Ucieknij z zakładu - włączenie zasilania | Kolonia karna - Claire poradnik Resident Evil: Revelations 2 - Kolonia Karna
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Ucieknij z zakładu - włączenie zasilania
Zwróć tutaj uwagę na to, że niektóre cele są otwarte. W skrajnej z nich (za schodami, którymi wyszedłeś) znajdziesz Szafir (500 PP), a w celi z lewej kolejny, tym razem wbity w sufit. W większym przedsionku na wprost, na stole z lewej strony, odnajdziesz Mapę więzienia. Na stole z prawej natomiast leży kolejny Dokument, a po spojrzeniu w górę będziesz mógł zestrzelić Emblemat wieży.
Spójrz na zakratowane drzwi na wprost - z ich prawej strony znajduje się mechanizm, w którym tymczasowo brakuje koła zębatego. Twoim zadaniem jest oczywiście jego znalezienie. W tym celu wybierz prawą odnogę, w której znajdziesz otwarte drzwi.
W korytarzu, zaraz na jego początku skręć w lewo, gdzie na wiklinowym koszu znajdziesz kolejny Dokument. W skrzyni na końcu znajdziesz natomiast losowy przedmiot. Otwórz jedyne w tym korytarzu drzwi, za którymi, w kolejnym pomieszczeniu, zauważysz poszukiwane koło zębate, zaklinowane w jakiejś maszynie.
Musisz teraz włączyć zasilanie - w tym celu udaj się do następnej sali. Tutaj z półki zabierz Opaskę uciskową. Koło stołu leży natomiast Skrzynia z częściami. Możesz jej teraz użyć przy stole pokazanym na screenie, aby dokonać ulepszenia jednej z posiadanych broni.
Następnie wróć się do pomieszczenia z kołem zębatym, a po lewej stronie wejścia zauważysz urwaną drabinkę. Przełącz sterowanie na Moirę i z pomocą Claire wespnij się na wyższy poziom (tam skrzynia z zawartością - Skrzynka z amunicją pistoletową). Na końcu korytarza skręć w lewo i otwórz drzwi dla Claire, którą następnie wejdź po drabinie, aby dołączyć do Moiry. Jeśli chcesz zestrzelić kolejny Emblemat wieży wróć się na górze do miejsca, gdzie podsadzałeś Moirę - patrząc stamtąd w lewo z łatwością zauważysz "talerz".
Będąc na górze obierz drogę na lewo, gdzie zaraz za drzwiami użyj latarki Moiry, aby pod półkami odnaleźć losowy przedmiot. Następnie ruszaj w głąb korytarza, na końcu którego otwórz drzwi.
W lewej części, za kratami, znajdziesz skrzynię z losową zawartością. Następnie dalej w korytarzu uważaj na wyskakującego przeciwnika - będziesz miał chwilę, aby strzelić mu w głowę, która efektownie eksploduje. W przedostatniej celi znajdziesz błyszczący przedmiot pod biurkiem (użyj latarki Moiry), a w ostatniej - kolejny Dokument.
Otwórz drzwi z lewej strony i przejdź do kolejnego pomieszczenia. Tutaj z kolei uważaj na dwóch przeciwników, którzy wyskoczą zza drzwi, po prawej stronie. Po ich pokonaniu wejdź do środka, aby znaleźć kolejny Dokument. Na stoliku leży tu także Opaska uciskowa. Skręć za ścianą w prawo i ruszaj dalej korytarzem.
Uważaj, gdyż przez okno wskoczy pojedynczy przeciwnik. Po jego pokonaniu przejdź do pomieszczenia na końcu. Tutaj znajdziesz Butelkę eksplodującą, Topaz (100 PP), a także otwartą księgę - Dokument. Korzystając z latarki Moiry możesz tutaj takze odkryć Rysunek Kafki - znajduje się on na ścianie z prawej strony od drzwi "wyjściowych".
Istotnym elementem tego pomieszczenia jest także niebieska skrzynka, otwierana w "specjalny" sposób, sterując Moirą. Twoim zadaniem jest znalezienie miejsca, w którym możesz podważyć zamek. W tym celu obserwuj kolor kółeczka, a także słuchaj dźwięku wydobywającego się podczas otwierania zamka (przypomina on skrobanie). Gdy znajdziesz już odpowiednie miejsce przytrzymaj przycisk odpowiedzialny za [atak wręcz] , a kółeczko zacznie się zmniejszać. Podczas tego musi ono cały czas pozostawać pomarańczowe (screen) - gdy zmieni kolor na czerwony zwolnij trzymany przycisk i lekko przesuń kółeczko w inne, jednocześnie bliskie miejsce. Gdy trafisz w odpowiedni fragment zamek zostanie otwarty. Podobnie zrób z drugim, a wtedy skrzynia puści - w środku znajdziesz Skrzynię z częściami, dzięki której będziesz mógł ulepszyć posiadaną broń. Po przetrząśnięciu pomieszczenia możesz już wyjść przez drzwi i na końcu korytarza zejść na dół.
Teraz pod żadnym pozorem nie rozpoczynaj strzelaniny. Dużo lepiej jest przykucnąć i po kolei, po cichu, wyeliminować trzech znajdujących się tutaj przeciwników. W tym celu, na kuckach, zachodź ich kolejno od tyłu, rozpoczynając od wroga z toporem, a następnie dyskretnie zabijaj używając [ataku wręcz]. Dzięki temu nie tracąc zdrowia, ani żadnego naboju szybko i sprawnie pozbędziesz się zagrożenia.
Otwórz drzwi z lewej strony, a z półki weź Butelkę eksplodującą. Następnie w kolejnym niewielkim pomieszczeniu znajdziesz Zardzewiały klucz, z którym wróć się do miejsca, gdzie zabiłeś przed chwilą trzech przeciwników. Z pomocą klucza otwórz drzwi po przeciwnej stronie.
Wewnątrz, zaraz po wejściu, zaatakuje Cię kilka zmutowanych pająków - nie są może groźne, ale i tak wyeliminuj je jak najszybciej, najlepiej korzystając z ataku wręcz. Na dole natkniesz się na parę kolejnych pająków. Pod ścianą podsadź Moirę, która wyjdzie na górę.
Już jako Moira przejdź do kolejnego pomieszczenia, gdzie będziesz mógł włączyć zasilanie (przed tym możesz jeszcze, przy użyciu latarki, znaleźć błyszczący przedmiot w rogu pomieszczenia, przy jeszcze nie wirującym ostrzu). Uważaj teraz, gdyż z Twojej prawej strony zaczną obracać się ostrza, natomiast na wprost wyrośnie przeciwnik. Możesz spróbować go oślepić latarką, a następnie zaatakować lub zwabić w stronę kręcących się ostrzy. Możesz również szybko przebiec obok, wracając do Claire.