Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 lutego 2021, 20:21

FPS Boost przyśpieszy działanie starych gier na Xbox Series X/S

Firma Microsoft ujawniła pierwsze tytuły ze wsparciem funkcji FPS Boost. Dzięki niej Far Cry 4, Watch Dogs 2 i garść innych tytułów działa o wiele płynniej na konsoli Xbox Series X niż na XONE.

Jeszcze przed premierą nowego Xboksa Microsoft wiele mówił na temat wsparcia wstecznej kompatybilności. Miało się to objawiać m.in. znacznym przyśpieszeniem działania starych produkcji na konsoli dziewiątej generacji. Dziś Microsoft wprowadza tzw. FPS Boost dla pięciu gier: Far Cry 4, Watch Dogs 2, Sniper Elite 4, UFC 4 oraz New Super Lucky’s Tale. Funkcję tę przetestowała już redakcja Digital Foundry, która podzieliła się wynikami swoich testów.

Kiedy w październiku wspominano o FPS Boost, Microsoft zapewniał, że pozwoli to na podwojenie płynności wyświetlania animacji. Pierwszy zestaw gier wspierających tę funkcję zdaje się potwierdzać obietnice firmy. Far Cry 4, Sniper Elite 4 i Watch Dogs 2 na Xboksie One działały jedynie w 30 klatkach na sekundę, a i tyle nie zawsze dawało się osiągnąć w produkcji Ubisoftu oraz Rebellionu. Tymczasem FPS Boost sprawia, że wszystkie te gry utrzymują stabilne 60 FPS na XSX (na Xboksie Series S zdarzają się drobne spadki). New Super Lucky's Tale dobiło nawet do 120 klatek na sekundę, co nie powinno dziwić – podobny wynik udało się osiągnąć w Ori & The Will of the Wisps.

FPS Boost przyśpieszy działanie starych gier na Xbox Series X/S - ilustracja #1
Watch Dogs 2 to jedna z pierwszych pięciu produkcji ze wsparciem FPS Boost.

Niestety, nazwa FPS Boost jest tu o tyle adekwatna, że funkcja nie zmienia nic więcej, tak więc tytuły nieobsługujące rozdzielczości 1080p nie otrzymują wsparcia Full HD. Niemniej cieszy możliwość zwiększenia płynności animacji, zwłaszcza w przypadku gatunków, które szczególnie zyskują na większej liczbie FPS (np. bijatyk). To, rzecz jasna, nie koniec: Microsoft wkrótce zapowie i udostępni wsparcie FPS Boost dla kolejnych produkcji. Możliwość włączenia i wyłączenia funkcji pojawi się na wiosnę.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej