Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 stycznia 2020, 14:15

autor: Bartosz Krawcewicz

Problemy z wydajnością Cyberpunk 2077 – twórca God of War komentuje plotki

Cory Barlog, twórca obsypanej nagrodami gry God of War, skomentował nieoficjalne doniesienia o powodach przesunięcia premiery Cyberpunka 2077 z kwietnia na wrzesień tego roku. Na podstawie własnych doświadczeń wyjaśnił, dlaczego plotka nie trzyma się kupy.

Ze słów Cory'ego Barloga wynika, że przyczyny przesunięcia daty premiery powinniśmy szukać gdzie indziej. - Problemy z wydajnością Cyberpunk 2077 – twórca God of War komentuje plotki - wiadomość - 2020-01-25
Ze słów Cory'ego Barloga wynika, że przyczyny przesunięcia daty premiery powinniśmy szukać gdzie indziej.

Cory Barlog, reżyser gry God of War, skomentował krążącą po internecie plotkę, według której jednym z powodów opóźnienia Cyberpunka 2077 są problemy z wydajnością dzieła na pierwszym modelu Xboksa One. Deweloper zauważa, że optymalizacja tytułu to ostatni krok w procesie tworzenia gry, więc jej słabe działanie na którejkolwiek z platform jest w obecnej fazie produkcji czymś naturalnym.

KAŻDA gra działa źle, dopóki nie zoptymalizujesz jej pod sprzęt zaraz przed osiągnięciem złotego statusu.

Czuję się zobowiązany do wyjaśnienia tej kwestii, ponieważ wiele osób może nie zdawać sobie sprawy z tego, jak dokładnie wygląda proces tworzenia gier. Prawdę mówiąc, sami z reguły nie chcemy o tym mówić, gdyż z jakiegoś powodu wierzymy, że ludzie wyciągną apokaliptyczne wnioski i będą się na nas przez to złościć.

Nie mogę wypowiadać się w imieniu całej branży, więc koledzy deweloperzy mogą mnie poprawić, jeśli czują, że ich doświadczenie w tej kwestii jest inne, ale uważam, że ta prawda sprawdza się w przypadku większości gier.

GRY SĄ BARDZO BRZYDKIE, PRZEZ DŁUGI CZAS, AŻ PRZESTAJĄ TAKIE BYĆ.

Czyli zazwyczaj prawie do samego końca.

Wynika to z absolutnie popieprzonego poziomu skomplikowania dzisiejszych gier. W większości przypadków tworzymy tytuły napędzani przez pasję i przekonanie, że tę zabugowaną i sklejoną na przysłowiową taśmę „rzecz” na sam koniec uda nam się zebrać w działającą całość.

Według mnie nie ma NIC wstydliwego i nikczemnego w tym, że gra nie działa płynnie w trakcie rozwoju. Wszyscy chcemy, aby tworzony przez nas tytuł działał płynnie i był pozbawiony błędów. Czasem nam się to (w większym stopniu) udaje, czasem nie. Ale NIGDY dlatego, że nie próbowaliśmy.

Cory Barlog w trakcie konferencji Devcom 2018 opowiadał, jak w 2017 roku Shuhei Yoshida, ówczesny prezes Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios, odwiedził Santa Monica Studio, aby przetestować niedokończoną wersję najnowszej produkcji o przygodach Kratosa. Gra była wówczas w tak kiepskim stanie, że Shuhei Yoshida po zagraniu w krótkie demo tylko potrząsnął głową, po czym opuścił studio bez słowa. Dopiero jakiś czas później Cory Barlog dowiedział się od jednego ze znajomych, że ówczesny stan projektu przeraził prezesa SIE Worldwide Studios. Nie przeszkodziło to jednak finalnemu produktowi w zdobyciu tytułu gry roku na The Game Awards 2018.

Na oficjalnym forum CD Projekt RED Philipp Weber, przedstawiciel studia, przyznał twórcy gry God of War rację.

Cory Barlog trafił w samo sedno. Oczywiście optymalizujemy grę pod Xboksa One, PlayStation 4 i PC, ponieważ to właśnie robi się w ostatnich fazach rozwoju. W trakcie tworzenia wiele rzeczy jest niezoptymalizowanych, ponieważ tytuł cały czas się zmienia. Plotki typu „opóźnili grę z powodu X” nie zawierają w sobie zbyt wiele prawdy. Zawsze jest wiele powodów.

Cyberpunk 2077 zadebiutuje 17 września 2020 roku na PC, PlayStation 4 i Xboksie One. Gra otrzyma pełną polską wersję językową.