Osady | Rozmaitości | Sid Meier's Pirates! poradnik Sid Meier's Pirates! (2004)
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019
Osady
Oprócz tradycyjnych portów, w Sid Meier's Pirates! możemy odwiedzać również osady (Settlements), które w przeciwieństwie do dużych miast, pojawiają się losowo w każdej nowej grze. W miasteczkach możemy skorzystać ze wszystkich punktów usługowych (tawerna, stocznia, kupiec), jedyną różnicą w stosunku do większych siedlisk ludzkich jest brak siedziby gubernatora. W osadach zastępuje ich burmistrz.
Z postacią burmistrza związane są dwa zadania, które możemy otrzymać po krótkiej rozmowie:
- Nowy gubernator - burmistrz szykuje się do objęcia posady nowego gubernatora jednego z miast znajdujących się w okolicy. Zostaniesz poproszony o eskortę. Nie ma znaczenia, czy jesteś w stanie wojny z państwem reprezentowanym przez burmistrza, zadanie można wykonać bez względu na aktualną sytuację polityczną. Po drodze statek nowego gubernatora zostanie zaatakowany przez korsarzy (Privateer). Jeśli nie zatopisz go, misja zakończy się porażką. Przybycie burmistrza poprawia sytuację materialną miasta i wpływa na wzrost prestiżu.
Burmistrz oferuje nam możliwość przewozu odpornych na chorobę roślin.
- Rośliny - rzadko spotykane zadanie, w którym burmistrz poprosi Cię o eskortę statku przewożącego rośliny. Gracz sam decyduje o celu podróży, wybierając miasto z krótkiej listy. Okręt zostanie zaatakowany w czasie rejsu przez korsarzy (Privateer). Jeśli go nie zatopisz, misja zakończy się porażką. Przybycie transportu sadzonek do miasta poprawia jego sytuację materialną.