Village (1-1) - centrum | Solucja Resident Evil 4 poradnik Resident Evil 4 - PC
Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019
Po rozmowie przez radio dostaniesz dokumenty, dzięki którym poznasz sterowanie w grze. Po zapoznaniu się z nimi idź ścieżką. Przechodząc kilka kroków będziesz mógł włączyć lornetkę (załączy się krótka scenka).
Dzięki niej zobaczysz, co dzieje się w wiosce i jak skończył oficer, który Cię Tu przywiózł (na drugiego przyjdzie jeszcze pora :)). Po wyłączeniu lornetki skręć za drzewem w lewo.
Przechodząc kawałek natrafisz na zioło , leżeć będzie na kłodach pod zadaszeniem. Następnie odwróć się w stronę zabudowań, powinieneś dojrzeć budynek widoczny na zdjęciu. Pobiegnij do niego.
Czyniąc to zostaniesz zauważony, co spowoduje atak, który to z kolei jest jednym z większych na początku gry, dlatego bądź gotów na najgorsze. W budynku tym powinieneś znaleźć w skrzyni na stole granat , podnieś go, ale pod żadnym pozorem nie używaj. Dodatkowo stoi tam drewniana beczka, a w niej amunicja do pistoletu.
Wrogowie wdzierać będą się do środka nie tylko przez drzwi, ale również przez okno - pamiętaj o tym. Jeśli uznasz, że zbyt duża liczba wrogów jest koło Ciebie wydostań się na zewnątrz (nie czekaj do ostatniej chwili, bo gdy skończy Ci się amunicja będzie za późno).
Gdy uda Ci się zbiec, ruszaj do budynku obok ("dom drugi" - rzuć okiem na załączoną mapę). Jak tylko wejdziesz do środka załączy się scenka, w której zobaczysz jak wróg koordynuje atak.
Pewna grupa próbować będzie wtargnąć przez okno na parterze (zasłoń je przesuwając szafkę), kilka osób wyważać będzie drzwi, ktoś przystawi drabinę i wejdzie przez okno na piętrze, a reszta wejdzie z dachu (również przez okno). W budynku tym znajduje się sporo amunicji do pistoletu, pod schodami (w beczce) i na łóżku na piętrze, nowa broń (strzelba) na ścianie i obok niej, w gablocie za szybą granat (również na piętrze - koło zejścia).
Drabinę możesz strącać, gdy wróg będzie próbował wejść, lecz pamiętaj że postawi ją ponownie. W chwili, kiedy atmosfera znów stanie się zbyt niebezpieczna, ucieknij na dach przez okno. Na nim, na kominie, znajduje się amunicja , podnieś ją. Tutaj z pewnością dopadnie Cię osobnik z piłą łańcuchową - pod żadnym pozorem nie dopuść, by dostał się blisko Ciebie, gdyż jeden atak i po Tobie. To na niego wykorzystuj granaty, gdyż jest bardzo wytrzymały, a jego eksterminacja pochłonąć może zbyt dużo amunicji.
Gdy znów postanowisz uciec wbiegnij do "chaty trzeciej" (ponownie odsyłam do mapy). Tam możesz zabarykadować drzwi stojącą obok szafką i strzelać do wrogów przez deski (będą się rozpadały). W drugiej części pomieszczenia znajduje się amunicja - zaopatrz się w nią.
Ostatnią deską ratunku jest wieża (mapa), lecz na jej szczycie możesz pozostać tylko chwilę, w przeciwnym razie dostaniesz napalmem rzucanym z dołu (leży tam amunicja ).
Po wyeliminowaniu znaczącej liczby wrogów załączy się scenka, w której słychać będzie bijące dzwony, a napastnicy wejdą do pobliskiego kościoła.
Na tym terenie jesteś już bezpieczny, nic Cię nie zaatakuje, możesz do woli eksplorować otoczenie. Dookoła znajduje się sporo różnego rodzaju przedmiotów, nie będę pisał dokładnie co i gdzie, bo wystarczy zajrzeć do każdego budynku i pootwierać wszystkie szafki, porozwalać skrzynie i beczki.
Do ważniejszych przedmiotów, których nie możesz ominąć, należy kryształ na dachu (mapa) oraz dokumenty wiszące na ścianie w szopie (mapa), po prawej idąc do docelowej bramy.
Otwierając tę bramę rozpocznie się loading i znów dostaniesz się na zagrożone tereny. |