Castle (3-1) - katapulty | Solucja Resident Evil 4 poradnik Resident Evil 4 - PC
Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019
Zaraz na początku etapu załączy się krótka scenka, w której ujrzysz, co czekać Cię będzie w niedalekiej przyszłości - chodzi tu oczywiście o walkę z katapultami.
Przechodząc kilka metrów dotrzesz do miejsca, w którym słychać będzie pomruki wrogów. Ich położenie, to balkon nad przejściem. Podnieś amunicję do snajperki z okolicznych skrzyń i pozbądź się nieprzyjaciół.
Następnie wejdź po spiralnych schodach na wyższe piętro. Tam znów pokaże się mały filmik, w którym widoczna będzie czerwona postać obok machiny wojennej. Od tej pory będziesz atakowany z katapult, więc ostrożnie planuj poczynania (na większych przestrzeniach będziesz w niebezpieczeństwie).
Atak odbiera bardzo dużo życia, więc nie dopuść do oberwania ognistą kulą. Weź również pod uwagę, że jej zasięg jest dość rozległy. |
Na początku przebiegnij z położenia, w którym się znajdujesz po wyłączeniu scenki, do punktu pod zadaszeniem - tam będziesz bezpieczny.
Stamtąd obróć się w kierunku, z którego przybiegłeś i spójrz w prawo, powinieneś zauważyć małe schody prowadzące w dół, a dokładnie do miejsca, w którym przed momentem zabiłeś (z karabiny snajperskiego) dwóch nieprzyjaciół. |
Miń balkon i wejdź do okrągłej wieży. Znajduje się tam działo, które za moment posłuży Ci do wysadzenia bramy. Opróżnij znajdujące się tam beczki i znów wróć pod zadaszenie.
Następnie skieruj się w dalsza drogę na kolejne schody, tym razem prowadzące do góry. Stojąc na nich możesz zostać zaatakowany przez dwóch nieprzyjaciół, którzy przybędą z niższego piętra. Ich eliminacja nie powinna przysporzyć Ci trudności, ważne jest jednak, byś przez cały czas miał przy sobie Ashley, gdyż pozostawiona sam zostanie porwana. |
Przy końcu schodów zerknij w prawą stronę, przez lukę pomiędzy murem/barierką widoczna w oddali będzie jedną z czterech katapult. Wyjmij snajperkę i wyceluj w tamto miejsce. Obok maszyny wojennej stoi wybuchowa beczka - wysadź ją. Pierwsza katapulta przeszła do historii.
Teraz wejdź na większy plac i stamtąd pozbądź się kolejnej machiny. Nie przechodząc przez mały mostek jesteś całkowicie bezpieczny. Katapulta, o której mówię to ta, na prawo od "bezpiecznego budynku" (zerknij na załączone powyżej zdjęcia i mapę). Jej zniszczenie również odbywa się przez wysadzenie beczki.
Zostały Ci tylko dwa źródła ognistych kul i obydwa są obok Ciebie - na lewo i prawo od zamkniętej czerwonej bramy. Możesz się ich pozbyć już teraz, ale to wymagałoby poświęcenia kilku granatów; możliwe jest jednakże uczynienie tego przy pomocy snajperki i ten sposób przedstawię.
Wejdź na początek mostu, na który wcześniej zabraniałem wchodzenia. Z tego miejsca powinieneś widzieć niewielki budynek (bezpieczny budynek na mapie) - pobiegnij do niego najszybciej jak jest to możliwe. Wewnątrz, po zabiciu stacjonującego tam nieprzyjaciela (z metalowym hełmem na głowie, uniemożliwiającym zadawanie w to miejsce obrażeń - strzelaj po torsie i nogach), jesteś poza wszelkim zagrożeniem.
Teraz każ nie ruszać się dziewczynie, a sam pozbieraj wszystkie rozlokowane wewnątrz przedmioty
Następnie podejdź do okna, a z niego znów za pomocą karabinu snajperskiego pozbądź się kolejnej katapulty (tej na lewo od bramy - strzał w beczkę).
Ostatnia machina jest najbardziej osłaniana przez elementy otoczenia, więc aby móc ją unieszkodliwić, przebiegnij do baszty (mapa).
W niej znów zerknij przez okno, ale nie podchodź do niego, gdyż możliwe jest, iż oberwiesz kulą (cały czas będziesz pod ostrzałem). Dzięki lunecie ujrzysz wroga ładującego pociski, pozbądź się go strzałem w głowę. W ten oto sposób arena jest bezpieczna i wolna od nieprzyjaciół.
Teraz przywołaj do siebie Ashley, a samemu wciągnij na górę wcześniej pominięte działo. Wykonaj to dzięki korbie przed basztą.
Gdy broń znajdzie się na górze odpal pocisk i odblokuj dalszą drogę. Nim jednak podążysz w tamto miejsce zdobądź pobliski skarb . Znajduje się on w skrzyni na lewo od "bezpiecznego budynku".
Teraz przejdź przez powstałą wyrwę i udaj się przed siebie. Przed końcem etapu spotkasz handlarza, u którego możesz dokonać sprzedaży przed momentem zdobytego świecidełka.
Obok końcowych drzwi, na pochodni przyczepiony będzie drogocenny kamień . Strąć go strzelając i podnieś. |