autor: Janusz Grzegorz
Najlepsze reklamy z Super Bowl LII (Pepsi, Amazon, Tide)
Za nami 52. finał Super Bowl. Największe wydarzenie sportowe w USA śledziło przed telewizorami 111 milionów osób. Koszt półminutowego spotu – 5 mln dolarów. Na taki wydatek mogli sobie pozwolić tylko najwięksi, czyli, w tym roku, m.in. Pepsi, Amazon czy Dodge. Przedstawiamy najlepsze reklamy telewizyjne znanych marek.
Super Bowl to nie tylko football amerykański. Oprócz widowiska w przerwie meczowej (w tym roku zaśpiewał Justin Timberlake) i zwiastunów wysokobudżetowych filmów, czas antenowy dzielony jest pomiędzy reklamy wielkich koncernów. Często kilkanaście sekund wystarczy, by podsumować kampanię prowadzoną przez cały rok. W końcu są duże szanse, że reklamę obejrzy co trzeci Amerykanin.
Dundee
Pierwszy trailer dotyczy fikcyjnej kontynuacji filmu Krokodyl Dundee, będącego częścią zmyślnej kampanii marketingowej promującej Australię. W obsadzie takie gwiazdy z Antypodów jak Chris Hemsworth, Margot Robbie czy Hugh Jackman.
Michelob
Dużą popularnością jak zawsze cieszą się reklamy piwa. Umięśniony Chris Pratt, który do roli Petera Quilla w Strażnikach Galaktyki zrzucił oponkę, reklamuje piwo dla osób dbających o smukłą sylwetkę.
Doritos Blaze vs. MTN DEW ICE
Starcie lodu i ognia, w którym Peter Dinklage mierzy się z Morganem Freemanem, wszystko na potrzeby promocji Doritos i Mountain Dew.
Pepsi
Po efektownej bitwie raperów Pepsi wyemitowało czysto wizerunkową reklamę z udziałem Cindy Crawford.
Squarespace
Na nostalgii, tym razem za filmami akcji z lat 90-tych i ich wielką gwiazdą, Keanu Reevesem, opiera się również reklama Squarespace.
Bud Light
Oczekiwanie na kolejny sezon Gry o tron próbuje umilić marka piwa Bud Light.
Amazon
W reklamie Amazonu pojawia się jego prezes, Jeff Bezos.
Avocados
Reklama Avocados zawiera akcenty polityczne.
Dodge
Może nie najlepsza, ale na pewno głośna reklama Dodge'a Ram, w której użyto przemówienia Martina Luthera Kinga.
Tide
Warto zwrócić uwagę, że David Harbour, znany ze Stranger Things, świetnie wypadł w reklamie proszku do prania Tide.
Febreze
Podobnie rzecz ma się z odświeżaczami powietrza – ich reklamy wcale nie muszą być nudne.