optymalizacja (gry) - sprzęt i technologie (2)
Nowa aktualizacja Windowsa 10 poprawia płynność w grach
Paweł Musiolik, 31 lipca 2021, 09:05
Windows 10 otrzymał opcjonalną aktualizację KB5004296, która poprawia płynność w grach, likwiduje problem z drukowaniem, a także z korzystaniem z Internetu, jeśli łączymy się przez VPN.
Nowa aktualizacja do Resident Evil Village usprawnia działanie na PC
Adam Królak, 20 lipca 2021, 16:42
Capcom poinformował dziś o nowej aktualizacji do Resident Evil Village poprawiającej wydajność gry. Łatka dostępna jest dla użytkowników platformy Steam.
Windows 10 z funkcjonalnością Windowsa 11; to może przyspieszyć działanie gier
Przemysław Dygas, 20 lipca 2021, 13:01
Jedna z funkcji Windowsa 11, które stworzone zostały z myślą o graczach, pojawi się także na „dziesiątce”. Mowa tu o DirectStorage, które pomoże nam skrócić czas wczytywania.
Microsoft Flight Simulator otrzyma aktualizację znacznie poprawiającą wydajność
Miłosz Szubert, 1 lipca 2021, 15:45
W trakcie ostatniego streamu przedstawiciele studia Asobo opowiedzieli nieco o najbliższej przyszłości Microsoft Flight Simulator. Usłyszeliśmy między innymi o nadchodzących ulepszeniach do wersji PC gry oraz o nowych szczegółach o wydaniu na Xboksa Series X/S.
Tak wygląda i działa Cyberpunk 2077 na PS4 po patchu 1.23
Michał Ciężadlik, 25 czerwca 2021, 11:33
Portal Digital Foundry przygotował materiał porównawczy dotyczący poszczególnych wersji Cyberpunka 2077 z różnych konsol PlayStation. Wideo pokazuje, jak patch 1.23 wpłynął na poprawę gry.
FidelityFX Super Resolution od AMD gotowe; lista gier wykorzystujących technologię
Arkadiusz Strzała, 23 czerwca 2021, 12:21
Odpowiedź AMD na technologię DLSS, czyli Fidelity FX Super Resolution, jest już gotowa do wprowadzenia. Na początek obsługuje ją siedem gier, z czasem ta liczba ulegnie zwiększeniu.
W Cyberpunka 2077 wreszcie da się grać na PS4; gracze chwalą stabilność fps
Hubert Śledziewski, 18 czerwca 2021, 14:40
Aktualizacja 1.23 do gry Cyberpunk 2077 usunęła część błędów i poprawiła optymalizację tytułu. Szczególną różnicę widać na PS4. Produkcja CD Projekt RED wreszcie jest grywalna na konsoli Sony i może wrócić do PlayStation Store.
Minecraft 1.17 OptiFine - mod optymalizujący nową wersję gry już dostępny
Filip Węgrzyn, 9 czerwca 2021, 15:51
Pierwsza, próbna wersja modyfikacji OptiFine do Minecrafta 1.17 jest już dostępna. Skrypt poprawiający wydajność gry oraz zamieszczający w niej szeroką gamę nowych ustawień graficznych pojawił się zaledwie dzień po premierze nowej aktualizacji Caves & Cliffs.
AMD zapowiada pogromcę DLSS; dużo wydajniej, także na GeForce
Przemysław Dygas, 1 czerwca 2021, 12:12
AMD zaprezentowało światu technologię FidelityFX Super Resolution, która pomoże zwiększyć liczbę klatek na sekundę podczas grania w wymagające tytuły. Jest ona odpowiedzią na DLSS od firmy Nvidia.
Ubisoft zapewnia, że Far Cry 6 będzie dobrze działać na last-genach
Michał Ciężadlik, 31 maja 2021, 14:10
Jak dowiedział się portal VGC, deweloperzy z Ubisoftu niedługo planują pokazy rozgrywki Far Cry 6 na konsolach poprzedniej generacji. Według zapewnień, gra ma działać dobrze na wszystkich platformach.
