Przedmioty (3) | Rozwój bohatera w Sid Meier's Pirates! poradnik Sid Meier's Pirates! (2004)
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019
Quality Spyglass i Fine Telescope
Lunety to przedmioty, które wykorzystujemy podczas tradycyjnego rejsu. Korzystając z niej, możesz łatwiej określić, do jakiej nacji należy pojawiający się na horyzoncie żaglowiec, a także znaleźć położenie portów i osad. Przydatność tego przedmiotu uzależniona jest od tego, jak często z lunety korzystasz. Jeśli zdarza Ci się to nagminnie, z pewnością będziesz zadowolony, że możesz widzieć więcej. Uwaga! Przedmioty te nie wpływają na zasięg wzroku podczas wędrówek po stałym lądzie.
Ruby Ring i Diamond Necklace
Z kilku powodów obie błyskotki wyróżniają się na tle innych dostępnych przedmiotów. Po pierwsze, są to jedyne rzeczy, które po zdobyciu można bezpowrotnie stracić (wręczając je córce gubernatorów, szczegóły w rozdziale "Romanse"). Po drugie, są to najczęściej spotykane przedmioty w grze, głównie ze względu na to, że ich posiadanie jest warunkiem koniecznym do zakończenia jednego z zadań. Po trzecie, są to jedyne rzeczy, które nie przynoszą bezpośrednio żadnych korzyści bohaterowi.
Shrunken Head i Carved Shaman Stick
Według "piratopedii" oba przedmioty pomogą Ci wywołać wrażenie na tubylcach mieszkających w wioskach na terenie całego Morza Karaibskiego. Niestety, mimo posiadania obydwu artefaktów nie zauważyłem, aby w jakikolwiek sposób wzajemne stosunki poprawiły się. Indianie są zawsze przyjaźnie nastawieni i gotowi do pomocy bez względu na to, czy masz oba przedmioty, czy nie.
Signaling Mirror i Signal Flare
Jeśli w trakcie bitwy morskiej stracisz swój jedyny statek, zostaniesz zesłany na bezludną wyspę, gdzie będziesz musiał cierpliwie poczekać, aż ktoś zechce Cię stamtąd zabrać. Strata cennego czasu zostanie zniwelowana do minimum w sytuacji, gdy posiadasz któryś z tych przedmiotów. Podobnie jak w przypadku klamotów ułatwiających wydostanie się z więzienia, przydatność obu artefaktów jest znikoma. Nawet jeśli nie uznajesz pomagania sobie w zmaganiach za pomocą opcji nagrywania i odtwarzania stanu gry, sytuacja w której stracisz jedyny swój statek występuje niezwykle rzadko.
Three-Stringed Fiddle i Concertina
Oba przedmioty pomagają zwiększyć czas, jaki potrzebują marynarze, aby zniechęcić się do jakichkolwiek wojaży. Innymi słowy, instrumenty pomagają utrzymać w ryzach morale. Z racji swojego przeznaczenia, są to jedne z najbardziej pożądanych artefaktów, które warto posiadać już od początku przygody.
Weather Glass i Precision Barometer
Pojawiające się na Morzu Karaibskim gwałtowne burze mogą uszkodzić okręty, które znajdą się w ich zasięgu. Oba wymienione przedmioty redukują te obrażenia, powodując, że rejs w niesprzyjających warunkach atmosferycznych jest znacznie bezpieczniejszy.