Microsoft testuje nowe reklamy w Windows 10
W programie Insider prowadzone są testy kolejnego formatu reklam w Windows 10. Tym razem chodzi o banery w programie WordPad, zachęcające do skorzystania z sieciowego pakietu Office Web Apps.
Reklamy gier na ekranie blokady, proponowane aplikacje w Menu Start oraz „sztuczki i triki” (np. zachęcające do korzystania z przeglądarki Edge) umieszczane na pasku zadań bądź w formie powiadomień to nie jedyne formy reklamowe wykorzystywane przez Microsoft w systemie operacyjnym Windows 10. W ostatnim czasie koncern eksperymentuje z banerem w programie do edycji tekstu WordPad, zachęcającym do korzystania z Office Web Apps.
Odkrycia dokonał Rafael Rivera, jeden z testerów systemu Windows 10 (podajemy za serwisem How-To Geek). Z informacji ujawnionych przez niego na Twitterze wynika, że baner występuje w kilku wariantach, ale cel jest zawsze ten sam – zachęcić użytkownika do korzystania z sieciowych wersji Worda, Excela lub PowerPointa dostępnych z poziomu przeglądarki internetowej. Wystarczy wcisnąć znajdujący się na pasku przycisk, prowadzący bezpośrednio do Office Web Apps lub poszczególnych programów.
Trzeba uczciwie przyznać, że trudno uznać niewielką reklamę odsyłającą nas do darmowego pakietu aplikacji biurowych – stanowiącego alternatywę dla Google Docs i oferującego zdecydowanie szerszy zakres możliwości od podstawowego WordPada – za coś uciążliwego i niechcianego. Mimo to większość użytkowników oceniła ten zabieg jako niefortunny, szczególnie w kontekście wcześniejszych działań Microsoftu w zakresie implementacji reklam w Windowsie 10.
Warto też zaznaczyć, że póki co banery w WordPadzie mają charakter pilotażowy, gdyż mogą się na nie natknąć wyłącznie użytkownicy tzw. wersji Insider Preview Windowsa 10, czyli osoby biorące udział w niejawnym programie testów systemu Windows (a konkretnie nowych rozwiązań rozpatrywanych przez Microsoft, które mogą, ale nie muszą trafić do nowej, stabilnej edycji OS-u). Niewykluczone, że podzielą one los reklam w aplikacji Poczta, z których ostatecznie zrezygnowano.