reklamy - sprzęt i technologie (2)
Streamerzy są wściekli. Wykorzystali ich marketingowcy
Bartosz Świątek, 21 sierpnia 2020, 11:14
Agencja marketingowa Ogilvy przygotowała dla swojego klienta – sieci fast foodów Burger King – kampanię, która opierała się na przemycaniu reklam do transmisji popularnych streamerów. Wykorzystano do tego celu plug-in firmy Streamlabs, który umożliwia przekład tekstu na mowę i publikowanie krótkich, spersonalizowanych wiadomości od darczyńców w trakcie streamu.
Reklama PS5 - witaj w świecie imersji [Aktualizacja]
Miłosz Szubert, 20 sierpnia 2020, 15:30
Do sieci wyciekła reklama konsoli PlayStation 5. Źródło jest węgierskie, lecz zapewne będzie ona również wyświetlana w innych krajach.
Facebook i Instagram pozwolą zablokować reklamy dotyczące polityki
Bartosz Świątek, 10 lipca 2020, 11:34
Amerykańscy użytkownicy portali Facebook i Instagram otrzymali możliwość blokowania reklam powiązanych z tematami polityki, wyborów oraz spraw społecznych.
Użytkownicy donoszą - smartfony Samsung Galaxy zalane reklamami
Mateusz Popielak, 1 lipca 2020, 12:15
Coraz więcej użytkowników smartfonów Samsung Galaxy skarży się na dużą liczbę reklam. Pojawiają się one w wielu domyślnie zainstalowanych aplikacjach.
Google zapłaci karę. Francuski sąd podtrzymał wyrok
Bartosz Świątek, 22 czerwca 2020, 13:05
Google będzie musiało zapłacić karę w wysokości 50 milionów euro za naruszanie prywatności użytkowników i niewłaściwy sposób uzyskiwania zgody na wyświetlanie spersonalizowanych reklam. Wyrok dotyczy sprawy ze stycznia zeszłego roku.
Przeglądarka zarabiała na niewiedzy użytkowników
Mikołaj Łaszkiewicz, 8 czerwca 2020, 11:11
Przeglądarka internetowa Brave generowała pieniądze na podmianie linków wpisywanych przez użytkowników na własne.
Mniej reklam w Chrome i grupowanie zakładek
Arkadiusz Strzała, 15 maja 2020, 13:10
Koncern Google ujawnił plany wprowadzenia do Chrome’a limitów zasobów, które wykorzystują reklamy na stronach. Ma to na celu ograniczenie zużycia baterii i transferu.
Google zarobiło na reklamach miliardy w 3 miesiące
Mateusz Popielak, 29 kwietnia 2020, 12:31
W pierwszym kwartale 2020 roku spółka Alphabet, do której należy m.in. Google, odnotowała wzrost przychodów z tytułu reklam na YouTube. Różnica wynosi ponad 30% w stosunku do ubiegłego roku.
Facebook nie rezygnuje z reklam w WhatsApp
Bartosz Świątek, 27 kwietnia 2020, 09:28
Wszystko wskazuje na to, że koncern Facebook nie porzucił planów dotyczących wprowadzenia reklam do komunikatora WhatsApp. Firma chce, by treści tego typu były personalizowane z wykorzystaniem danych uzyskanych na jej portalu społecznościowym.
Zespół Hunter promuje Doom Eternal
Miłosz Szubert, 18 marca 2020, 16:05
W sieci zadebiutował teledysk do utworu kArmageDoom polskiego zespołu metalowego Hunter. Ma on za zadanie promować piątkową premierę strzelanki Doom Eternal.
Facebook zbanuje niektóre reklamy leków na koronawirusa
Bartosz Świątek, 26 lutego 2020, 11:42
Koncern Facebook poinformował, że zamierza banować reklamy lekarstw na koronawirusa COVID-19, które będą siały panikę i grały na emocjach użytkowników. Firma nie chce, by portal był wykorzystywany do dezinformacji i zarabiania pieniędzy na zamieszaniu związanym z omawianą chorobą.
