futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 15 maja 2020, 13:10

Mniej reklam w Chrome i grupowanie zakładek

Koncern Google ujawnił plany wprowadzenia do Chrome’a limitów zasobów, które wykorzystują reklamy na stronach. Ma to na celu ograniczenie zużycia baterii i transferu.

Mniej reklam w Chrome i grupowanie zakładek - ilustracja #1
Chrome ograniczy zasobożerność reklam

Czasy okienek z uciekającym krzyżykiem raczej są już za nami. Nadal jednak pewna część reklamodawców nie stosuje się do ogólnie przyjętych standardów. Zdarzają się banery nadmiernie obciążające procesor, pobierające sporo danych lub zwyczajnie niedopracowane. Nie umknęło to uwadze Google, w związku z czym firma zamierza wprowadzić limity dla reklam w Chrome. Choć jak twierdzi, takie szkodliwe treści to niewielki ich odsetek.

W SKRÓCIE:
  • Google ograniczy w Chrome zużycie zasobów przez reklamy, ponieważ nadal pewna ich liczba zużywa zbyt dużo procesora i transferu;
  • grupowanie zakładek może znacznie ułatwić pracę i surfowanie po internecie, taką funkcjonalność można już przetestować w wersji beta Chrome.

Według informacji podawanych na blogu Chromium, zdarzają się nawet reklamy kopiące kryptowalutę na urządzeniu użytkownika. Wiele innych jest kiepsko zoptymalizowanych i nadmiernie zużywają zasoby procesora. Takie procesy działające w tle skracają czas działania urządzeń przenośnych na baterii. Google wprowadzi pewne zmiany w Chrome, które wyłączą reklamy używające więcej niż 4 MB transferu, obciążające mocno procesor dłużej niż 15 sekund w 30 sekundowych interwałach, lub przez 60 sekund wykorzystujące moc obliczeniową.

Gdy reklama przekroczy limity, użytkownik zobaczy zamiast niej puste miejsce z napisem informującym o jej usunięciu. Google twierdzi, że treści łamiące te ograniczenia stanowią zaledwie 0,3% wszystkich reklam. Jednak ten mały odsetek wykorzystuje 28% użycia procesora i 27% transferu spośród wszystkich promocji na stronach. Wprowadzenie poprawek do Chrome to element stosowania wytycznych Better Ads Standard.

Mniej reklam w Chrome i grupowanie zakładek - ilustracja #2
Grupowanie zakładek w Chrome Beta

Wartą wspomnienia innowacją w komputerowej przeglądarce Google jest grupowanie zakładek. Od wielu miesięcy trwają prace nad tą funkcjonalnością. Grupom można nadawać nazwy (łącznie z emoji) i kolory. Deweloperzy optują także za wprowadzeniem określania statusu pracy. Funkcję można już zobaczyć i przetestować w wersji Chrome Beta, choć należy pamiętać, że nie jest to jej finalna wersja.

Arkadiusz Strzała

Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

więcej