Village (1-2) - pierwszy handlarz | Solucja Resident Evil 4 poradnik Resident Evil 4 - PC
Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019
Etap rozpoczyna się dalszą częścią filmiku, którego początek był jeszcze w poprzednim podrozdziale. Główny bohater będzie mieć bardzo realny sen, po którym się ocknie, będąc związanym z Luisem.
Po chwili do pomieszczenia wejdzie wieśniak i zaatakuje was. Będzie to interaktywny filmik, w którym jeśli nie zareagujesz, to zginiesz. Musisz wcisnąć odpowiednie guziki w momencie, w którym poprosi Cię gra. Jeśli Ci się uda, zostaniesz uwolniony, a napastnik zginie.
Po przejęciu kontroli nad bohaterem udaj się w kierunku wyjścia. Po drodze zobaczysz tajemniczą postać w oknie, nie obawiaj się, to handlarz. Przed wyjściem na zewnątrz zabierz amunicję z szafki i zapisz grę .
Na zewnątrz skieruj się za budynek, gdyż tam stoi sprzedawca. Na początku pozbądź się wszystkich wcześniej zebranych skarbów i klejnotów. Najlepiej jak kupisz snajperkę (za chwilę się przyda) i powiększysz sobie miejsce na ekwipunek. Nie kupuj mapy, gdyż ona pokazuje położenie skarbów, a te ja Ci wskażę.
Gdy zbliżysz się do muru odgradzającego to miejsce od reszty terenu, powinna załączyć się scenka, w której zobaczysz kanion, a na nim budynki z wrogami. Zanim rozpoczniesz eksterminację rozwal jedyną beczkę blisko Ciebie (pod ścianą budynku) i podnieś zioło .
Następnie podejdź do wyrwy w murze i używając snajperki rozpocznij zabijanie wszystkiego, co się rusza. Konieczne jest byś pozbył się trzech panów: jeden stoi na baszcie (mapa wskazuje jej położenie)...
...pozostali są na baraku i koło fragmentu "klucza", na prawo od wieżyczki. Celuj w okolicę głowy, by zabić za pierwszym strzałem.
Kiedy spostrzeżesz, iż biegną do Ciebie wrogowie, wyjmij pistolet i rozpocznij klasyczne uśmiercanie. Gdy przejdziesz przez bramę z pewnością zaatakują Cię panowie z dynamitem w ręku i to na nich uważaj najbardziej. Jeśli ich odpowiednio wykorzystasz, bardziej Ci pomogą, aniżeli przeszkodzą. Patrz, gdzie rzucają ładunek i wtedy uciekaj, bardzo często będą wysadzać swoich. Możesz ich przewracać strzelając w stopy, wtedy również będą eksplodować.
Bardzo wygodnym sposobem na zabijanie jest po prostu strzelanie w nogi na kładkach, przeciwnik wówczas traci równowagę i spada w przepaść.
Nie bawiąc się zbytnio, kieruj się ścieżką na górę, gdyż tam znajduje się pierwszy fragment, potrzebny do otwarcia bramy. |
Idąc tamtędy miniesz wybuchową beczkę, możesz ją wykorzystać, gdy zbliży się duża grupa wrogów. Jednak nie czekaj tam długo, otwórz leżącą tam skrzynię i zabierz z niej potrzebny przedmiot.
Następnie podejdź do drewnianego rusztowania i zeskocz na dół uciekając pogoni. Na dole pobiegnij przed siebie i wejdź po drabinie na barak (mapa). Jeśli wcześniej zabiłeś kogo trzeba ze snajperki, wówczas dach powinien być czysty.
Stąd wejdź na basztę, a tam poczekaj na oponentów. Zrób podobnie jak w stodole, kilka map wcześniej. Gdy przeciwnik będzie się wspinał, strącaj go i tak, aż do pozbycia się wszystkich.
Gdy zobaczysz, że w okolicy jest bezpiecznie, zejdź na dół i skieruj się na pierwszą kładkę (mapa).
Z niej wejdź do domu i podnieś tam leżącą amunicję , a następnie otwórz drzwi do drugiego pomieszczenia. Będą tam niedobitki, jeśli nie chcesz tracić dużo amunicji wywab ich na kładkę i postrącaj w przepaść strzelając w stopy.
Następnie wejdź po drabinie na dach domu (z drugiego pomieszczenia), a tam może się znajdować jeszcze jeden wróg (kiedy wszyscy zostaną zabici, muzyka się "uspokoi"). Drugi fragment przedmiotu potrzebnego do otwarcia bramy powinien być właśnie tam, w takiej samej skrzyni, jak ten poprzedni.
Kiedy wszyscy będą już na drugim świecie rozpocznij eksplorowanie otoczenia. Zajrzyj do każdego z pomieszczeń i oczyść każdą szafkę. Leży tam dość dużo amunicji i innych równie potrzebnych power-up'ów.
Gdy uznasz, że możesz już iść dalej, skieruj się do zamkniętej bramy (mapa).
Połącz obydwa fragmenty w jedną całość (w opcjach) i włóż je w odpowiednie miejsce na wrotach. Brama zostanie otwarta i uruchomi się loading. |