Wyłącz syrenę | Kontemplacja - Claire | Resident Evil Revelations 2 poradnik Resident Evil: Revelations 2 - Kolonia Karna
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Wyłącz syrenę
Po przekazaniu paliwa w wiosce zostanie uruchomiona głośna syrena, która ściągnie w Twoją stronę wszystkich przeciwników z okolicy. Twoim zadaniem będzie więc jej wyłączenie. W tym celu ruszaj w stronę baru (miejsce, w którym zaczynałeś epizod). Tuż przed wejściem możesz zrobić użytek z butelki z wabikiem lub butelki wybuchającej, dzięki czemu wyeliminujesz wrogów znajdujących się w pobliżu drzwi.
W środku podejdź do ściany na górnym poziomie, gdzie wyłącz syrenę ([działanie]). Następnie przygotuj się na ciężką przeprawę z zastępem przeciwników.
Przetrwaj atak
Twoim zadaniem będzie przeżycie i powstrzymanie fali nadciągających przeciwników. Na początku używaj najlepiej pistoletu, gdyż istnieje spora szansa, że wrogowie i tak wtargną do środka budynku, gdzie zdecydowanie bardziej przyda się strzelba lub pistolet automatyczny.
W początkowej fazie musisz odstrzeliwać wrogów próbujących wyłamać kraty i wedrzeć się do środka. Oszczędzaj amunicję i strzelaj pewnie, najlepiej z bliższej odległości. Cały czas kontroluj sytuację i gdy tylko przeciwnik pojawi się przy oknie - strzelaj.
Mimo wszystko wrogów będzie tak dużo, że jakiś wedrze się do środka. Wtedy sytuacja zrobi się nieco bardziej gorąca, dobrze będzie schować się za drewnianym barem. Zrób także użytek ze strzelby, do której przed chwilą oszczędzałeś amunicję. Pozwalaj wrogom podchodzić dość blisko, aby jednym potężnym strzałem od razu ich eliminować.
Gdy tylko uda Ci się odeprzeć atak czeka Cię kolejna przeprawa. Twój towarzysz, Pedro, zmieni się pod wpływem wirusa w mutanta z wiertłem. Nawet nie staraj się go zabić - szkoda amunicji. Dobrze jest zabawić się z nim wokół stołu. Biegając w kółko przez kilka sekund unikniesz obrażeń, a po chwili drzwi od baru zostaną otwarte. Wtedy przyszykuj się na szybki unik i jak najszybciej wybiegnij na zewnątrz.
UWAGA: Jeżeli posiadasz wystarczająco dużo amunicji możesz pokusić się o zabicie Pedra. Dzięki temu zmieni się nieco część Barry'ego, który w swojej kampanii nie będzie musiał z nim walczyć. Znajdzie on także wiertło w barze, które umożliwi mu otwarcie, niedostępnego normalnie, przejścia.
Decydując się na taki krok najlepiej będzie, gdy na początku mimo wszystko nie będziesz zaprzątał sobie głowy Pedrem. Po otwarciu drzwi wybiegnij na zewnątrz i poczekaj na opuszczenie drabiny. Dobrym momentem na atakowanie jest chwila, gdy ten po nieudanej szarży zaklinuje swoje wiertło w którymś z budynków. Jeszcze lepszy moment nadarzy się po wyjściu na dach. Tam nie musisz uważać na ataki Pedra, który na górę z pewnością nie wyjdzie. Nie oznacza to jednak, że jesteś całkowicie bezpieczny - słabsi przeciwnicy będą pojawiać się w tym rejonie i z powodzeniem wchodzić na dach do czasu ucieczki. Wskazane jest więc jak najszybsze wyeliminowanie Pedra i błyskawiczna ewakuacja.
Teraz musisz sobie trochę pobiegać. Postaraj się odstrzelić kilku przeciwników, a następnie wróć w pobliże baru, gdy tylko zobaczysz przerywnik filmowy. Na dół zostanie spuszczona drabina, dzięki której dostaniesz się na dach. W razie potrzeby odciągnij od niej przeciwników używając Butelki z wabikiem i wejdź na górę, gdy teren będzie względnie czysty. Tutaj nadal musisz uważać na przeciwników, którzy ruszą za Tobą. Ty sam z kolei biegnij za swoim nowo spotkany towarzyszem, który po krótkim biegu otworzy Ci bramę.
Kawałek za bramą pomóż Neil'owi otworzyć przejście do tunelu. W środku dobrze przełączyć sterowanie na Moirę, co, dzięki jej latarce, ułatwi poruszanie się w ciemności. Przy wejściu do tunelu podnieś Mapę Miasta, a w większej sali Pustą butelkę oraz Wonny środek chemiczny. W dalszej części tunelu w beczkach znajdziesz trochę amunicji, a na ścianie za nimi - Rysunek Kafki. Ostatecznie wyjdź z tunelu drzwiami znajdującymi się u szczytu schodów - na powierzchni od razu spójrz w lewo, gdzie w oddali, na jednym z balkonów, zauważysz Emblemat wieży.