Island (5-3) - klatki z IT | Solucja Resident Evil 4 poradnik Resident Evil 4 - PC
Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019
Zanim udasz się drogą w prawo, nie zapomnij podnieś zioła we wnęce za zniszczoną siatką. Idąc dalej dotrzesz do rozległej przestrzeni, w której na samym początku kamera wskaże wiszące w powietrzu klatki.
Idąc parę kroków dalej ścieżką pod górę dotrzesz do miejsca, gdzie załączy się dłuższa scena. Leon znajdzie nadajnik, który wcześniej przyczepił do Ashley, a poza tym zostanie zaatakowany przez wielkiego potwora, przyszłego bossa. Po wyłączeniu się filmiku akcja przeniesie się do wcześniej pokazanych klatek.
"It" - przeciwnik, który będzie bardzo znacząco utrudniał Ci dalszą drogę, jest bossem, ale jego unicestwienie jest w tej chwili niemożliwe. Do ostatecznego starcia dojdzie dopiero za chwilę, a jego przebieg opisałem w osobnym dziale. |
Tymczasem, aby nie zginąć, wystarczy strzelać w niego ze strzelby. Po dwóch, trzech celnych atakach (w tors) przeciwnik ucieka na dach, by po chwili znów wrócić.
Gdy będzie na suficie, co jakiś czas spróbuje Cię zaatakować. Wystarczy zrobić unik, by nie otrzymać obrażeń (podobnie walczyłeś z Verdugo kilka podrozdziałów wcześniej). Jeśli jednak uda mu się schwytać Cię, szybko wykonuj wskazaną przez grę czynność (energicznie zmieniając kierunki), dzięki temu się wyswobodzisz i stracisz mniej życia.
To tyle na temat samej walki i unikania obrażeń, przejdźmy teraz do opisu przejścia lokacji. Bohater znajduje się w trzech, przyległych do siebie klatkach, po opuszczeniu której, ta spada w przepaść. Niestety wyjście z nich nie jest proste - oprócz przeszkadzającego potwora będziemy zmuszeni pootwierać zagradzające przejścia bramy, wciskać guziki i walczyć z czasem (po wciśnięciu ostatniego przycisku w danej klatce mamy 30 sek. na jej opuszczenie, nim ta zniknie w mroku).
Poniżej przedstawiłem położenie wszystkich bram, oraz guzików potrzebnych do otworzenia przejść końcowych. Dzięki temu nie powinieneś mieć problemów.
Po przejęciu kontroli nad bohaterem i odstraszeniu napastnika przejdź na wprost, skręć dwa razy w lewo i strzel w zieloną lampkę, by otworzyć pierwszą bramę. Tuż za nią znajduje się pierwszy, czerwony przełącznik - użyj go.
Następnie wróć się do miejsca, gdzie rozpocząłeś walkę w klatkach i otwórz kolejną bramę. Potem idąc otwartym przejściem miniesz czerwoną, wielką bramę - to do niej udaj się, gdy wszystkie czerwone guziki zostaną wciśnięte. Ostatni przełącznik znajduje się nieopodal końcowego przejścia.
Po jego wciśnięciu masz 30 sekund na ucieczkę. Podejdź do czerwonej bramy i zadziałaj na niej, a w ten sposób przejdziesz do kolejnej klatki. |
W klatce drugiej idąc na wprost dojdziesz do miejsca, w którym kamera pokaże zamakające się bramy i nastąpi atak potwora. Oddaj w niego kilka strzałów (w brzuch) i pozbądź się problemu, pamiętaj jednak by strzelać w sposób uniemożliwiający jego atak.
Pierwsza zielona lampka do zniszczenia jest bardzo blisko, lecz tym razem ulokowana została nieco wyżej i musisz strzelić, celując w górę. Przechodząc obok niej i skręcając w lewo dotrzesz do pierwszego przełącznika (przy ścianie, na której widnieć będzie "2"). Następnie wróć się do miejsca pierwszego ataku i tam, znów strzelając w lampę u góry (zdjęcie prawe), otworzysz ostatnią bramę. Przejdź pod nią, skręć w lewo i na końcu wciśnij guzik.
Następnie zawróć i skręcając w prawo dopiero na końcu drogi (nie w połowie) dotrzesz do bramy końcowej. |
Na samym początku trzeciej klatki skręć w prawo, a znajdziesz tam pierwszy przycisk. Wciśnięcie go spowoduje nie tylko otwarcie przejścia do rękawa dzielącego dwie strony pomieszczenia, ale także spowoduje zmutowanie napastnika (jeden celny strzał z magnum go odstrasza).
Przejdź przez otwarty rękaw. Idąc tamtędy dotrzesz do miejsca, w którym możliwe jest zniszczenie pierwszej i zarazem ostatniej zielonej lampki w tej klatce. Możesz to uczynić oddając strzał między kratą (zdjęcie prawe). Następnie wróć się z powrotem przez rękaw, skręć trzy razy w prawo i wciśnij ostatni przełącznik.
Aby dostać się do wyjścia (obok którego już przechodziłeś) znów przebiegnij przez rękaw. Nie powinieneś mieć problemu z trafieniem do czerwonej bramy, gdyż będzie zaraz przy wyjściu. Otwórz ją, podejdź na skraj podestu i wciśnij guzik "akcji". Spowoduje to, iż Leon skoczy na linę, a ostatnia klatka poleci w przepaść.
Gdy staniesz na równych nogach pozbieraj okoliczne przedmioty i udaj się przed siebie. Po pokonaniu dosłownie kilku kroków załączy się scenka, w której "It" znów nie da o sobie zapomnieć. Ostateczną walkę opisałem w osobnym dziale (Boss (5-3) - It).
Gdy zwyciężysz, przejdź przez otwartą kratę i skieruj się do małych drzwiczek w skale. Za nimi znajduje się wąski tunel, na końcu którego znów trafisz do rozleglejszej przestrzeni.
Wejdź po metalowych schodach na górę i w pierwszej kolejności skorzystaj z kolejki, by przejechać na drugą stronę urwiska (nieopodal wcześniej wiszących klatek). Podnieść tam będziesz mógł zioło . Następnie wróć z powrotem korzystając z transportu i ...
... wejdź po drabinie, by zakończyć ten burzliwy etap. |