Ważny wybór - Pedro | Resident Evil Revelations 2 poradnik Resident Evil: Revelations 2 - Kolonia Karna
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Podczas rozgrywania kampanii Claire możesz dokonać wyboru mającego niemały wpływ na dalszą część epizodu, głównie kampanię Barry'ego. Chodzi mianowicie o zabicie bądź ucieczkę i pozostawienie Pedra przy życiu.
Ucieczka
W barze Twój towarzysz, Pedro, zmieni się pod wpływem wirusa w mutanta z wiertłem. Nawet nie staraj się go zabić - szkoda amunicji. Dobrze jest zabawić się z nim wokół stołu. Biegając w kółko przez kilka sekund unikniesz obrażeń, a po chwili drzwi od baru zostaną otwarte. Wtedy przyszykuj się na szybki unik i jak najszybciej wybiegnij na zewnątrz.
Teraz musisz sobie trochę pobiegać. Postaraj się odstrzelić kilku przeciwników, a następnie wróć w pobliże baru, gdy tylko zobaczysz przerywnik filmowy. Na dół zostanie spuszczona drabina, dzięki której dostaniesz się na dach. W razie potrzeby odciągnij od niej przeciwników używając Butelki z wabikiem i wejdź na górę, gdy teren będzie względnie czysty. Tutaj nadal musisz uważać na przeciwników, którzy ruszą za Tobą. Ty sam z kolei biegnij za swoim nowo spotkany towarzyszem, który po krótkim biegu otworzy Ci bramę.
Zabicie Pedro
Jeżeli posiadasz wystarczająco dużo amunicji możesz pokusić się o zabicie Pedra.Decydując się na taki krok najlepiej będzie, gdy na początku mimo wszystko nie będziesz zaprzątał sobie głowy Pedrem. Po otwarciu drzwi wybiegnij na zewnątrz i poczekaj na opuszczenie drabiny. Dobrym momentem na atakowanie jest chwila, gdy ten po nieudanej szarży zaklinuje swoje wiertło w którymś z budynków. Jeszcze lepszy moment nadarzy się po wyjściu na dach. Tam nie musisz uważać na ataki Pedra, który na górę z pewnością nie wyjdzie. Nie oznacza to jednak, że jesteś całkowicie bezpieczny - słabsi przeciwnicy będą pojawiać się w tym rejonie i z powodzeniem wchodzić na dach do czasu ucieczki. Wskazane jest więc jak najszybsze wyeliminowanie Pedra i błyskawiczna ewakuacja.
Zmiany w kampanii Barry'ego
Jeżeli w kampanii Claire pokonałeś Pedro w barze znajdziesz jego wiertło, dzięki któremu będziesz mógł otworzyć w dalszej części epizodu, niedostępne normalnie drzwi.
Zaraz po wejściu do budynku (wcześniej w przejściu zaatakuje Cię z nienacka dwóch przeciwników - za kratami, skąd w kampanii Claire wypadły mutanty goniące Neila) udaj się na górę. Z pomocą posiadanego wiertła przewierć drzwi (w środku Larwa owada). Możesz jeszcze wrócić na dół lub przez wyrwę przeskoczyć do drugiego budynku (wcześniej zbierając amunicję magnum). Tam trafisz na jeszcze jednego przeciwnika, a kolejnymi drzwiami wejdziesz do dużego magazynu - dalej rozgrywka toczy się już identycznie.
Podsumowując: Zabicie Pedro w kampanii Claire pozwoli w kampanii Barry'ego na zebranie Larwy owada oraz znacznie ją uprości, gdyż z oczywistych względów Pedra już w niej nie uświadczysz.