Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Pirates! (2004) - poradnik do gry

Sid Meier's Pirates! (2004) - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jak walczyć? | Bitwy morskie w Sid Meier's Pirates! poradnik Sid Meier's Pirates! (2004)

Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019

Jak walczyć?

Mimo, że potyczki morskie nie należą do przesadnie skomplikowanych, warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach, jak również taktykach, mogących zdecydowanie ułatwić życie:

  • Należy wykorzystać fakt, że położenie statków względem siebie podczas bitwy morskiej jest identyczne do tego, sprzed ataku. Nigdy nie rozpoczynaj walki, jeśli Twój okręt znajduje się po stronie zachodniej, gdyż będziesz miał przeciwko sobie wiatr. Jeśli zależy Ci, aby szybko wymanewrować wrogi statek lub doprowadzić do abordażu zaraz po rozpoczęciu walki, lepiej jest być po stronie wschodniej.
  • Aby kule armatnie dosięgły celu, wrogi statek musi znajdować się w tym samym miejscu, w którym był w trakcie wystrzału, dlatego w przypadku zwrotnych i szybkich jednostek odkładaj poprawkę.
  • Jak ognia należy unikać akcji, w których statek staje w miejscu. Dzieje się tak często przy próbie płynięcia pod wiatr. W takich sytuacjach natychmiast należy zmienić pozycję, nabrać prędkości i wymanewrować przeciwnika w inny sposób. Dążenie do celu po najmniejszej linii oporu w Sid Meier's Pirates! okazuje się zgubne. Warto pamiętać, że większe jednostki z małym promieniem skrętu, o wiele lepiej wychodzą z tego typu opresji po zwinięciu żagli.
  • Korzystaj z dobrodziejstw alternatywnych form ataku. Chain Shot jest doskonały do spowolnienia wrogiej jednostki. Sid Meier's Pirates! to nie film "Piraci z Karaibów" - okręt z dziurawymi żaglami pływać nie będzie. Równie skuteczny, zwłaszcza przed planowanym abordażem jest Grape Shot. Jeśli wiesz, że nie unikniesz zderzenia, lepiej jest osłabić wroga, eliminując mu kilku dodatkowych marynarzy.
  • Miej na uwadze, że jeden wystrzał dużej Fregaty może zakończyć żywot niewielkich jednostek w kilka sekund. Staraj się nie przesadzać z konwencjonalnym atakiem, jeśli dysponujesz potężną siłą ognia, chyba, że nie zależy Ci na gotówce w złocie i towarach przewożonych na pokładzie wrogiego okrętu.
  • Zauważ, że duże statki oddają dwie salwy podczas jednego strzału. Można to wykorzystać w interesujący sposób: po wyrzuceniu w kierunku wroga pierwszej partii kul armatnich zmieniamy rodzaj amunicji na inny, dzięki czemu otrzymujemy dwa różne ataki. Przydatne, jeśli chcemy np. równocześnie pozbyć się części żagli i załogi.
  • Długość ładowania dział uzależniona jest od liczby marynarzy na pokładzie okrętu (najlepiej utrzymywać wartość maksymalną), ich morale (nie oczekuj od znudzonych życiem marynarzy wigoru podczas walki), a także obecności wykwalifikowanego strzelca (Gunner). Na zasięg pocisków wpływa bezpośrednio ulepszenie o nazwie Fine-Grain Powder, a na celność Bronze Cannon.
  • Jeśli walka układa się na Twoją niekorzyść, np. okręt wroga bez problemu dewastuje Twoją jednostkę, jak najszybciej doprowadź do abordażu. Wprawiony w boju szermierz potrafi poradzić sobie z wrogim kapitanem nawet przy niesprzyjających okolicznościach (przewadze załogi przeciwnika, itp.).

Większość bitew morskich odbywa się z udziałem jednego okrętu wroga. Istnieją jednak przypadki, w których zmagać się będziemy z dwoma statkami. Oto one:

  • Atakujemy okręt znajdujący się pod eskortą innej jednostki. W tym wypadku statek wojenny przyjmuje na siebie pierwsze uderzenie i żywo włącza się do potyczki. Nie można lekceważyć też drugiej jednostki. Nawet najprostszy statek kupiecki dysponuje pewną liczbą dział, która może pomieszać Ci szyki.
  • Atakujemy okręt, będąc ściganym przez łowców piratów (Pirate Hunters). Jeśli doprowadzimy do starcia, a Ci ostatni akurat będą się znajdować w pobliżu, możesz być pewny, że automatycznie dołączą się do bitwy. Łowcy zachowują się identycznie jak podczas tradycyjnego starcia (dążenie do abordażu) i nie obchodzi ich los atakowanej przez Ciebie jednostki.

Kiedy dostatecznie osłabisz przeciwnika za pomocą armat, możesz przystąpić do abordażu. W tym celu skieruj swoją jednostkę na wrogi statek i zderz się z nią. Zostaniesz automatycznie przeniesiony do etapu walki szermierczej, która zadecyduje o wyniku bitwy. Jeśli wróg wyciągnie białą flagę, statek poddaje się bez dalszej walki.

Zesłanie na bezludną wyspę jest karą za utratę ostatniego statku - Jak walczyć? | Bitwy morskie w Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

Zesłanie na bezludną wyspę jest karą za utratę ostatniego statku.

Utrata okrętu flagowego jest równoznaczna z przegraną bitwy morskiej. Jeśli we flocie znajdują się jeszcze inne statki, gracz "przesiada się" na pierwszy z nich, jeśli natomiast była to ostatnia jednostka, gracz zostaje zesłany na bezludną wyspę, gdzie spędzi trochę czasu w oczekiwaniu na ratunek (okres ten można zmniejszyć, jeśli w naszych rękach znajdują się przedmioty Signaling Mirror lub Signal Flare). Przegrana bitwa morska nie powoduje utraty złota, program pozbywa się natomiast części ładunku, który nie mieści się na pozostałych statkach.