Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Pirates! (2004) - poradnik do gry

Sid Meier's Pirates! (2004) - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Umiejętności | Tworzenie bohatera w Sid Meier's Pirates! poradnik Sid Meier's Pirates! (2004)

Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019

Umiejętności

Każdy bohater jest opisany za pomocą jednej z pięciu umiejętności, ułatwiającej konkretny aspekt gry. Oto pełna lista wszystkich dobrodziejstw wraz z jej wpływem na rozgrywkę:

 

Fencing

Umiejętność władania bronią białą podczas pojedynków jeden na jednego - Umiejętności | Tworzenie bohatera w Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

Umiejętność władania bronią białą podczas pojedynków jeden na jednego. Na ogół pomijana przez wytrawnych graczy (potyczki szermiercze uchodzą w Sid Meier's Pirates! za wyjątkowo proste), chociaż niewątpliwie przydatna. Umiejętność ta zwiększa szybkość, zarówno w ataku jak i obronie, co ma ogromny wpływ na charakter pojedynku - ciosy łatwiej sięgają przeciwnika. Szermierka przydaje się również w późniejszej fazie gry, kiedy to nasz bohater staje się wolniejszy na skutek słabej kondycji.

 

Gunnery

Umiejętność władania bronią palną podczas morskich batalii - Umiejętności | Tworzenie bohatera w Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

Umiejętność władania bronią palną podczas morskich batalii. Zwiększa nie tylko szybkość, z jaką załoga ładuje okrętowe działa ale wpływa również na celność danego strzału. Opcja pomijana przez większość graczy, głównie ze względu na to, że nadmiernie podziurawione statki mają ogromną szansę zejść na dno. Umiejętność ta wpływa też dodatnio na bonusy przyznane za użycie innych rodzajów amunicji, np. Chain Shot z opcją Gunnery potrafi skuteczniej podziurawić żagle przy niewielkiej liczbie armat.

 

Medicine

Umiejętność poprawiająca ogólną kondycję pirata (jedyna specjalność w Sid Meiers Pirates - Umiejętności | Tworzenie bohatera w Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

Umiejętność poprawiająca ogólną kondycję pirata (jedyna specjalność w Sid Meier's Pirates!, która nie daje wymiernych efektów w początkowej fazie gry). Wyszkolony w sztukach medycznych bohater lepiej znosi trudny korsarskiego żywota, a co za tym idzie, jest w stanie dłużej cieszyć się dobrym zdrowiem. Umiejętność wybierana przez graczy, którzy nie chcą sobie w żaden sposób ułatwiać mini-gier, lub tych marzących o jak najdłuższej "karierze" swojego bohatera.

 

Navigation

Umiejętność lepszego władania sterem - Umiejętności | Tworzenie bohatera w Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

Umiejętność lepszego władania sterem. Przydaje się zarówno podczas tradycyjnego rejsu, jak i walki. W pierwszym przypadku zwiększa szybkość poruszania się całej armady, rzecz niezmiernie istotna podczas uciążliwych rejsów z zachodu na wschód (w Sid Meier's Pirates! praktycznie cały czas wieje przeciwny wiatr). W trakcie potyczki z innym statkiem, ułatwia manewrowanie okrętem. Umiejętność wybierana przez graczy, którzy bardziej cenią sobie akcję niż uciążliwe operowanie sterem (zwłaszcza podczas walki).

 

Wit and Charm

Umiejętność zaskarbiania sobie względów u płci przeciwnej - Umiejętności | Tworzenie bohatera w Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

Umiejętność zaskarbiania sobie względów u płci przeciwnej. W praktyce sprowadza się do luźniejszego spojrzenia na taniec, co może być czynnikiem decydującym o wyborze tego ułatwienia przez większość graczy. Wygibasy na parkiecie uchodzą za jedną z najtrudniejszych sekwencji w Sid Meier's Pirates! i mogą niektórych użytkowników doprowadzić do szewskiej pasji. Gracze wyposażeni w "Wit and Charm" będą łaskawiej oceniani podczas wykonania złego ruchu w tańcu. Jeśli pomylimy się, możemy mieć pewność, że od czasu do czasu nasz błąd nie zostanie zauważony przez partnerkę.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, która z powyższych umiejętności jest najlepsza - każda ma bowiem swoje zalety. Większość graczy preferuje wybór "Wit and Charm", gdyż taniec (zwłaszcza na wyższych poziomach) okazuje się morderczo trudny. Warto pamiętać, że kontakty z córkami gubernatorów mają też niebagatelny wpływ na zdobywane informacje, zwłaszcza o lokacji zaginionych miast. Osobiście właśnie tą umiejętność wybieram najczęściej. W prywatnym rankingu drugie miejsce zajmuje "Navigation", pozostałych nie używam.