Przeglądarki oparte na Chromium zaczną blokować reklamy w filmach
Bartosz Świątek, 6 lutego 2020, 12:05
Organizacja Coalition for Better Ads poinformowała w komunikacie prasowym, że wypracowała nowy standard dla reklam w krótkich treściach wideo. W przeglądarkach działających w oparciu o silnik Chromium – poczynając od Google Chrome w sierpniu tego roku - zostaną wdrożone rozwiązania, które mają za zadanie wymusić zmiany na administratorach stron.
Najlepsze reklamy z Super Bowl 2020 - Bill Murray z Dnia świstaka i chudy Jason Momoa
Miłosz Szubert, 3 lutego 2020, 13:20
Minionej nocy czasu polskiego w przerwach od emocji sportowych podczas Super Bowl LIV amerykańscy widzowie mogli obejrzeć mnóstwo interesujących i nietypowych reklam. W tym roku zaprezentowały się takie firmy, jak Google, Facebook, Jeep, Coca-Cola czy Pepsi.
Microsoft testuje nowe reklamy w Windows 10
Piotr Doroń, 22 stycznia 2020, 11:40
W programie Insider prowadzone są testy kolejnego formatu reklam w Windows 10. Tym razem chodzi o banery w programie WordPad, zachęcające do skorzystania z sieciowego pakietu Office Web Apps.
Klimatyczna reklama gry Star Wars Jedi: Fallen Order na X019
Krystian Pieniążek, 14 listopada 2019, 21:11
Firma Electronic Arts zaprezentowała klimatyczną reklamę gry Star Wars Jedi: Upadły Zakon, która jutro zadebiutuje na komputerach osobistych, PlayStation 4 oraz Xboksie One. Materiał wideo ujrzał światło dzienne na tegorocznej imprezie X019.
Platige Image turbodoładowało reklamę Ferrari
Miłosz Szubert, 30 października 2019, 13:20
Platige Image przygotowało efekty specjalne do kolejnej kampanii reklamowej. Tym razem jest to spot promujący park rozrywki Ferrari World w Abu Zabi zamówiony przez słynnego włoskiego producenta samochodów.
Advoider - polski „adblock do telewizora” pozwala ominąć reklamy
Bartosz Świątek, 30 października 2019, 12:00
Zielonogórska firma QDIQO stworzyła aplikację oraz urządzenie o nazwie Advoider - pozwalają one ominąć bloki reklamowe, które pojawiają się w czasie programów i seriali emitowanych w telewizji.
Google zakazuje reklam niesprawdzonych i eksperymentalnych metod leczenia
Miłosz Szubert, 9 września 2019, 12:05
Google zapowiedziało bany dla reklam produktów i terapii medycznych, które nie zostały w odpowiedni sposób przebadane i nie udowodniono ich skuteczności. Spotkało się to z aprobatą lekarzy.
Samsung usunął reklamy nabijające się z Apple'a
Paweł Woźniak, 9 sierpnia 2019, 16:56
Po tym, jak okazało się, że Samsung pozbawił Galaxy Note 10 oraz Note 10+ wejścia audio, firma zdecydowała się na usunięcie reklam naśmiewających się z modeli Apple'a.
Google zapowiada nowe rodzaje reklam na urządzeniach mobilnych
Konrad Hazi, 16 maja 2019, 13:50
Google zapowiedziało wprowadzenie nowych rodzajów reklam na urządzeniach mobilnych. Galerie reklamowe znajdziemy w wynikach wyszukiwania oraz na YouTube, zaś w Google Discover ogłoszenia pojawią się w formie miniatur artykułów.
Amerykański Asystent Google zaczął pokazywać reklamy
Bartosz Świątek, 8 kwietnia 2019, 10:32
Najnowsza aktualizacja Asystenta Google spowodowała, że program wyświetla reklamy w odpowiedzi na niektóre pytania użytkowników. Łatka na razie nie trafiła do Polski.
