Twórca pierwszych Wiedźminów wyjawia nam tajemnice i kulisy produkcji
W nowym odcinku podcastu GRYOnline.pl wziął udział gość – Artur Ganszyniec, główny projektant zadań z pierwszego Wiedźmina. Zgadnijcie, czego dotyczyła dyskusja.
Poza rozmowami naszych redaktorów na tematy mniej lub bardziej bieżące, w podcaście GRYOnline.pl pojawiają się także goście. W 28. odcinku wziął udział współtwórca Kronik Myrtany, Mateusz „Pawłoch” Pawłowski, a teraz – w epizodzie 34. – Adam Zechenter i Maciej Pawlikowski mieli okazję porozmawiać z Arturem Ganszyńcem.
Jeśli owo nazwisko nic Wam nie mówi, wiedzcie, że jest to główny projektant zadań w pierwszym Wiedźminie, a także „principal designer” Zabójców Królów. Tym samym – jak się już pewnie domyśliliście – dyskusja dotyczyła właśnie „Wieśka”. Podobnie jak poprzednich, wysłuchacie jej w serwisach YouTube, Spotify, Apple Podcast i Anchor.fm. Linki do nich znajdziecie poniżej.
Podcast GRYOnline.pl w YouTube
Podcast GRYOnline.pl w Spotify
Podcast GRYOnline.pl w Apple Podcast
Podcast GRYOnline.pl w Anchor.fm
Rozmowa odbyła się w Krakowie, podczas niedawnej konferencji Digital Dragons. Używając słów, Artur Ganszyniec niejako wprowadził Adama i Macieja za kulisy pierwszych dwóch Wiedźminów. Wyjaśnił choćby, dlaczego w „jedynce” nie pojawiła się Yennefer, opisał chaos produkcyjny – nie powtarzając przy tym kapitalnej historii powstania finalnej wersji detektywistycznego śledztwa, które przeprowadzamy w drugim akcie gry – i towarzyszący mu crunch.
Swego rodzaju wisienką na torcie jest zaś anegdota dotycząca złośliwego listu Andrzeja Sapkowskiego – autora książek o Geralcie z Rivii – do deweloperów ze studia CD Projekt Red. Co ciekawe, jego fragmenty trafiły do gry.
Następnych epizodów podcastu GRYOnline.pl możecie spodziewać się – tradycyjnie – w kolejne piątki.