The Last of Us 2 w 60 klatkach na PS5; premiera aktualizacji
Michał Kułakowski, 19 maja 2021, 18:40
Do fanów The Last of Us: Part II na PlayStation 5 trafiła właśnie darmowa aktualizacja gry o numerze 1.08, która pozwala wykorzystać drzemiącą w konsoli moc obliczeniową. Patch po raz pierwszy gwarantuje zabawę z tytułem w stabilnych 60 klatkach na sekundę.
Więcej klatek w No Man’s Sky i Everspace 2; DLSS w kolejnych ośmiu grach
Przemysław Dygas, 19 maja 2021, 12:45
Funkcja DLSS od Nvidii trafiła do kolejnych ośmiu gier. Imponującymi efektami zastosowania technologii mogą pochwalić się takie tytuły jak No Man’s Sky czy Everspace 2.
FPS Boost obsługuje już 97 gier na Xboksie Series S/X
Przemysław Dygas, 4 maja 2021, 13:13
Microsoft bardzo szybko rozwija opcję FPS Boost na swoich konsolach. Aktualnie uruchomić ją możemy w 97 grach na Xboksie Series S/X. Wśród nich znajdują się tytuły z serii Battlefield, Far Cry i Metro.
FPS Boost dodany do 13 gier na XSX; 12 z nich działa w 120 Hz
Przemysław Dygas, 22 kwietnia 2021, 21:30
Kolejne 13 gier skorzysta z opcji FPS Boost na Xboksie Series X/S. Tym razem padło na produkcje Electronic Arts.
Nvidia Reflex pomoże graczom Rust i Ghostrunnera
Michał Ciężadlik, 7 kwietnia 2021, 13:04
Nowa technologia Nvidii o nazwie Reflex pojawi się w grach Rust oraz Ghostrunner. Ten system ma pomóc wszystkim posiadaczom kart graficznych od „zielonych” w zmniejszeniu opóźnień systemowych, a przez to poprawić ich czas reakcji.
FPS Boost przyśpieszy działanie starych gier na Xbox Series X/S
Jakub Błażewicz, 17 lutego 2021, 20:21
Firma Microsoft ujawniła pierwsze tytuły ze wsparciem funkcji FPS Boost. Dzięki niej Far Cry 4, Watch Dogs 2 i garść innych tytułów działa o wiele płynniej na konsoli Xbox Series X niż na XONE.
Wydajność Cyberpunka 2077 znacząco poprawiona przez moda
Przemysław Dygas, 16 lutego 2021, 12:51
Cyberpunk 2077 otrzymał nową modyfikację, która znacząco poprawia wydajność gry. Mod The Heavily Customized Optimization zwiększa liczbę klatek na sekundę.
Cyberpunk 2077 1.05 - wyszedł wyczekiwany patch
Paweł Musiolik, 19 grudnia 2020, 10:14
Wyczekiwana aktualizacja gry Cyberpunk 2077 została udostępniona na konsolach i wkrótce pojawi się na PC. Hotfix do wersji 1.05 poprawia sporo blokujących się zadań, usprawnia stabilność i płynność animacji, poprawiając także grafikę na PS4 i Xboksie One.
Cyberpunk 2077 dostał mody poprawiające grę (lepsza wydajność, sterowanie)
Adrian Werner, 17 grudnia 2020, 13:51
Od premiery Cyberpunka 2077 minął raptem tydzień, a gra zdążyła już się dorobić wielu modów. Obecnie modyfikacje koncentrują się głównie na poprawie takich elementów jak wydajność czy sterowanie.
Fortnite z lepszą wydajnością na słabych PC, jest nowy tryb renderowania
Paweł Musiolik, 15 grudnia 2020, 14:19
Fortnite wzbogacił się o nowy tryb renderowania przeznaczony dla słabych pecetów. Dzięki niemu posiadacze starszych sprzętów mogą cieszyć się płynną rozgrywką.