Google wycofuje się z blokady adblocków
Bartosz Świątek, 18 lutego 2019, 12:45
Koncern Google postanowił wycofać się ze zmian w silniku Chromium – technologii napędzającej przeglądarkę Chrome – które uniemożliwiłyby korzystanie z rozszerzeń blokujących reklamy.
Spotify zacznie bez ostrzeżenia dawać bany za blokowanie reklam
Adrian Werner, 9 lutego 2019, 09:04
Spotify zmieni wkrótce sposób traktowania użytkowników blokujących reklamy. Firma zamierza bez ostrzeżenia dawać bany na konta, na których wykryte zostaną ad blockery.
Najlepsze reklamy z Super Bowl LIII (m.in. Pepsi, Microsoft i Hyundai)
Miłosz Szubert, 4 lutego 2019, 16:25
Podczas Super Bowl LIII fani futbolu amerykańskiego po raz kolejny mogli obejrzeć mnóstwo interesujących i nietypowych reklam. Zaprezentowały się takie marki jak Pepsi, Microsoft, Hyundai czy Colgate.
Jeff Bridges powraca jako The Dude Lebowski, na razie w zajawce [Aktualizacja]
Miłosz Szubert, 29 stycznia 2019, 10:00
Na swoim oficjalnym koncie na Twitterze aktor Jeff Bridges opublikował krótką zajawkę, w której ponownie wciela się w postać Jeffreya „The Dude” Lebowskiego. Więcej zostanie ujawnione 3 lutego. Nie wiemy na razie, czy będzie to zapowiedź kontynuacji kultowego filmu Big Lebowski, czy też reklama z okazji Super Bowl.
Google Chrome prawdopodobnie uniemożliwi blokowanie reklam
Agnieszka Adamus, 24 stycznia 2019, 13:26
Google szykuje się do ukrócenia praktyk związanych z blokowaniem reklam (używaniem wtyczek typu AdBlock). Najpopularniejsza obecnie przeglądarka prawdopodobnie doczeka się modyfikacji silnika, na którym pracuje – Chromium. Jedną z najważniejszych zmian będzie ograniczenie działania zewnętrznych rozszerzeń blokujących treści.
O.S.T.R. promuje polskie czołgi i mapy w World of Tanks
Konrad Serafiński, 29 sierpnia 2018, 11:45
Łódzki raper Adam Ostrowski, szerzej znany jako O.S.T.R., we współpracy z zespołem Żywiołak nagrał piosenkę promującą polskie czołgi i mapy w World of Tanks. Utwór powstał na bazie oficjalnej ścieżki dźwiękowej do gry.
Trzeci sezon Stranger Things ze stylizowanym spotem reklamowym
Piotr Doroń, 17 lipca 2018, 14:10
Starcourt Mall to nowe centrum handlowe w Hawkins. W trzecim sezonie Stranger Things zlokalizowane w nim sklepy odwiedzi wielu bohaterów najpopularniejszego serialu Netfliksa. Zobacz najnowszy spot reklamowy kolejnej serii.
Google zakazuje reklam związanych z kryptowalutami
Miłosz Szubert, 15 marca 2018, 11:25
Firma Google ogłosiła, że w czerwcu z każdego z systemów reklamowych z nią powiązanych znikną wszystkie promocje dotyczące rynku kryptowalut. W konsekwencji ceny wirtualnych pieniędzy poleciały w dół. Tyczy się to zwłaszcza Bitcoina, którego wartość spadła do najniższego poziomu w tym miesiącu.
Najlepsze reklamy z Super Bowl LII (Pepsi, Amazon, Tide)
Janusz Grzegorz, 5 lutego 2018, 15:10
Za nami 52. finał Super Bowl. Największe wydarzenie sportowe w USA śledziło przed telewizorami 111 milionów osób. Koszt półminutowego spotu – 5 mln dolarów. Na taki wydatek mogli sobie pozwolić tylko najwięksi, czyli, w tym roku, m.in. Pepsi, Amazon czy Dodge. Przedstawiamy najlepsze reklamy telewizyjne znanych marek.
