Ucieknij z zakładu cz.2 | Kolonia karna - Claire | Resident Evil Revelations 2 poradnik Resident Evil: Revelations 2 - Kolonia Karna
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Ucieknij z zakładu - c.d.
Po odzyskaniu klucza możesz wybrać dowolne drzwi lub nie wybierać ich wcale - podczas zbliżenia się pod drabinę i tak jedne z nich zostaną otwarte, a ze środka wybiegnie przeciwnik. Korzystając z tego, że (póki co) jest tylko jeden, staraj się wycelować w głowę oraz zaatakować wręcz, gdy ten będzie ogłuszony (lekko pochylona postać), dzięki czemu zaoszczędzisz amunicję.
Następnie szybko wbiegnij do otwartego pomieszczenia (nieważne którego), gdzie na półce znajdziesz paczkę z amunicją do posiadanego pistoletu. Przeładuj ([przeładowanie]) i wracaj do głównej sali, gdzie czeka już na Ciebie komitet powitalny w postaci trzech przeciwników. Szczególnie istotny jest ich "szef" posiadający topór, gdyż jego ataki są bardzo zabójcze.
Niestety, nie uciekniesz stąd, póki nie pokonasz ich wszystkich, gdyż będą oni zrzucać Cię z drabiny w przypadku wejścia na nią. Pozwól uciec Moirze, a samemu zajmij się przeciwnikami. Musisz pozostawać w ruchu, jednocześnie starając się strzelać celnie, niekoniecznie w głowę, gdyż każdy pocisk się liczy. Ogłuszonych przeciwników powalaj ręcznie, za pomocą noża (będzie on automatycznie używany gdy wykonasz atak bez celowania). Jeśli to możliwe odstrzel na początku oponenta z toporem. Pamiętaj, że na wszystkich może braknąć Ci amunicji, dlatego dobrze posiłkować się atakiem wręcz i powalać wrogów.
Po załatwieniu sprawy na dole możesz już spokojnie wyjść po drabinie lub wrócić na dół Moirą, aby w otwartym pomieszczeniu obok drabiny odkryć, korzystając z latarki, pierwszy Rysunek Kafki. Z miejsca, w którym z ciała strażnika próbowałeś wziąć klucz możesz zauważyć Emblemat wieży - znajduje się pod platformą, przy drabinie, którą schodziłeś na najniższy poziom w poszukiwaniu klucza.
Po drodze przyszykuj się na małe piekło. Po otwarciu drzwi skręć w prawo, gdzie znajdziesz amunicję pistoletową oraz Zielone zioło. Możesz tutaj przez chwilkę zostać i poczekać na szwendającego się w okolicy przeciwnika, który Cię niebawem zlokalizuje. Następnie, po drodze przed wejściem przez zakratowane drzwi uważaj na wyskakującego wroga z toporem. Staraj się wykonywać uniki w momencie, gdy ten bierze zamach, co pozwoli Ci na uniknięcie obrażeń.
W dalszej części korytarza, w drugiej celi z kolei po lewej stronie, znów wyskoczy na Ciebie przeciwnik. Jeżeli Twój poziom zdrowia podupadł (czerwona obwódka) dobrze jest wykonać szybki unik i skorzystać z leżącego wewnątrz celi Zielonego zioła. Następnie zabij wroga, a po drodze przy końcu korytarza - jeszcze jednego. Ostatecznie ruszaj schodami w górę i otwórz znalezionym kluczem drzwi do bloku eksperymentalnego.
Tuż za wejściem podnieś strzelbę. Od tej pory możesz przełączać się pomiędzy posiadanymi spluwami (klawisze numeryczne). Rozwal jeszcze skrzynię przed sobą i podnieś amunicję do strzelby, a zostaniesz automatycznie przełączony na sterowanie Moirą.
Podejdź do półki, przy której stoi Claire. Za pomocą latarki ([przygotowanie broni]) znajdziesz tutaj Topaz (100 PP), amunicję pistoletową oraz Łom. Przy użyciu tego ostatniego możesz, jako Moira, atakować przeciwników. Pociski do pistoletu przekaż Claire (skorzystaj z menu przedmiotów ([ekran statusu]), wskaż amunicję i wybierz opcję "przekaż" ([przekazanie przedmiotu])). Przy ścianie, z prawej strony drzwi, z pomocą latarki możesz zauważyć kolejny Rysunek Kafki. Otwórz jeszcze drzwi ([działanie]), a zostaniesz z powrotem przełączony na Claire.
Ruszaj dalej korytarzem, aż dojdziesz do niewielkiego pomieszczenia. Tutaj warto przełączyć się na Moirę i z pomocą latarki zlokalizować amunicję pistoletową, a po zniszczeniu skrzyni także amunicję do strzelby. Następnie otwórz bramę i kieruj się po schodach na górę.