Cyberpunk 2077 na PC - sztuczka na poprawę wydajności. Są fanowskie łatki
Bartosz Woldański, 14 grudnia 2020, 15:18
Premiera Cyberpunka 2077 nie obyła się bez problemów. Gracze narzekają na stan techniczny – nie tylko na konsolach, ale również na PC „kuleje” optymalizacja. Fani postanowili wziąć sprawy w swoje ręce i poprawić wydajność w grze studia CD Projekt RED.
Sterowniki do Cyberpunk 2077. Zmiana jednego ustawienia grafiki może poprawić FPS
Paweł Musiolik, 10 grudnia 2020, 10:09
Nowe sterowniki poprawiają płynność rozgrywki w Cyberpunk 2077. Dodatkowo wyłączenie jednej opcji może w znacznym stopniu ulepszyć działanie gry.
Microsoft pracuje nad poprawą wydajności gier na Xbox Series X i S
Filip Węgrzyn, 27 listopada 2020, 15:19
Microsoft reklamował Xboxa Series X jako najpotężniejszą konsolę na świecie, okazuje się natomiast, że obecnie nie spełnia tej obietnicy. Testy wydajnościowe w niektórych grach wypadają gorzej niż w przypadku PlayStation 5. Gigant z Redmond potwierdza taki stan rzeczy i zaznacza, że zaczęto już pracę nad poprawą działania wybranych tytułów.
Aktualizacja do Crysis Remastered poprawiła wydajność na PC
Jakub Błażewicz, 26 listopada 2020, 14:25
Crysis Remastered otrzymał aktualizację 1.3.0. Oprócz usunięcia wielu błędów patch poprawił działanie pecetowego wydania gry na wyższych ustawieniach graficznych.
Nawet 120% więcej fps - Nvidia chwali się wydajnością DLSS
Bartosz Świątek, 18 listopada 2020, 11:52
Firma Nvidia opublikowała slajdy i filmy przedstawiające działanie funkcji DLSS w kilku kolejnych produkcjach. W niektórych przypadkach przyrost wydajności jest naprawdę duży, a najlepszymi przykładami są strzelanki Call of Duty: Black Ops – Cold War oraz Ready or Not.
Microsoft Flight Simulator – wyłączenie połączenia danych poprawia wydajność
Bartosz Świątek, 19 sierpnia 2020, 09:18
Testy przeprowadzone przez redaktorów serwisu PC Gamer wskazują, że wyłączając funkcję „Połączenie danych” w grze Microsoft Flight Simulator, możemy zyskać kilka dodatkowych klatek animacji na sekundę.
Horizon: Zero Dawn na PC to port w wersji „beta”
Jakub Błażewicz, 7 sierpnia 2020, 14:58
Redakcja Digital Foundry wzięła na warsztat pecetowe wydanie Horizon: Zero Dawn. Niestety, port dręczy wiele problemów, m.in. z płynnością grafiki oraz rozdzielczością 4K.
Horizon Zero Dawn na PC jednak ma problemy z optymalizacją
Adrian Werner, 6 sierpnia 2020, 12:33
Pecetowe Horizon: Zero Dawn ma spore problemy techniczne. Twórcy obiecują, że poprawki są w drodze. Do sieci trafiło również kilka obszernych materiałów wideo pokazujących wersję PC w akcji.
Microsoft Flight Simulator 2020 - zobacz testy gry w różnych konfiguracjach
Paweł Woźniak, 30 lipca 2020, 20:05
Grupa Digital Foundry udostępniła materiał wideo, w którym testuje grę Microsoft Flight Simulator na różnych ustawieniach i konfiguracjach sprzętowych. Dzięki temu możemy m.in. dowiedzieć się, jak produkcja radzi sobie na sprzęcie ze średniej półki.
Watch Dogs Legion – RTX 2080 Ti bez 60 fps z ray tracingiem w 1080p
Bartosz Świątek, 13 lipca 2020, 09:24
Po aktywowaniu funkcji ray tracingu karta graficzna Nvidia GeForce RTX 2080 Ti nie radzi sobie z wyświetlaniem 60 klatek animacji w Watch Dogs Legion, pomimo rozdzielczości 1080p.
