Nvidia Reflex pomoże graczom Rust i Ghostrunnera
Nowa technologia Nvidii o nazwie Reflex pojawi się w grach Rust oraz Ghostrunner. Ten system ma pomóc wszystkim posiadaczom kart graficznych od „zielonych” w zmniejszeniu opóźnień systemowych, a przez to poprawić ich czas reakcji.
- Technologia Nvidia Reflex zmniejszająca opóźnienie systemowe w grach trafiła na oficjalne serwery Overwatcha.
- Następnymi tytułami ze wsparciem Reflex będą Rust oraz Ghostrunner.
Na początku marca informowaliśmy o wsparciu technologii Nvidia Reflex dla gry Overwatch. System ten był do tej pory sprawdzany na testowym serwerze. Teraz Nvidia informuje, że trafił już do oficjalnej wersji gry. Według danych firmy, technologia ta ma redukować opóźnienie nawet do 50%.
Na poniższym wideo można zobaczyć praktyczne działanie Nvidia Reflex w Overwatchu.
Nvidia nie zamierza poprzestawać na wsparciu Overwatcha. Kolejnymi tytułami, które mają pomóc graczom z opóźnieniami będą popularny survival Rust oraz polski Ghostrunner. Szczególnie w przypadku tego drugiego przydadzą się cenne milisekundy przewagi, jeśli chodzi o czas reakcji, ale i w survivalu od FacePunch Reflex znajdzie zastosowanie.
W Rust chodzi głównie o przetrwanie. Zmniejszenie opóźnień dzięki technologii Reflex pozwoli graczom zachować przewagę nad przeciwnikami. Wystarczy włączyć opcję Reflex w ustawieniach gry - Helk, kierownik projektu, projektant i programista gry Rust.
Oprócz wyżej wymienionych, Reflex ma inne usprawnienia, m.in. tryb Boost, którego opis na stronie Nvidii brzmi:
W każdej grze obsługującej Nvidia Reflex dostępne są tryby „On” i „Boost Mode”, które można włączyć. Tryb Boost Mode zwiększa częstotliwość taktowania procesora graficznego w sytuacjach wykorzystujących procesor centralny, pozwalając mu na szybsze przesyłanie klatek do wyświetlacza, a tym samym zwiększając efektywność Reflex.
Dzięki nowej aktualizacji pakietu SDK Nvidia Reflex, tryb Boost Mode dodatkowo redukuje opóźnienia systemowe w pewnych scenariuszach, w których czynnikiem ograniczającym jest wątek składania renderów. Tego typu sytuacje mogą wystąpić, gdy na ekranie znajduje się wiele obiektów do renderowania jednocześnie.
Tryb Boost został wdrożony do gry Fortnite, a w następnej aktualizacji zawita także do Valoranta. W przypadku obu tytułów opóźnienia zmniejszyły się nawet o 15%.
Póki co nie wiemy, kiedy technologia Reflex zawita do Rusta oraz Ghostrunnera, najprawdopodobniej obydwa tytuły przejdą podobną drogę testów, co Overwatch. Jeżeli jesteście ciekawi, co jeszcze ma do zaoferowania Nvidia Reflex, to odsyłamy pod ten link.