Boss (final chapter) - Saddler | Solucja Resident Evil 4 poradnik Resident Evil 4 - PC
Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019
Tuż przed samą walką winda, którą dostałeś się na platformę, zostanie unieruchomiona i ponowne z niej skorzystanie będzie możliwe dopiero po unicestwieniu oponenta. |
Nim przejdę do opisu, jak pokonać Saddler'a, przedstawię pokrótce jak wygląda arena walki i co się na niej znajduje.
Pierwszą bardzo ważną rzeczą są dwie, równolegle do siebie ustawione (oddalone o kilka metrów) kładki, które co kilka sekund będą opuszczane i podnoszone. O stanie w jakim się znajdują, na chwilę przed zmianą informują nas lampki obok (czerwone/zielone - chyba nie muszę tłumaczyć co oznaczają). Gdy będziesz w trakcie pokonywania którejś z nich, gdy ta zostanie opuszczona szybko wciśnij wskazane przez grę guziki (lewy + prawy Shift). Dzięki temu Leon wykona skok i uchroni się przed upadkiem w przepaść (trzymając się krawędzi wklepuj jak najszybciej guzik akcji, by wdrapał się na platformę).
Na arenie znajdują się również dwie wybuchowe beczki, są one niezwykle przydatne, gdyż prawidłowe ich wykorzystanie (wysadzenie, gdy przeciwnik jest obok) sprawi, że będziesz mógł zaatakować najczulszy punkt oponenta. |
Na platformie porozrzucane są różne elementy otoczenia (słupy). W chwili, gdy Saddler stoi obok nich, a Ty jesteś daleko (szczególnie podczas przebywania po przeciwległej kładce) zostaniesz nimi zaatakowany. Będziesz mieć ułamek sekundy na unik, który wykonaj wciskając odpowiednie przyciski (lewy + prawy Shift, bądź Enter z prawym Ctrl'em - losowo).
Kolejną, niezwykle przydatną atrakcją są dźwigi ze swoimi ładunkami. Teren, na którym toczy się walka posiada takie dwa, a sterować możesz nimi na podwyższeniach obok zwodzonych kładek.
Ich użycie jest bardzo proste (i podobne do zapadni podczas walki z bossem "Dos Gigantes"). Pierwsze zadziałanie na dźwigni sterującej maszyną sprawi, że ulegnie zmianie wyłącznie kamera, na taką, dzięki której widzieć będziesz poczynania oponenta (gdy jest bardzo daleko nie trzymaj jej tak, bo gdy ciśnie w Twoim kierunku jakimś przedmiotem nie będziesz mógł wykonać uniku). W chwili, gdy nieprzyjaciel jest bardzo blisko zadziałaj na dźwigni ponownie, a ładunek metali z wielkim impetem walnie go od boku powalając na kilka sekund.
Wykorzystaj ten czas, aby go jeszcze bardziej osłabić (strzelaj w główne oko, bądź wskocz na nie - nieco niżej wytłumaczyłem jak to uczynić). |
Na patykowatych nogach napastnika znajdują się oczy (po jednym na każdej). Będzie ono chwilowo odsłaniane zza pancerza i zaatakowanie go w takiej chwili sprawi, że Saddler upadnie (podobny efekt, co z dźwigiem). Będziesz mieć krótką chwilę na zadanie obrażeń strzelając w największe, "środkowe" oko. Pamiętaj jednak, że słabe punkty na nogach możesz wykorzystać tylko dwukrotnie, gdyż później znikną. Postaraj się ich nie marnować, biorąc dodatkowo pod uwagę, że tylne oczy ciężko jest trafić.
Niezwykle korzystnym wykorzystaniem chwilowego osłabienia jest podejście do nieruchomo leżącego głównego oka i zadziałanie na nim. Efekt będzie taki, że Leon wskoczy na odwłok i w sam środek gałki wbije nóż. Odbiera to znacznie więcej życia, jak oddanie strzału, dlatego postaraj się w ten sposób wykańczać oponenta.
Saddler atakować Cię będzie głównie na dwa sposoby: z bliska i daleka, z czego ten pierwszy tylko w niektórych przypadkach. Gdy dystans między Tobą a nim jest mały, czyli gdy plączesz się mu między nogami przez dłuższą chwilę zostaniesz dźgnięty przez kolce odwłoku z głównym okiem. Wystarczy unikać bliskich spotkań (wykorzystuj do tego zwodzone kładki), a nie narazisz się na atak. Jest jednak jeszcze jedna możliwość, która wydaje się być najgroźniejszą - daleki skok napastnika. Gdy zobaczysz, że ten wzbija się w powietrze szybko wpraw bohatera w ruch, gdyż jeśli tego nie uczynisz zostaniesz przebity jedną z nóg.
Gdy przeciwnik przyjmie na siebie odpowiednią liczbę obrażeń do akcji przyłączy się Ada Wong. Rzuci w Twoim kierunku specjalną, czerwoną bazookę (tylko, gdy znajdziesz się za zwodzonymi kładkami).
Wystarczy ją podnieść, włożyć do ekwipunku (robiąc w nim uprzednio miejsce - wyrzuć cokolwiek, ponieważ to już koniec walk), a następnie dobyć. Użyj celownika i bum. Oponent porusza się wolno, więc problemów z trafieniem nie przewiduję.
Po odpaleniu rakiety załączy się scenka, w której zobaczysz jak Saddler obrywa i ginie. W ten sposób unicestwiasz ostatniego bossa i już tylko krok dzieli Cię od ukończenia gry (dalszy opis w osobnym dziale "Island (final chapter) - walka i ucieczka". |