Testy wydajności Death Stranding na PC z technologią DLSS 2.0
Paweł Woźniak, 2 lipca 2020, 18:21
Przeprowadzono testy wydajnościowe Death Stranding na komputerach osobistych z technologią DLSS 2.0. Nowa funkcja Nvidii pozwala osiągnąć znacznie lepszą wydajność, zwiększając tym samym liczbę klatek na sekundę w grze.
Death Stranding na PC ze wsparciem dla DLSS 2.0
Bartosz Świątek, 1 lipca 2020, 12:32
Firma Nvidia poinformowała, że pecetowa wersja gry studia Kojima Productions – Death Stranding – otrzyma wsparcie dla technologii DLSS 2.0. Funkcja ma pozwolić na osiągnięcie świetnej wydajności na każdej karcie z serii Nvidia GeForce RTX.
Xbox prezentuje listę gier zoptymalizowanych dla konsoli Xbox Series X
Microsoft Polska Press Release, 26 czerwca 2020, 19:50
CS:GO – lepsza wydajność na starszych pecetach dzięki patchowi
Bartosz Świątek, 28 maja 2020, 13:38
Strzelanka CS:GO otrzymała wczoraj patch wprowadzający eksperymentalną funkcję graficzną, która powinna poprawić wydajność na niektórych starszych pecetach oraz sprzęcie ze zintegrowanym układem graficznym. Do gry trafiły także naklejki powiązane z uniwersum Warhammera 40,000.
WoW Shadowlands – będą nowe ustawienia graficzne i kreator postaci
Bartosz Świątek, 17 kwietnia 2020, 14:14
Wraz z premierą dodatku Shadowlands gra MMORPG World of Warcraft otrzyma kilka nowych opcji graficznych, które pozwolą poprawić wydajność. Silnik produkcji Blizzard Entertainment może też otrzymać wsparcie dla technologii Variable Rate Shading oraz ray tracingu.
Wolcen – zobacz testy wydajności
Adrian Werner, 18 lutego 2020, 11:19
W sieci pojawiły się testy wydajności RPG-a akcji Wolcen: Lords of Mayhem. Benchmark pokazuje, że produkcja dobrze radzi sobie nawet na tańszych kartach graficznych dysponujących skromną ilością pamięci.
Problemy z wydajnością Cyberpunk 2077 – twórca God of War komentuje plotki
Bartosz Krawcewicz, 25 stycznia 2020, 14:15
Cory Barlog, twórca obsypanej nagrodami gry God of War, skomentował nieoficjalne doniesienia o powodach przesunięcia premiery Cyberpunka 2077 z kwietnia na wrzesień tego roku. Na podstawie własnych doświadczeń wyjaśnił, dlaczego plotka nie trzyma się kupy.
AMD Adrenalin 2020 Edition zwiększy ilość klatek u posiadaczy Radeonów
Oliwer Stanisławski, 11 grudnia 2019, 17:54
Firma AMD wypuściła niedawno nową wersję oprogramowania dla kart graficznych Radeon. Aktualizacja wnosi sporo nowych funkcji i ulepsza wydajność. Ponadto otrzymaliśmy wiele dodatków poprawiających rozgrywkę.
Fortnite otrzymało obsługę DirectX 12
Bartosz Woldański, 20 listopada 2019, 11:48
Firma Epic Games poinformowała, że pecetowa wersja gry Fortnite otrzymała oficjalną obsługę bibliotek Microsoft DirectX 12. Dodanie wsparcia jest częścią najnowszej aktualizacji 11.20. Wybrani gracze powinni odczuć wzrost wydajności i bardziej stabilną płynność obrazu.
Testy wydajności RDR2 na PC potwierdzają sprzętożerność gry
Adrian Werner, 6 listopada 2019, 12:52
W sieci pojawiły się testy wydajności pecetowej wersji Red Dead Redemption 2. Potwierdzają one, że na maksymalnych ustawieniach gra wymaga bardzo mocnego sprzętu.
