autor: Bartosz Świątek
Facebook i Instagram pozwolą zablokować reklamy dotyczące polityki
Amerykańscy użytkownicy portali Facebook i Instagram otrzymali możliwość blokowania reklam powiązanych z tematami polityki, wyborów oraz spraw społecznych.
W SKRÓCIE:
- Facebook umożliwił blokowanie reklam powiązanych z polityką i sprawami społecznymi na swoich portalach społecznościowych;
- zmiana na razie została wdrożona tylko w USA.
Firma Facebook poinformowała, że użytkownicy jej portali społecznościowych (mowa także o Instagramie) w USA mogą teraz wyłączyć wyświetlanie pewnych typów reklam. Chodzi m.in. o treści powiązane z szeroko rozumianą polityką. Informacja została przekazana na Twitterze przez Roba Leatherna – dyrektora ds. zarządzania produktami Facebooka.
Warto odnotować, że niektóre treści będą wyświetlane nawet wówczas, gdy ktoś zdecyduje się na zablokowanie podobnych reklam, ale znakomita większość powinna zniknąć. Stosowne funkcje są dostępne w zakładce „Sensitive Topics” (pol. wrażliwe tematy) ustawień Facebooka, a treści, które można w ten sposób wykluczyć dotyczą trzech tematów: polityki, wyborów oraz spraw społecznych.
Warto podkreślić, że omawiane rozwiązanie na razie zostało wdrożone wyłącznie w USA (zapewne w związku z tym, że w Stanach trwa kampania wyborcza). Pojawienie się tej funkcji w pozostałych częściach świata to prawdopodobnie kwestia czasu.