Najlepsze reklamy z Super Bowl 2020 - Bill Murray z Dnia świstaka i chudy Jason Momoa
Minionej nocy czasu polskiego w przerwach od emocji sportowych podczas Super Bowl LIV amerykańscy widzowie mogli obejrzeć mnóstwo interesujących i nietypowych reklam. W tym roku zaprezentowały się takie firmy, jak Google, Facebook, Jeep, Coca-Cola czy Pepsi.
Minionej nocy miała miejsce kolejna odsłona jednego z największych wydarzeń sportowych na świecie – finał rozgrywek futbolu amerykańskiego, znany powszechnie jako Super Bowl. Emocji na boisku nie zabrakło – przegrywającym do końca trzeciej kwarty Kansas City Chiefs udało się w ostatnich 15 minutach meczu wydrzeć zwycięstwo San Francisco 49ers i zostać mistrzami ligi NFL. Nie brakuje jednak osób, dla których rywalizacja sportowa podczas Super Bowl to kwestia drugoplanowa. Ich interesuje bardziej to, co działo się w przerwach. Mowa tu o występach muzycznych (w tym roku na stadionie koncert dały Jennifer Lopez i Shakira), zwiastunach nadchodzących produkcji oraz rzecz jasna reklamach. Przeglądem tych ostatnich zajmiemy się w niniejszym tekście.
W tym roku za 30 sekund czasu antenowego w przerwie Super Bowl trzeba było zapłacić 5,6 miliona dolarów, czyli więcej niż ostatnio. Dlatego też zaprezentowały się jedynie największe marki. Te nie żałowały dodatkowych środków na realizację oraz angaż znanych aktorów i celebrytów. W konsekwencji po raz kolejny otrzymaliśmy barwną kolekcję czasem zabawnych, czasem patetycznych, a czasem smutnych spotów.
Jeep
Zacznijmy od czegoś dla fanów kinowych klasyków. Zapewne wielu z Was kojarzy film Dzień świstaka. Do kultowej komedii o dziennikarzu przeżywającym w kółko ten sam dzień postanowił nawiązać Jeep w swojej reklamie. W roli głównej rzecz jasna Bill Murray. Co ciekawe, podobno większość poniższego filmiku promocyjnego była improwizowana.
Doritos
Producent chipsów Doritos postanowił utrzymać swój najnowszy spot w klimatach westernu. Raper Lil Nas X oraz aktor Sam Elliot stają podczas niego do dość nietypowego pojedynku w samo południe. W tle przewija się również Billy Ray Cyrus.
Podczas Super Bowl LIV włodarze Facebooka postanowili rozpropagować swoją kampanię More Together mającą zachęcić do dołączania do różnych grup tematycznych w tym popularnym serwisie społecznościowym. Pomogli im w tym Chris Rock oraz Sylvester Stallone.
Hyundai
Problemy z parkowaniem w ciasnych miejscach? Spokojnie, samochód marki Hyundai zrobi do za Ciebie. Funkcję tę prezentują Chris Evans, John Krasinski, Rachel Dratch i David Ortiz.
Hyundai Genesis
W tym spocie modelka Chrissy Teigen i piosenkarz John Legend zachęcają do kupna GV80 SUV, czyli najnowszego modelu samochodu należącego do marki Hyundai Genesis. Ciekawostką może być to, że początkowo reklama miała wyglądać nieco inaczej. Lecz w wyniku tragicznego wypadku, w którym zginął niedawno koszykarz Kobe Bryant, usunięto z niej scenę z helikopterem.
General Motors
Samochody terenowe Hummer średnio kojarzą się z ochroną środowiska i cichą pracą. General Motors chce jednak zarwać z tym wizerunkiem za pomocą nowego modelu tego pojazdu, bazującego na napędzie elektrycznym. Zapowiada go poniższy spot, którego gwiazdą jest koszykarz LeBron James.
W tym roku Google przygotowało poruszającą reklamę, w której 85-letni mężczyzna stara się zachować wspomnienia o swojej zmarłej żonie, Lorettcie. Pomaga mu w tym Asystent Google.
Seminole Hard Rock Hotel & Casino
Włodarze Seminole Hard Rock Hotel & Casino nie szczędzili pieniędzy na promocję. Podczas tegorocznego Super Bowl zaprezentowali oni bardzo efektowny spot w reżyserii Michaela Baya. W rolach głównych Jennifer Lopez, Alex Rodriguez, DJ Khaled, Pitbull i Steven Van Zandt. Aż dziw, że nic nie wyleciało w powietrze.
Heinz
Keczup Heinz łączy różne światy. Najwyraźniej to starali się przekazać specjaliści od marketingu tej popularnej firmy w swojej najnowszej reklamie. Do obejrzenia poniżej.
Little Caesars
Jedzenie dostarczane z amerykańskiej sieci pizzerii Little Caesars to ponoć najlepsza rzecz od czasu krojonego chleba. Niestety, nie jest to w smak pewnej firmie, na czele której stoi znany z serialu Biuro Rainn Wilson.