Pierwsze mody do The Outer Worlds – stonowane kolory i próby optymalizacji
Krystian Pieniążek, 31 października 2019, 16:23
Od premiery The Outer Worlds nie minął nawet tydzień, a gra już doczekała się pierwszych fanowskich modyfikacji. Ich autorzy zajęli się HUD-em i paletą kolorów, a także próbują poprawić optymalizację.
Minecraft - ray tracing w 60 FPS-ach na najtańszej karcie RTX
Adrian Werner, 23 października 2019, 12:42
Firma Nvidia ogłosiła, że na karcie GeForce RTX 2060 Minecraft z ray tracingiem ma działać w 60 klatkach na sekundę w rozdzielczości 1080p.
Kolejna aktualizacja Windowsa przyspieszy komputery
Bartosz Świątek, 1 października 2019, 12:45
Kolejna duża aktualizacja systemu operacyjnego Windows 10 - 19H2 - powinna przyspieszyć jego działanie na niektórych procesorach. Oprogramowanie będzie w stanie lepiej wykorzystywać bardziej wydajne rdzenie CPU.
Dziś pierwszy patch do Borderlands 3 – poprawi m.in. optymalizację na PC
Krystian Pieniążek, 26 września 2019, 19:54
Ekipa Gearbox Software przygotowała pierwszą dużą łatkę do gry Borderlands 3. Patch rozprawi się z szeregiem problemów trapiących tę produkcję, a także poprawi optymalizację na komputerach osobistych.
Gracze donoszą, że Borderlands 3 przegrzewa konsole
Konrad Serafiński, 17 września 2019, 09:15
Coraz więcej problemów technicznych z Borderlands 3. Użytkownicy forów internetowych donoszą, że produkcja przegrzewa konsolę Xbox One X. Nie pomaga nawet przejście na tryb wydajności.
Testy sterowników Nvidia Game Ready w wersji 436.02
Paweł Woźniak, 25 sierpnia 2019, 11:24
Portal internetowy adoretv.com opublikował testy najnowszej wersji sterowników do kart graficznych Nvidia Game Ready. Benchmarki zostały przeprowadzone w 15 popularnych tytułach.
Sterowniki Nvidia 436.02 - mniejsze opóźnienia i lepsze skalowanie obrazu
Konrad Hazi, 21 sierpnia 2019, 14:40
Z okazji trwających targów gamescom, Nvidia opublikowała nowe sterowniki Game Ready w wersji 436.02. Wprowadzają one szereg usprawnień takich jak tryb ultraniskiego opóźnienia, lepsze skalowanie grafiki pikselowej oraz wzrost wydajności w niektórych grach.
Testy i screenshoty F1 2019 w rozdzielczości 4K
Jakub Mirowski, 23 czerwca 2019, 14:10
Portal DSOGaming opublikował wstępne testy optymalizacji gry F1 2019 na bardzo mocnym sprzęcie. Pokazał też kilkanaście screenshotów w rozdzielczości 4K na maksymalnym poziomie ustawień graficznych.
Windows 10 May 2019 Update przyspiesza CPU AMD Ryzen?
Bartosz Świątek, 14 czerwca 2019, 10:19
Firma AMD pochwaliła się, że poprawki wprowadzone do systemu Windows 10 przy okazji majowej aktualizacji przyspieszyły jego działanie z procesorami z serii Ryzen. Zdaniem koncernu przyrost wydajności w niektórych wypadkach ma sięgać nawet 15%.
Gry z poprzedniej generacji będą działać szybciej na PS5
Grzegorz Rosa, 4 czerwca 2019, 13:41
Sony podzieliło się dodatkowymi szczegółami na temat wstecznej kompatybilności gier, którą ma zaoferować PS5. Przygotowane przez inżynierów Sony oprogramowanie pozwoli zagrać w starsze produkcje z większą liczbą klatek na sekundę.