Jezuici | Rozmaitości | Sid Meier's Pirates! poradnik Sid Meier's Pirates! (2004)
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019
Jezuici
Europejska ekspansja Nowego Świata sprawiła, że w basenie Morza Karaibskiego wręcz zaroiło się od misjonarzy, pragnących naprowadzić tubylców na jedyną i słuszną wiarę. Jezuici, podobnie jak większość innych grup społecznych, dysponują własnymi osadami, które losowo pojawiają się na mapie po rozpoczęciu rozgrywki. Na pierwszy rzut oka, wioski misjonarzy mają niewiele do zaoferowania. O handlu możemy całkowicie zapomnieć, gdyż wokół panuje wszechobecna bieda. Jezuici nie dysponują również stocznią i tawerną. Nasuwa się pytanie: czy do osad Jezuitów warto w ogóle zaglądać? Okazuje się, że tak i to aż z trzech powodów:
- Misjonarze mogą udzielić Ci konkretnych wskazówek na temat pobytu barona Raymondo, jedynej osoby zdolnej naprowadzić Cię na ślad zaginionej rodziny. W tym wypadku Jezuici pełnią podobną rolę, co tajemniczy przybysz (Mysterious Traveller) z tawerny. Jedyna różnica polega na tym, że za rozmowę z opatem nie trzeba płacić.
Opat załatwia nam wstawiennictwo u wrogiej nacji.
- Misjonarze mogą przyczynić się do zdjęcia nagrody za Twoją głowę u Hiszpanów. W tym celu należy odnaleźć osadę Jezuitów (położoną blisko jednego z miast hiszpańskich) i porozmawiać z opatem. W kierunku portu zostanie wysłany okręt ze specjalną delegacją, która załatwi wszelkie formalności za nas, o ile oczywiście dotrze bezpiecznie do celu. Ewentualnych agresorów (np. piratów) eliminujemy we własnym zakresie.
- Misjonarze organizują wyprawy imigrantów, które zwiększają liczbę ludności w portach. Gracz sam decyduje, do którego z najbliższych miast wysłać nowych osadników, wybierając jego nazwę z listy. To jednak nie załatwia sprawy całkowicie. Okręt z imigrantami należy chronić, gdyż zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie chciał przeszkodzić ludności cywilnej w bezpiecznym dotarciu do celu. Eskortowanie osadników jest wysoko cenione przez gubernatorów i może w dużej mierze przyczynić się do uzyskania kolejnych aktów własności ziemi.
W grze istnieją dwa przedmioty (Golden Cross i Sacred Relic), które według informacji zawartych w "piratopedii", mają poprawić stosunki z Jezuitami. Z racji tego, że te ostatnie nigdy się nie psują, a misjonarze są cały czas pozytywnie nastawieni, kupno tych artefaktów to zwykła strata pieniędzy.