Z GRYOnline.pl znika najbardziej nielubiana forma reklamy
Kamil Zwijacz, 10 stycznia 2018, 16:31
By uczynić naszą stronę bardziej przyjazną dla czytelników, postanowiliśmy zrezygnować z najbardziej nielubianej formy reklamy – ogłoszeń zasłaniających całą stronę.
Wieści ze świata (PUBG, CCP Games, PlatinumGames) 29/12/2017
Krzysztof Sobiepan, 29 grudnia 2017, 13:17
Dziś piszemy o reklamowym plagiacie firmy Microsoft związanym z PUBG, tajemniczym projekcie MMO od twórców EVE Online i samodzielnych planach wydawniczych studia PlatinumGames, twórców Bayonetty. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Playerunknown's Battlegrounds - nowe wyniki sprzedaży, reklamy w grze i słabe recenzje na Steamie
Kamil Zwijacz, 1 października 2017, 17:25
Twórcy Playerunknown's Battlegrounds mają kolejne powody do zadowolenia, gdyż gra rozeszła się już w 13 milionach egzemplarzy. Z drugiej strony w ostatnich dniach na Steamie pojawiły się tysiące negatywnych opinii, wywołane najpewniej reklamami w chińskiej wersji produkcji. Ponadto Bluehole Studios wydzieliło ze swoich struktur komórkę PUBG Corp., dedykowaną rozwijaniu tej gry.
Super Bowl LI - zwiastuny i spoty reklamowe (Transformers: The Last Knight, Baywatch, Logan, Strażnicy Galaktyki vol. 2)
News Gameplay, 6 lutego 2017, 13:55
Finał Super Bowl LI już za nami. Zwycięstwo drużyny New England Patriots okraszone zostało nie tylko występem Lady Gagi, ale też rozmaitymi spotami reklamowymi, w tym zwiastunami głośnych filmów kinowych.
Bourne, Batman, Kapitan Ameryka i Pokemony - spoty reklamowe z Super Bowl
News Gameplay, 8 lutego 2016, 13:53
50., jubileuszowy Super Bowl dobiegł końca. Jedno z najbardziej medialnych wydarzeń w Stanach Zjednoczonych przyciągnęło miliony widzów i dziesiątki reklamodawców. Ci ostatni płacili za 30-sekundowy spot 5 milionów dolarów. Kto skusił się na taki wydatek?
YouTube - 40% subskrybentów PewDiePie blokuje reklamy
Kamil Zwijacz, 31 października 2015, 11:49
Popularny youtuber PewDiePie wyjawił, że aż 40% jego subskrybentów korzysta z programów blokujących reklamy. Jego zdaniem jest to jeden z głównych powodów uruchomienia przez Google płatnego YouTube Red.
YouTube – co zaoferuje płatna wersja?
Łukasz Szliselman, 22 lipca 2015, 10:50
Już wkrótce YouTube zaproponuje użytkownikom płatną subskrypcję dającą dostęp do ekskluzywnych treści i wielu wygodnych rozwiązań. Co konkretnie oferować ma VIP-owska wersja YouTube'a? I co pozostanie darmowe?
YouTube bez reklam – nadchodzi nowa, płatna usługa
Luc, 9 kwietnia 2015, 09:59
Google planuje wprowadzić kolejną usługę do swojej oferty. Tym razem ma ona dotyczyć likwidacji reklam podczas oglądanych materiałów wideo w serwisie YouTube. Płatna subskrypcja nie ma jeszcze ustalonej, oficjalnej ceny, ale ma trafić na rynek do końca tego roku.
Microsoft chce nagradzać za oglądanie telewizji
Aleksander Kaczmarek, 25 maja 2013, 14:53
Gigant z Redmond nie przestaje zaskakiwać. Jeśli komuś mało telewizyjnych funkcji w zapowiedzianej niedawno konsoli Xbox One, to Microsoft ma w zanadrzu jeszcze jeden pomysł – system nagród i osiągnięć przyznawanych widzom za oglądanie programów i reklam.