Kryminaliści | Rozmaitości | Sid Meier's Pirates! poradnik Sid Meier's Pirates! (2004)
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019
Kryminaliści
Kryminaliści to kapitanowie, którzy z jakichś bliżej niesprecyzowanych powodów narazili się koronie. O fakcie ich istnienia dowiesz się po "poprawnym wykonaniu zadania" od przeciętnej (Plain) urody córek gubernatorów (szczegóły w dziale "Romanse"). W późniejszej fazie rozgrywki, zadania z kryminalistami w roli głównej zlecać Ci będą także inne, piękniejsze dziewczyny. Dzieje się tak, gdy posiadasz już wszystkie przedmioty, wykonałeś zadania z zaginionymi krewnymi lub pozbyłeś się markiza Montalbana. Z braku laku dobry kit.
Dziewczyna informuje nas o poszukiwanym kryminaliście.
Dziewczyna informuje o miejscu pobytu kryminalisty, którym może być dowolny port należący do jednego z czterech mocarstw. W przeciwieństwie do barona Raymondo, pułkownika Mendozy i markiza Montalbana, poszukiwani złoczyńcy nie bawią się w zwiedzanie kolejnych portów, dlatego wiadomość możesz uznać za pewnik. Aby dopaść zbiega, wystarczy udać się do wskazanego przez córkę gubernatora miasta i porozmawiać z barmanem w tawernie.
Zostaniesz zaprowadzony na górę, gdzie odbędzie się tradycyjna walka szermiercza. Jej stopień trudności w głównej mierze zależy od tego, jak wysoka nagroda oferowana jest za głowę kryminalisty. Odpowiednie wartości znajdziesz w tabeli poniżej.
Kryminalista | Nagroda |
Chatterley | 1000 |
Farthingsworth | 2000 |
Connery | 3000 |
Shawshank | 4000 |
Faulkes | 5000 |
Pierścień z rubinem lub nagroda pieniężna i sława. Wybór należy do Ciebie.
Pokonanie kryminalisty może zakończyć się próbą przekupstwa ze strony złoczyńcy. Kryminalista zaoferuje Ci losowo wybrany przedmiot, którego nie posiadasz jeszcze w swojej kolekcji, w zamian za puszczenie wszystkiego w niepamięć. Wybór opcji jest kwestią Twoich indywidualnych upodobań. Jeśli prezentowany artefakt jest warty więcej niż ustalona z góry nagroda, warto puścić zbiega. W innym przypadku nie zgadzamy się na łapówkę i odstawiamy kryminalistę do siedziby gubernatora w mieście, w którym otrzymaliśmy zadanie. Na nasze konto wpłynie odpowiednia kwota, a dodatkowo zyskamy sympatię w oczach możnowładcy. Ten ostatni aspekt z pewnością pomoże Ci w uzyskaniu lepszej rangi i dodatkowych aktów własności ziemi. Schwytanie jednego kryminalisty nie oznacza, że nie może się on pojawić ponownie. Zadanie te można wykonywać w nieskończoność.