futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 22 stycznia 2020, 11:40

autor: Piotr Doroń

Microsoft testuje nowe reklamy w Windows 10

W programie Insider prowadzone są testy kolejnego formatu reklam w Windows 10. Tym razem chodzi o banery w programie WordPad, zachęcające do skorzystania z sieciowego pakietu Office Web Apps.

Reklamy gier na ekranie blokady, proponowane aplikacje w Menu Start oraz „sztuczki i triki” (np. zachęcające do korzystania z przeglądarki Edge) umieszczane na pasku zadań bądź w formie powiadomień to nie jedyne formy reklamowe wykorzystywane przez Microsoft w systemie operacyjnym Windows 10. W ostatnim czasie koncern eksperymentuje z banerem w programie do edycji tekstu WordPad, zachęcającym do korzystania z Office Web Apps.

Microsoft nie zaprzestaje testów nowych formatów reklam w Windowsie 10. - Microsoft testuje nowe reklamy w Windows 10 - wiadomość - 2020-01-22
Microsoft nie zaprzestaje testów nowych formatów reklam w Windowsie 10.

Odkrycia dokonał Rafael Rivera, jeden z testerów systemu Windows 10 (podajemy za serwisem How-To Geek). Z informacji ujawnionych przez niego na Twitterze wynika, że baner występuje w kilku wariantach, ale cel jest zawsze ten sam – zachęcić użytkownika do korzystania z sieciowych wersji Worda, Excela lub PowerPointa dostępnych z poziomu przeglądarki internetowej. Wystarczy wcisnąć znajdujący się na pasku przycisk, prowadzący bezpośrednio do Office Web Apps lub poszczególnych programów.

Trzeba uczciwie przyznać, że trudno uznać niewielką reklamę odsyłającą nas do darmowego pakietu aplikacji biurowych – stanowiącego alternatywę dla Google Docs i oferującego zdecydowanie szerszy zakres możliwości od podstawowego WordPada – za coś uciążliwego i niechcianego. Mimo to większość użytkowników oceniła ten zabieg jako niefortunny, szczególnie w kontekście wcześniejszych działań Microsoftu w zakresie implementacji reklam w Windowsie 10.

Warto też zaznaczyć, że póki co banery w WordPadzie mają charakter pilotażowy, gdyż mogą się na nie natknąć wyłącznie użytkownicy tzw. wersji Insider Preview Windowsa 10, czyli osoby biorące udział w niejawnym programie testów systemu Windows (a konkretnie nowych rozwiązań rozpatrywanych przez Microsoft, które mogą, ale nie muszą trafić do nowej, stabilnej edycji OS-u). Niewykluczone, że podzielą one los reklam w aplikacji Poczta, z których ostatecznie zrezygnowano.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej