autor: Bartosz Świątek
Watch Dogs Legion – RTX 2080 Ti bez 60 fps z ray tracingiem w 1080p
Po aktywowaniu funkcji ray tracingu karta graficzna Nvidia GeForce RTX 2080 Ti nie radzi sobie z wyświetlaniem 60 klatek animacji w Watch Dogs Legion, pomimo rozdzielczości 1080p.
W SKRÓCIE:
- po włączeniu ray tracingu w Watch Dogs: Legion, GeForce RTX 2080 Ti nie potrafi utrzymać 60 fps w rozdzielczości 1080p;
- dziennikarze nie mieli okazji przetestować funkcji DLSS;
- do premiery gry zostały jeszcze ponad trzy miesiące.
Wygląda na to, że po włączeniu efektu odbić korzystających z ray tracingu w Watch Dogs; Legion nawet karta graficzna Nvidia GeForce RTX 2080 Ti nie jest wystarczająco potężna, by umożliwić granie w omawianą produkcję Ubisoftu w 60 fpsach – i to zaledwie w rozdzielczości 1080p. Takie wnioski wyciągnęli redaktorzy serwisu Digital Foundry.
W tej sytuacji trudno nawet wyrokować, jaki komputer trzeba będzie posiadać, by uruchomić Legion w rozdzielczości 1440p lub 4K. Oczywiście zawsze zostaje nam wyłączenie śledzenia promieni, jednak to raczej niewielkie pocieszenie – użytkownicy, którzy są gotowi wydać olbrzymie pieniądze na topowy układ graficzny, nie robią tego po to, by ścinać detale.
Ratunkiem może się okazać funkcja DLSS, ale redaktorzy DF nie mieli okazji przetestować inteligentnego skalowania obrazu Nvidii w Watch Dogs: Legion. Nawet jeśli technologia ta pozwoli utrzymać płynność na poziomie 60 fps w 1080p, to i tak nie będzie to szałowy rezultat w przypadku tak potężnego GPU.
Pozostaje mieć nadzieję, że do premiery deweloperom uda się jeszcze zoptymalizować swoje dzieło. Przypominamy, że Watch Dogs: Legion zadebiutuje 29 października. Poza pecetami gra będzie dostępna na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. W późniejszym terminie trafi także na platformy nowej generacji – PlayStation 5 i Xboksa Series X.
- Watch Dogs: Legion – strona oficjalna
- Graliśmy w Watch Dogs Legion – sandbox bez głównego bohatera
- Grałem w Valhallę i Legion. Tej jesieni stawiam na Watch Dogs