Village (1-1) - centrum | Solucja Resident Evil 4 poradnik Resident Evil 4 - PC
Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019

![]() | ![]() |
Po rozmowie przez radio dostaniesz dokumenty, dzięki którym poznasz sterowanie w grze. Po zapoznaniu się z nimi idź ścieżką. Przechodząc kilka kroków będziesz mógł włączyć lornetkę (załączy się krótka scenka).
![]() | ![]() |
Dzięki niej zobaczysz, co dzieje się w wiosce i jak skończył oficer, który Cię Tu przywiózł (na drugiego przyjdzie jeszcze pora :)). Po wyłączeniu lornetki skręć za drzewem w lewo.
![]() | ![]() |
Przechodząc kawałek natrafisz na zioło , leżeć będzie na kłodach pod zadaszeniem. Następnie odwróć się w stronę zabudowań, powinieneś dojrzeć budynek widoczny na zdjęciu. Pobiegnij do niego.
![]() | ![]() |
Czyniąc to zostaniesz zauważony, co spowoduje atak, który to z kolei jest jednym z większych na początku gry, dlatego bądź gotów na najgorsze. W budynku tym powinieneś znaleźć w skrzyni na stole granat , podnieś go, ale pod żadnym pozorem nie używaj. Dodatkowo stoi tam drewniana beczka, a w niej amunicja do pistoletu.
Wrogowie wdzierać będą się do środka nie tylko przez drzwi, ale również przez okno - pamiętaj o tym. Jeśli uznasz, że zbyt duża liczba wrogów jest koło Ciebie wydostań się na zewnątrz (nie czekaj do ostatniej chwili, bo gdy skończy Ci się amunicja będzie za późno).
![]() | ![]() |
Gdy uda Ci się zbiec, ruszaj do budynku obok ("dom drugi" - rzuć okiem na załączoną mapę). Jak tylko wejdziesz do środka załączy się scenka, w której zobaczysz jak wróg koordynuje atak.
![]() | ![]() |
Pewna grupa próbować będzie wtargnąć przez okno na parterze (zasłoń je przesuwając szafkę), kilka osób wyważać będzie drzwi, ktoś przystawi drabinę i wejdzie przez okno na piętrze, a reszta wejdzie z dachu (również przez okno). W budynku tym znajduje się sporo amunicji do pistoletu, pod schodami (w beczce) i na łóżku na piętrze, nowa broń (strzelba) na ścianie i obok niej, w gablocie za szybą granat (również na piętrze - koło zejścia).
![]() | ![]() |
Drabinę możesz strącać, gdy wróg będzie próbował wejść, lecz pamiętaj że postawi ją ponownie. W chwili, kiedy atmosfera znów stanie się zbyt niebezpieczna, ucieknij na dach przez okno. Na nim, na kominie, znajduje się amunicja , podnieś ją. Tutaj z pewnością dopadnie Cię osobnik z piłą łańcuchową - pod żadnym pozorem nie dopuść, by dostał się blisko Ciebie, gdyż jeden atak i po Tobie. To na niego wykorzystuj granaty, gdyż jest bardzo wytrzymały, a jego eksterminacja pochłonąć może zbyt dużo amunicji.
![]() | ![]() |
Gdy znów postanowisz uciec wbiegnij do "chaty trzeciej" (ponownie odsyłam do mapy). Tam możesz zabarykadować drzwi stojącą obok szafką i strzelać do wrogów przez deski (będą się rozpadały). W drugiej części pomieszczenia znajduje się amunicja - zaopatrz się w nią.
Ostatnią deską ratunku jest wieża (mapa), lecz na jej szczycie możesz pozostać tylko chwilę, w przeciwnym razie dostaniesz napalmem rzucanym z dołu (leży tam amunicja ).
![]() | ![]() |
Po wyeliminowaniu znaczącej liczby wrogów załączy się scenka, w której słychać będzie bijące dzwony, a napastnicy wejdą do pobliskiego kościoła.
![]() | ![]() |
Na tym terenie jesteś już bezpieczny, nic Cię nie zaatakuje, możesz do woli eksplorować otoczenie. Dookoła znajduje się sporo różnego rodzaju przedmiotów, nie będę pisał dokładnie co i gdzie, bo wystarczy zajrzeć do każdego budynku i pootwierać wszystkie szafki, porozwalać skrzynie i beczki.
Do ważniejszych przedmiotów, których nie możesz ominąć, należy kryształ na dachu (mapa) oraz dokumenty wiszące na ścianie w szopie (mapa), po prawej idąc do docelowej bramy.
![]() | Otwierając tę bramę rozpocznie się loading i znów dostaniesz się na zagrożone tereny. |