Michelob Ultra
Podczas Super Bowl LIV mogliśmy zobaczyć aż dwie reklamy piwa Michelob Ultra. W pierwszej markę zachwalają John Cena oraz Jimmy Fallon. W tle przewija się również między innymi Usain Bolt. Natomiast w drugiej pojawia się zapewnienie, że większość dochodów ze sprzedaży sześciopaków napoju zostanie przekazane farmerom chcącym, by ich farmy były bardziej ekologiczne.
Microsoft
Gigant z Redmond po raz kolejny przygotował inspirującą reklamę. Jednak tym razem jej głównym bohaterem nie są niepełnosprawne dzieci, a Katie Sowers, pierwsza kobieta, która zasiadła na ławce trenerskiej podczas Super Bowl.
Mountain Dew
Kolejna reklama dla miłośników klasycznych filmów. Tym razem Bryan Cranston i Tracee Ellis Ross odtwarzają sceny z kultowego Lśnienia Stanleya Kubricka. A w centrum uwagi znajduje się Mountain Dew bez cukru.
Pepsi
W swojej najnowszej reklamie Pepsi po raz kolejny wbiło drobną szpilkę Coca-Coli. Wszystko to w rytmie coveru Paint it Black, za który odpowiada Missy Elliott i H.E.R.
Coca-Cola
Coca-Cola z kolei postawiła bardziej na występ gwiazd. W ich spocie możemy zobaczyć Martina Scorsese oraz Jonah Hilla. Ten ostatni bardzo potrzebuje energii, by dotrzeć na przyjęcie, dlatego też sięga po napój Coca-Cola Energy.
Audi
Audi postanowiło przetestować zdolności wokalne znanej z Gry o tron Maissy Williams. Jak się Wam podoba Let it Go w jej wykonaniu?
Amazon Alexa
Jak radzili sobie ludzie przed powstaniem wirtualnej asystentki Alexy? Na to pytanie starają się odpowiedzieć Ellen Degeneres i Portia de Rossi.
Porsche
Znany niemiecki producent supersamochodów przygotował dla widzów efektowną scenę pościgu po ulicach Stuttgartu. Co interesujące, to pierwsza reklama tej marki puszczona podczas Super Bowl od 1997 roku.
Pringles
Tym razem po chipsy Pringles postanowili sięgnąć bohaterowie serialu Rick i Morty. Sprawy przybrały jednak dość nieoczekiwany obrót.
Procter & Gamble
Z pozoru spot przygotowany przez Procter & Gamble, prócz kilku miłych występów gościnnych, specjalnie się nie wyróżnia. Warto jednak nadmienić, że powstał on w konsekwencji wyborów widzów, którzy ułożyli jego fabułę z 64 różnych wariantów.
Reese’s
Czasem trzeba uważać z używaniem związków frazeologicznych. Zwłaszcza jeśli trafi się do biura rodem z poniższej reklamy Reese’s.
Rocket Mortgage
Na świecie nie brakuje osób, które swoją prawdziwą twarz mogą pokazać dopiero w domowym zaciszu. Udowadnia to Jason Momoa w najnowszym spocie Rocket Mortgage.
Snickers
W tym roku minie 10 lat odkąd Snickers rozpoczął kampanię „Głodny nie jesteś sobą”. W jej najnowszej odsłonie coś jest nie tak z całym światem, dlatego też planeta zostaje nakarmiona gigantycznym batonem.
Squarespace
Winona w Winonie tworzy stronę internetową o Winonie. Koncept bardzo prosty, wykonanie również, lecz z pewnością pozwala na zapamiętanie marki Squarespace.
Toyota
Toyota zabierze Cię tam gdzie chcesz. Takie przesłanie ma nowa reklama japońskiej marki. W roli głównej Cobie Smulders.
Walmart
Słynną amerykańską sieć supermarketów Walmart postanowiły odwiedzić postacie z popularnych filmów. Co z tego wnikło? Sprawdźcie poniżej.
Cheetos
Z palcami ubrudzonymi chrupkami Cheetos ciężko coś dotknąć. Wie to bohater poniższej reklami i MC Hammer.
T-Mobile
Na koniec dwa spoty sieci komórkowych mające na celu popularyzację 5G. W pierwszej, nieco luźniejszej, obserwujemy aktora Anthony'ego Andersona i jego mamę, która testuje tę technologię.
Verizon
Natomiast druga, dużo poważniejsza, pokazuje, że choć 5G pozwoli na robienie niesamowitych rzeczy, to nie zastąpi w pracy strażaków, policjantów czy lekarzy. Narratorem w spocie jest Harrison Ford.
Rzecz jasna to nie wszystkie reklamy, które pojawiły się w tym roku podczas Super Bowl. Jeśli macie ochotę na więcej, odwiedźcie tę stronę.