tej produkcji, tylko na innych wiedźmińskich grach ze stajni firmy CD Projekt. Dlaczego zatem zacząłem w ten – powiedzmy – żartobliwy sposób? Dlatego, że o „trójce” pisaliśmy naprawdę dużo, a Wy to zauważyliście.

Czemu zaś pisaliśmy tak dużo? Bo Dziki Gon odniósł na tyle duży sukces i do dziś cieszy się tak ogromną popularnością, że społeczność z uwagą śledzi wszelkie doniesienia na temat tej gry. Bazując na jej światowym fenomenie, „Redzi” próbowali swoich sił w innych wiedźmińskich produkcjach. Można tu wymienić mobilnego Pogromcę potworów, bardzo dobre Wiedźmińskie opowieści, Gwinta czy The Witcher Battle Arena.

Żadna z tych gier nie odniosła jednak dużego sukcesu. Ba, w przypadku niektórych trudno nawet mówić o małym sukcesiku. Dlaczego? Na to pytanie spróbowali odpowiedzieć nasi redaktorzy – a konkretnie Michał Mańka, Krystian Smoszna i Adam Zechenter – w 26. odcinku podcastu GRYOnline.pl. Podobnie jak poprzednich epizodów, wysłuchacie go w serwisach YouTube, Spotify, Apple Podcast i Anchor.fm. Linki do nich znajdziecie poniżej.

Podcast GRYOnline.pl w YouTube

Podcast GRYOnline.pl w Spotify

Podcast GRYOnline.pl w Apple Podcast

Podcast GRYOnline.pl w Anchor.fm

Michał, Krystian i Adam zastanawiają się nad tym, czego zabrakło wyżej wymienionym grom, by mogły chociaż zbliżyć się do sukcesu Wiedźmina 3 (nie mówiąc o jego powtórzeniu). Pomysły wydawały się dobre – produkcja a la Pokemon GO; sieciowa, rozbudowana wersja karcianej minigry z Dzikiego Gonu; jej iteracja stanowiąca gameplayową bazę gry fabularnej, ukazującej wydarzenia, które w książkach Sapkowskiego zostały tylko zarysowane; gra typu MOBA.

Może właśnie tu tkwi odpowiedź? W braku oryginalności i próbie podążania za trendami? A może przyczyna leży jeszcze gdzie indziej? Dowiedzcie się, co sądzą na ten temat nasi redaktorzy, słuchając najnowszego odcinka podcastu GRYOnline.pl. Następnych spodziewajcie się – tradycyjnie – w kolejne piątki.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej