Island (5-1) - uwolnienie Ashley | Solucja Resident Evil 4 poradnik Resident Evil 4 - PC
Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019
Po przejęciu kontroli nad bohaterem udaj się do drzwi na końcu korytarza. Przechodząc przez nie znajdziesz się w pomieszczeniu, w którym dojdzie do pierwszego ataku. Wrogowie będą bardzo zróżnicowani, tak więc zmieniaj bronie (zaatakuje Cię osobnik z tarczą oraz kusznik).
Po walce zejdź schodami na dół i skieruj się do drzwi po prawej (wcześniej zabijając niedobitka spod schodów).
Dotrzesz do korytarza, w którym znajdują się dwie pary drzwi. Za tymi na wprost, znajdziesz maszynę zapisującą stan gry - skorzystaj z niej, by później ...
... przekroczyć przejście po lewej. Dotarłeś do laboratorium, w którym dojdzie tylko do jednej potyczki z nowym, bardzo wymagającym przeciwnikiem. Aby tak się stało wejdź do pomieszczenia przez drzwi na wprost.
Załączy się tam krótka scenka, po której zostaniesz zaatakowany. Przeciwnik pojawi się z prawej strony.
Zabij go, a dokładniej to osłab używając karabinu snajperskiego (podobnie jak u Regeneratora pozbądź się pasożytów, jednak ten potwór - Iron Maiden - posiada ich więcej, ma je dookoła siebie). Tak więc odstrzel źródła ciepła z jego brzucha, po czym rzuć w jego kierunku granat (możesz użyć, jeżeli dobrze stanąłeś, wybuchowej beczki - zaznaczyłem jej położenie na mapie).
Po zwycięskiej potyczce podnieś pozostałość po oponencie - będzie to karta potrzebna do otwarcia celi. Za nim jednak wrócisz się do Ashley pozbieraj wszystkie przedmioty w okolicy. W walizce, na końcu drugiej, odgrodzonej wcześniej, części pomieszczenia znajdziesz amunicję.
Wejdź również do miejsca, gdzie przetrzymywane są eksperymentalne tkanki. Na jednej ze ścian znajdują się schowki, które otworzysz przesuwając okrągły zawór.
Leżą tam też zioła (za szybą) oraz kryształ na jednej z oszklonych półek, stojących na środku pomieszczenia. |
Gdy wszystkie przedmioty znajdą się w Twoim posiadaniu wróć się do miejsca, w którym przetrzymywana jest Ashley. Po drodze zostaniesz zaatakowany tylko w jednym miejscu, a dokładniej to w dwupoziomowym pomieszczeniu. Na szczycie schodów stać będzie dwóch kuszników i to na nich najbardziej uważaj.
Po dotarciu na miejsce użyj przed momentem zdobytej karty, po czym wejdź do środka. Wchodząc za skrzynie po prawej załączy się scenka.
Jej koniec jest również zakończeniem podrozdziału (będziesz mógł zapisać stan gry). |