Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Pirates! (2004) - poradnik do gry

Sid Meier's Pirates! (2004) - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Przedmioty (1) | Rozwój bohatera w Sid Meier's Pirates! poradnik Sid Meier's Pirates! (2004)

Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019

Przedmioty

Każdy bohater może kolekcjonować rozmaite przedmioty, które w mniejszym lub większym stopniu pomagają mu podczas rozgrywki. Poszczególne artefakty zdobywa się na trzy różne sposoby:

  • Kupno u tajemniczego podróżnika (Mysterious Traveller), który rezyduje w każdej portowej tawernie. Na cenę przedmiotu wpływają rozmaite czynniki, z których najważniejsze to: ogólna dostępność (łatwiej kupić pierścionek niż parę pistoletów), aktualny poziom trudności, bogactwo miasta i stopień zaawansowania w grze zależny od upływu czasu. U tajemniczego podróżnika można zdobyć wszystkie przedmioty występujące w grze.
  • Prezent od ukochanej po wykonaniu zadania związanego z romansem. Co ciekawe, podarkami obsypują nas kobiety, które są przeciętnej (Plain) lub atrakcyjnej (Attractive) urody. Piękne (Beautiful) niewiasty przekazują tylko i wyłącznie informacje (szczegóły w rozdziale "Romanse"). Córki gubernatorów dysponują ograniczonym wachlarzem przedmiotów.
  • Łapówka od poszukiwanych kryminalistów, którzy nie chcą dostać się w ręce gubernatora. W tym wypadku należy się poważnie zastanowić, jako że ewentualna nagroda może znacznie przewyższać faktyczną cenę przedmiotów. Niemniej, rzecz jest warta świeczki, zwłaszcza na wysokich poziomach trudności - kryminalista może bowiem zaoferować niezwykle cenny artefakt, który u tajemniczego podróżnika kosztowałby fortunę.

Poniżej znajdziecie listę wszystkich dostępnych w Sid Meier's Pirates! przedmiotów. Z racji tego, że działanie większości z nich jest takie same, a różnią się tylko siłą efektu, podzieliłem je w pary. Dla Twojej wygody przyjmijmy, że artefakt znajdujący się po prawej stronie jest udoskonaloną wersją przedmiotu wymienionego po lewej.

Balanced Swords i Perfectly Balanced Swords - Przedmioty (1) | Rozwój bohatera w Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

Balanced Swords i Perfectly Balanced Swords

Szpady - jak nietrudno się domyśleć - pomagają w walce szermierczej, głównie dzięki zwiększeniu szybkości w wyprowadzaniu kolejnych ciosów. Jeśli Ty i Twój przeciwnik równocześnie spróbujecie zaatakować, możesz być pewny, że z lepiej wyważonym orężem w dłoni będziesz skuteczniejszym wojownikiem. Z racji tego, że w Sid Meier's Pirates! często walczy się z użyciem broni białej, przedmioty te okazują się niezwykle pomocne. Więcej szczegółów na ten temat znajdziesz w rozdziale "Walka szermiercza".

Calfskin Boots i Dancing Slippers - Przedmioty (1) | Rozwój bohatera w Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

Calfskin Boots i Dancing Slippers

Buty to jedne z najbardziej przydatnych przedmiotów, gdyż ułatwiają to, co graczom sprawia na ogół największe problemy - taniec. Dobrodziejstwa płynące z ubrania trzewików są widoczne niemal od razu - w chwili, gdy spóźnimy się z wykonaniem właściwego kroku, istnieje spora szansa, że ukryjemy pomyłkę przed partnerką, a co za tym idzie, będziemy mogli kontynuować taniec bez przykrych konsekwencji. Więcej szczegółów na ten temat znajdziesz w rozdziale "Romanse".

Dutch Rutter i Spanish Rutter - Przedmioty (1) | Rozwój bohatera w Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

Dutch Rutter i Spanish Rutter

Mapa świata, którą możemy przeglądać w dowolnym momencie gry, zawiera jedynie główne porty. Aby znalazły się na niej pozostałe lokacje (np. wioski indiańskie i przystanie pirackie), musimy samodzielnie je odnaleźć. Prezentowane wyżej książki odwalają za nas czarną robotę, dodając do mapy świata większość osad.

False Mustache i Theatrical Disguise - Przedmioty (1) | Rozwój bohatera w Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

False Mustache i Theatrical Disguise

Pierwszy z przedmiotów ułatwia, natomiast drugi daje całkowitą gwarancję, że kupcy z portów należących do wrogiego Ci państwa zechcą z Tobą handlować. Brak współpracy w tej kwestii jest pierwszą oznaką nieprzychylności danej nacji, kolejną jest całkowity zakaz wpłynięcia do portu (w tej sytuacji można już tylko atakować, lub wejść do miasta pod osłoną nocy). Przydatność znikoma, chociaż niejednokrotnie spotykałem się z sytuacją, w której koniecznie chciałem pozbyć się nadmiaru ładunku i nie było to możliwe ze względu na wrogo nastawionych do piractwa kupców.

Fencing Shirt (Puffy) i Silk Fencing Shirt - Przedmioty (1) | Rozwój bohatera w Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

Fencing Shirt (Puffy) i Silk Fencing Shirt

Obie koszulki pełnią tą samą funkcję co szpady, z tym wyjątkiem, że zamiast zwiększać szybkość ataku, oddziaływają w ten sam sposób na obronę (parowanie ciosów, a także skok i uchylenie się). Przydatność tych przedmiotów jest uzależniona od Twojego sposobu walki - większość graczy w ogóle nie koncentruje się na unikach, dzięki czemu bonusy płynące z lepszej obrony nie są im potrzebne. Warto jednak pamiętać, że w późniejszej fazie rozgrywki, walka szermiercza sprowadza się w dużej mierze do skutecznej defensywy. Więcej szczegółów na ten temat znajdziesz w rozdziale "Walka szermiercza".