futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 26 lutego 2020, 11:42

autor: Bartosz Świątek

Facebook zbanuje niektóre reklamy leków na koronawirusa

Koncern Facebook poinformował, że zamierza banować reklamy lekarstw na koronawirusa COVID-19, które będą siały panikę i grały na emocjach użytkowników. Firma nie chce, by portal był wykorzystywany do dezinformacji i zarabiania pieniędzy na zamieszaniu związanym z omawianą chorobą.

Facebook nie chce, by jego platforma była wykorzystywana do siania paniki. - Facebook zbanuje niektóre reklamy leków na koronawirusa - wiadomość - 2020-02-26
Facebook nie chce, by jego platforma była wykorzystywana do siania paniki.

W SKRÓCIE:

  1. Facebook będzie usuwał reklamy fałszywych lekarstw na koronawirusa COVID-19;
  2. chodzi o takie ogłoszenia, które sugerują pilność lub ograniczoną dostępność.

Portal Business Insider donosi, że Facebook zacznie banować reklamy fałszywych lekarstw na koronawirusa COVID-19, które grają na emocjach użytkowników. Firma chce dzięki temu ograniczyć dezinformację oraz sianie paniki na swoim portalu społecznościowym. Informacja została przekazana przez rzecznika koncernu Marka Zuckerberga.

Niedawno wdrożyliśmy politykę zakazującą reklam odnoszących się do koronawirusa i stwarzających poczucie pilności, np. sugerujących ograniczone dostawy lub gwarantujących wyleczenie lub zapobieganie. Mamy również regulaminy dla takich miejsc jak Marketplace, które zakazują podobnych zachowań – poinformowano w wypowiedzi dla Business Insidera.

Warto przypomnieć, że przed kilkoma tygodniami – pod koniec stycznia bieżącego roku – koncern poinformował, że będzie usuwał posty zawierające fałszywe informacje na temat omawianej choroby (np. takie, które zostały zdezawuowane przez Światową Organizację Zdrowia), jeśli te będą stwarzały ryzyko wywołania negatywnego wpływu na zdrowie czytających. To rozsądny krok, biorąc pod uwagę powiązane z koronawirusem wypowiedzi, teorie spiskowe i memy, które pojawiają się w sieci.

Pochodzący z chińskiego miasta Wuhan koronawirus COVID-19 jak dotychczas zabił ponad 2,7 tysiąca ludzi. Liczba zarażonych sięgnęła 80 tys. (aktualne dane możecie znaleźć pod tym adresem). Choć w skali świata nie są to zbyt porażające statystyki, to rozprzestrzenianie się choroby i trudności w jej wykrywaniu powodują nieproporcjonalną panikę w społeczeństwach wielu krajów (co niekoniecznie jest złe, bo czasem lepiej dmuchać na zimne). Trudno się dziwić, że znaleźli się oszuści chcący zarobić na zaistniałej sytuacji.

Warto przypomnieć, że COVID-19 wywiera bardzo negatywny wpływ na naszą branżę – z jego powodu wiele firm odwołało lub ograniczyło udział w nadchodzących imprezach, takich jak PAX East 2020 czy Game Developers Conference 2020. Niektóre z wydarzeń zostały całkowicie odwołane z powodu zagrożenia związanego z chorobą. W Azji (głównie w Chinach, ale nie tylko) zamknięto też liczne fabryki, co może odbić się na cenach sprzętu, a w najgorszym przypadku nawet na planowanej na ten rok premierze konsol nowej generacji.

  1. Facebook – strona oficjalna