Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 lipca 2023, 16:20

Twórca wyjaśnia, dlaczego stworzenie Dying Light 2 było trudniejsze niż „jedynki”

Gościem specjalnym 41. odcinka podcastu GRYOnline.pl jest Tymon Smektała z Techlandu – lead game designer Dying Light 2 i producent „jedynki”. Deweloper wyznał, że kiedyś polskie studio nie pomyślałoby, iż stworzy grę-usługę.

Źródło fot. Techland.
i

„Gra-usługa” jest określeniem odbieranym na ogół pejoratywnie, lecz nie zawsze oznacza coś złego. Dotyczy ono nie tylko darmowych i stricte sieciowych produkcji, ale również tytułów skierowanych głównie do jednego gracza, które są rozwijane przez długi czas. Można tu wskazać takie przykłady jak Forza Horizon 5 czy niedawne Diablo IV, a nawet nasze rodzime Dying Light 2.

Co ciekawe, choć produkując „dwójkę”, Techland wiedział, że chce stworzyć grę-usługę, to „jedynka” powstawała z zupełnie innym, bardziej doraźnym zamierzeniem. O tym, dlaczego ostatecznie była ona rozwijana przez osiem lat i jak to wpłynęło na uczynienie DL2 grą-usługą, opowiedział nam Tymon Smektała – lead game designer Dying Light 2 i producent części pierwszej, który związał się z wrocławskim studiem przed dekadą, a wcześniej pisał dla czasopisma CD-Action (używał wtedy ksywki Hut).

Był on gościem Krystiana „UV-a” Smoszny i Adama Zechentera w 41. odcinku podcastu GRYOnline.pl. Wysłuchacie go – podobnie jak poprzednich epizodów – w serwisach YouTube (tym razem bez wideo), Spotify, Apple Podcast i Anchor.fm. Linki do nich znajdziecie poniżej.

Podcast GRYOnline.pl w YouTube

Podcast GRYOnline.pl w Spotify

Podcast GRYOnline.pl w Apple Podcast

Podcast GRYOnline.pl w Anchor.fm

Dyskusja Tymona, Krystiana oraz Adama niemal w równym stopniu „kręci się” wokół pierwszej, jak i drugiej odsłony cyklu. Nie brakuje w niej również omówienia zmian, które poczyniono w sequelu względem pierwowzoru. Słuchając najnowszego odcinka naszego podcastu, dowiecie się, czym zostały one podyktowane. Co ciekawe, po części właśnie za ich sprawą stworzenie „dwójki” okazało się znacznie trudniejsze niż oryginału – przynajmniej zdaniem Tymona Smektały.

Następnych epizodów podcastu GRYOnline.pl możecie się spodziewać – tym razem już tradycyjnie, dziś mamy nieco wyjątkową sytuację – w kolejne piątki.

  1. Recenzja gry Dying Light 2 – nowy polski hit!
  2. Recenzja gry Dying Light – poważniejsze, lepsze i ładniejsze Dead Island

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej