Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Pirates! (2004) - poradnik do gry

Sid Meier's Pirates! (2004) - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rangi | Rozwój bohatera w Sid Meier's Pirates! poradnik Sid Meier's Pirates! (2004)

Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019

Rangi

Wszystkie tytuły przyznawane są przez gubernatorów, którzy nagradzają nas za wykonywanie poniższych zadań. Na początku wystarczy zatopić jeden okręt, aby uzyskać rangę kapitana. Wymagania rosną z każdym następnym tytułem.

  • Atakowanie okrętów należących do kraju, który jest w stanie wojny z reprezentowanym przez nas państwem. Aby sprawdzić jakie nacje aktualnie walczą ze sobą, należy uruchomić ekran ze spisem wydarzeń (Captain's Log). Profity wynikające ze zdobywania i zatapiania statków kumulują się ze sobą dla wszystkich krajów będących w sojuszu przeciwko innemu państwu. Przykładowo: Jeżeli poślesz na dno okręt należący do Anglików, a to państwo jest akurat w stanie wojny z Francją i Hiszpanią, możesz ubiegać się o uzyskanie lepszej rangi zarówno u gubernatora francuskiego jak i hiszpańskiego.
  • Plądrowanie miast należących do kraju, który jest w stanie wojny z reprezentowanym przez nas państwem. Aby sprawdzić jakie nacje aktualnie walczą ze sobą, należy uruchomić ekran ze spisem wydarzeń (Captain's Log). Profity wynikające ze zdobywania miast kumulują się ze sobą dla wszystkich krajów będących w sojuszu przeciwko innemu państwu. Przykładowo: Jeżeli splądrujesz miasto należące do Anglików, a to państwo jest akurat w stanie wojny z Francją i Hiszpanią, możesz ubiegać się o uzyskanie lepszej rangi zarówno u gubernatora francuskiego jak i hiszpańskiego.
  • Zdobycie obcego miasta i osadzenie w nim sprzyjającego gubernatora. W tym wypadku nie ma znaczenia, czy port znajduje się w ręku kraju, który jest z nami w stanie wojny, czy nie. Bonus za to zadanie jest jednym z najwyższych w Sid Meier's Pirates! i może wydatnie przyczynić się do szybszego osiągnięcia kolejnej rangi.
  • Atakowanie okrętów należących do Indian. Tubylcy systematycznie wysyłają w kierunku portów swoich wojowników, którzy stanowią minimalne zagrożenie. Zatapianie łódek Indian jest mile widziane przez wszystkie nacje.
  • Atakowanie okrętów pirackich, również mile widziane przez wszystkie nacje. Specjalny bonus przyznawany jest za eksterminację wybitnych korsarzy (oprócz Ciebie, po wodach Morza Karaibskiego pływa dziewięciu znanych piratów - ich spis znajduje się na liście najlepszych morskich rozbójników).
  • Atakowanie statków wysłanych przez wrogie nam państwa ze specjalną misją, np. tych, które przewożą imigrantów lub nowego gubernatora.
  • Eskortowanie statków wysłanych przez sojuszników ze specjalną misją, np. tych, które przewożą emigrantów lub nowego gubernatora. Okręty poruszają się z portu A do portu B niezależnie od nas i zawsze zostają zaatakowane przez wroga (my oczywiście musimy się go pozbyć). Bonus przyznawany jest dopiero po dotarciu sojuszniczego statku do portu.
Piractwo uszlachetnia - Rangi | Rozwój bohatera w Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

Piractwo uszlachetnia.

Nie ma znaczenia, dla którego z krajów pracujesz. W Pirates! bez problemu można otrzymać tytuły książęce (Duke) od gubernatorów wszystkich nacji. Aby tego dokonać wystarczy posiadać odpowiedni list kaperski i konsekwentnie wykorzystywać aktualne spięcia na scenie politycznej. Warto pamiętać, że córki gubernatorów przed złożeniem formalnej propozycji odnośnie towarzystwa na balu, mogą zażądać wykazaniem się odpowiednio wysokiej rangi.

Wszystkie rangi przynoszą dodatkowe bonusy, dostępne we wszystkich miastach jednego z państw. Ich szczegółowe działanie znajdziecie poniżej:

Captain - Rangi | Rozwój bohatera w Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

Captain

Kapitanowie dysponują ułatwioną rekrutacją nowych marynarzy w portowej tawernie (liczba ewentualnych chętnych zwiększa się).

Major - Rangi | Rozwój bohatera w Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

Major

Majorzy ponoszą mniejsze koszty reperowania okrętów we wszystkich portach danego kraju.

Colonel - Rangi | Rozwój bohatera w Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

Colonel

Pułkownicy otrzymują przywilej targowania się z portowymi kupcami a co za tym idzie, uzyskują lepsze ceny.

Admiral - Rangi | Rozwój bohatera w Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

Admiral

Admirałowie ponoszą mniejsze koszty implementowania dodatkowych urządzeń na wszystkich okrętach wchodzących w skład floty.

Baron - Rangi | Rozwój bohatera w Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

Baron

Baronowie dysponują ułatwioną rekrutacją nowych marynarzy w portowej tawernie (liczba ewentualnych chętnych zwiększa się).

Count - Rangi | Rozwój bohatera w Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

Count

Hrabiowie mogą całkowicie za darmo reperować wszystkie okręty znajdujące się aktualne we flocie.

Marquis - Rangi | Rozwój bohatera w Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

Marquis

Markizowie otrzymują jeszcze większy przywilej targowania się z portowymi kupcami a co za tym idzie, uzyskują lepsze ceny.

Duke - Rangi | Rozwój bohatera w Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

Duke

Książęta mogą całkowicie za darmo dokonywać modernizacji okrętów znajdujących się we flocie.

Przeciwnością rang w Sid Meier's Pirates! są listy gończe, w których dana nacja wystawia cenę za naszą głowę. Przez krótki okres czasu, nasze wybryki są tolerowane. Później, każdy występek dopisuje kolejne kwoty do ogólnej sumy, np. 1000 dublonów za zniszczony statek i 2000 za splądrowanie miasta. Ścigany listem gończym gracz nie może odbierać nowych tytułów od gubernatora wrogiego kraju, nawet jeśli działał w jego interesie. Aby oczyścić się z niechlubnej przeszłości, trzeba uiścić wskazaną przez możnowładcę opłatę. Innym sposobem jest skierowanie się do najbliższej osady Jezuitów i poproszenie misjonarzy o wstawiennictwo. Więcej szczegółów na temat tej ostatniej możliwości znajdziesz w rozdziale "Rozmaitości".

Nagrodę za naszą głowę można także zmniejszyć atakując i zatapiając statki należące do nacji, które są w stanie wojny ze ścigającym nas mocarstwem.